PDA

Vis full versjon : Kjøleveske lekkasje...



icetwins
31/01/14, 19:35
Bilen min tømmer kjøleveske ..... Fant en lekkasje i torpedoveggen,og tettet det men det leker enda...har jo hadd ute motoren for og skifte clutch, men nå leker den kjøleveske. Kan heller ikke se nåe lekkasje, og er helt tørt i motorrommet....noen som vet hva det kan være?

mrstfu
01/02/14, 13:14
De to slangene som går inn i torpedoveggen er tur/retur til varmeveksleren, på innsiden av torpedoveggen sitter det to stål eller aluminiumsrør, med O-ringer akkurat der hvor slangene fra motor kommer inn. Ikke uvanlig at disse sprekker og slår lekk.

icetwins
01/02/14, 16:40
Har skidtet de o-ringene, også skjekket om det er vått inne i bilen men det er det ikke. Idag har jeg gådd over alle slangeklemmene, og det var en del som ikke var skikkelig festet. Så også at det har dryppet inatt, men har ikke sett nå mere etter at jeg gikk over klemmene.

gswede
01/02/14, 18:25
Drypper det når bilen ikke er i gang kan du være helt sikker på at det lekker når systemet er trykksatt/last på motor

850GLTsilver
01/02/14, 18:42
Bilen min tømmer kjøleveske ..... Fant en lekkasje i torpedoveggen,og tettet det men det leker enda...har jo hadd ute motoren for og skifte clutch, men nå leker den kjøleveske. Kan heller ikke se nåe lekkasje, og er helt tørt i motorrommet....noen som vet hva det kan være?

Blir det vått under bilen? Og hvor under bilen?
Lukter det "søtlig" inne i bilen når du er ute og kjører?

icetwins
01/02/14, 23:37
Det er vått under bilen ja. Drypper rett bak motorrommet, også når bilen står i ro....

850GLTsilver
02/02/14, 12:03
Er jo drenering av varmeapparatet, som ender opp akkurat i bakkant motorrom.
Så om du ser MRSTFUs innlegg om varmeregisteret, så er det nok der skoen trykker.
Sprekker i overgangen mellom aluminiumen og plasten de der.

icetwins
02/02/14, 12:07
Har sjekket det, men var ikke der problemet var. Men ser ut som det er blitt fikset nå, en slangeklemme som var ramlet av. Virker tett nå, en sål enge.;)

degocostly
08/02/14, 15:58
Hvis det ikke skulle være varmeregisteret, ta av plastplata under radiator å se under den nederste slangen på radiatoren. Min lakk der, vanskelig å se før den plata er av

icetwins
09/02/14, 13:56
Har skjekket det, men var ikke dær. Men ser ut som det er fikset.:D