PDA

Vis full versjon : Erfaringer med Nordaune bil, Trondheim?



jacobsen
31/01/14, 11:04
Hei. Står en interessant volvo hos en forhandler nær meg som heter Nordaune bil. Har hørt nye drit om denne fyren, holder igjen skjulte feil etc.
Noen her med samme erfaring?

ovlov86
31/01/14, 11:35
Har ingen erfaring med bedriften, men litt rask googling viser at han kanskje ikke er den mest seriøse typen. (som de fleste bruktbilselgere? :P ) Men om du vurderer å handle så krev om å få en NAF-test på bilen før du kjøper, og vær superkritisk.

jacobsen
31/01/14, 16:04
Oj, så det selv nå :p

Nevnte bil har NAF test for 13000km siden. Det blir vel litt for gammelt til at den er spesielt 'gyldig'.

Skader uansett ikke å titte på bilen. Tenker å stikke innom i mårra.

Sent from my C6603 using Tapatalk

ovlov86
31/01/14, 19:04
Oj, så det selv nå :p

Nevnte bil har NAF test for 13000km siden. Det blir vel litt for gammelt til at den er spesielt 'gyldig'.

Skader uansett ikke å titte på bilen. Tenker å stikke innom i mårra.

Sent from my C6603 using Tapatalk

Ville nok tatt en ny test ja. Kan skje litt på 13.000 km hvis feil person eier den. :-P

Men ta en kikk og prøvekjør ja. Skikkelig pen bil iallfall!

jacobsen
06/02/14, 17:29
Ville nok tatt en ny test ja. Kan skje litt på 13.000 km hvis feil person eier den. :-P

Men ta en kikk og prøvekjør ja. Skikkelig pen bil iallfall!

Jobba seint idag, så fatters stakk innom for å se på bilen. Alltids greit med en second opinion. Selger kunne fortelle at bilen hadde vært kollisjonsskadet og at den hadde fått nytt chassisnummer. Samt hellakkering og motorbytte. Sannsynligvis en bra smell.

Grunn til bekymring?

kermitt
06/02/14, 17:42
Om jobben er gjort bra så er det greit. Om ikke så kan du ha en problem bil ala mercedes. Mye rar "retting" ute å går ofte så det er sunt med litt skepsis på sånt.

jacobsen
07/02/14, 14:47
Om jobben er gjort bra så er det greit. Om ikke så kan du ha en problem bil ala mercedes. Mye rar "retting" ute å går ofte så det er sunt med litt skepsis på sånt.

Huff ja, ender jeg opp en bil tilsvarende gamle 124'n min igjen, finner du den kjapt på skroten.

En ting er dette med byttet chassisnummer/evnt kun plata. Men den bilen er kappa og sveisa i, stålet blir jo ikke det samme igjen...med tanke på rustbeskyttelse og konstruksjonsmessig styrke ved kollisjon. Får vel vente på neste c70 som dukker opp. Er ikke ofte dem dukker opp med manuell heller. :(

Roye
23/04/14, 21:49
Kjøpte en Cherokee XJ av han for 3 år siden og jeg måtte "melke" han litt for svar (stille de rette spørsmålene). Men så fort han skjønte at jeg virkelig var interessert tok han bilen opp på bukken, tok masse bilder og fortalte om alle de kritiske feilene. Noen bagatell-feil ble ikke nevnt, mulig han ikke var så kjent med bilen, men han var ikke verre enn andre bilselgere jeg har erfaringer med.

Edit: Han ventet også til jeg kom 2-3timer etter stengetid :)