PDA

Vis full versjon : Koding av fjernkontroll??



Jahov
31/01/14, 21:03
Mener jeg har sett det her et sted tidligere, men finner det ikke igjen

Hvordan kodes en fjernkontroll??
(var noe med tenning av på...???)

(-94 850)

TheStig
31/01/14, 21:09
Tenning på til trinn II, 5 ganger på-av-på osv. Så begynner blinkelyset i frontruta å blinke veldig raskt, innen 10 sekunder mens den blinker må du holde inn av/på knappen på fjernkontrollen for å kode den på nytt. Tror det var sånn det var iallfall.. :p

TheStig
31/01/14, 21:11
Eller så var det tenning av-på-av-på fem ganger innen 10 sekunder for å aktivere omkodingen, det var ettellerannet med de 10 sekundene husker jeg iallfall.

850GLTsilver
31/01/14, 22:42
Start med tenning av.
Ha alle nøkler du vil ha kodet klare.

Sett tenninga på og av fire ganger og avslutt med å ha den på. (Totalt fem ganger på) (må skje i løpet av fem sekunder.)
Deretter må du innen 10 sekunder trykke på EN av knappene på hver av de fjernkontrollene du vil ha kodet. Trykk bestemt og kun en gang.
Slå av tenninga og test.

Ingen blinkende lamper og slikt som kunne ha hjulpet deg.

TheStig
31/01/14, 22:48
Start med tenning av.
Ha alle nøkler du vil ha kodet klare.

Sett tenninga på og av fire ganger og avslutt med å ha den på. (Totalt fem ganger på) (må skje i løpet av fem sekunder.)
Deretter må du innen 10 sekunder trykke på EN av knappene på hver av de fjernkontrollene du vil ha kodet. Trykk bestemt og kun en gang.
Slå av tenninga og test.

Ingen blinkende lamper og slikt som kunne ha hjulpet deg.

Sånn var det ja.. :p
Men når jeg gjør dette på min så blinker den røde dioden midt oppå dashen helt febrilsk akkurat idet jeg slår på tenninga den femte gangen?
Skal den ikke gjøre det?

850GLTsilver
31/01/14, 22:51
Sånn var det ja.. :p
Men når jeg gjør dette på min så blinker den røde dioden midt oppå dashen helt febrilsk akkurat idet jeg slår på tenninga den femte gangen?
Skal den ikke gjøre det?

Jo, på de med alarm :D

TheStig
31/01/14, 23:11
Jo, på de med alarm :D

Ah, ja selvsagt. Alarm må det være, det er vel ikke standard nei kanskje...
Det tenkte jeg ikke på. :p

Jahov
01/02/14, 15:17
Funka dårlig dette. Har prøvd flere ganger uten hell. Kan det være noen flere "triks" som er glemt her??

850GLTsilver
01/02/14, 18:40
Funka dårlig dette. Har prøvd flere ganger uten hell. Kan det være noen flere "triks" som er glemt her??

Altså: HURTIG: Tenning på, tenning av, tenning på, tenning av, tenning på tenning av, tenning på, tenning av, tenning på.(Alle operasjonene helt fra stilling "0" og helt over på "II", og ALLE operasjonene innen fem sekunder.
Deretter innen ti sekunder: Trykk på EN av knappene på fjernkontrollen(e) som skal kodes.
Tenning av.

Men det hender at disse mottakerne i bilen svikter.

Jahov
01/02/14, 20:15
Mottakeren i bilen funker, jeg har en gammel fjernkontroll som funker, og en ny som altså ikke vil.
Nå er det kvelden, så jeg prøver litt til i morgen. Takker for råd... ;)

TheStig
01/02/14, 20:26
Sikkert dumt spørsmål men, du er sikker på at batteriet i den nye kontrollen faktiskt har strøm? :p

Sent from my ☆GT-I9100☆ using Tapatalk

Jahov
01/02/14, 22:32
Nyttt batteri ja... ;)

850GLTsilver
02/02/14, 12:01
Mottakeren i bilen funker, jeg har en gammel fjernkontroll som funker, og en ny som altså ikke vil.
Nå er det kvelden, så jeg prøver litt til i morgen. Takker for råd... ;)

Er den nye av kompatibel type?

Les NØYE på baksiden av de. Det er ikke mindre enn tre forskjellige systemer som ikke er kompatible med hverandre.
Og alle er laget av ALPS, så du må se påden innstøpte skriften bak på fjernkontrollene.