PDA

Vis full versjon : Eiring i cem boks.



pompel
31/01/14, 09:49
Har en v70 05 mod d5. Ladelys kommer på ca et minutt etter start og blir stående. Bilen lader så ingen problem med det. Volvo har konstantert feil i cem boks. Boksen koster 11.000 ny. Fikk fatt i en brukt, men volvo klarer ikke omprogramere den så den passer til min bil. Mitt spørsmål er da, kan en cem boks kun progameres kun en gang og til den bilen den først ble satt inn i fra fabrikken ?:confused:

Mawi
31/01/14, 10:45
Stemmer det. Er ihvertfall det volvo sier. På enkelte modeller kan du slette programvare i CEM, men dette er kun når CEM'en står i en bil den er programmert til. Har aldri prøvd dette delv men, hørt fra flere at det funker.

pompel
31/01/14, 11:14
Oki, takker for greit svar :)

MadAss
31/01/14, 18:02
Går i utgangspunktet ikke å bruke brukt CEM fordi der er der VIN (chassi) nr til bilen er lagret. Om man klarer å få lurt inn programvare i CEM vil bilen få feil identitet og du vil derfor senere kunne slite med programmering av forskjellige ting til bilen din.
Husk å montere den nye satsen som skal hindre vann å renne ned i CEM når du bytter.

4x4vinge
31/01/14, 22:20
Hei har du noe delenr på den satsen og bilde ka det er fornoe

JP_Ra©ingTeam
13/06/15, 22:35
Går i utgangspunktet ikke å bruke brukt CEM fordi der er der VIN (chassi) nr til bilen er lagret. Om man klarer å få lurt inn programvare i CEM vil bilen få feil identitet og du vil derfor senere kunne slite med programmering av forskjellige ting til bilen din.
Husk å montere den nye satsen som skal hindre vann å renne ned i CEM når du bytter.


Alt går om man har Kunnskapen :) Har selv en "brukt" cem i min egen bil.. dvs en Cem Som er "kopiert" av den Som satt i.. Men stemmer som du sier at all info Ligger lagret i Cem, Der i blant Pin-koden som hører til Bilen..
Når man først har fått tak i den, kan man "legge inn" sw for det man ønsker, dvs Sw er I utgangspunkt bare Aktiveringer..

Dvs, man kan bruke en "brukt" Cem.. så fremst man "tømmer" den først..
Men volvo vill vell neppe Gjøre denne opprasjonen, da dem selv ikke tjener penger på det ;)