PDA

Vis full versjon : Skogen Performance 242`n 2JZ-GTE 542hk og 690nm1,4bar på hjul :)



Sider : 1 2 3 4 [5]

Frigstad Racing
01/08/13, 12:39
Har trua :)

Moseby Racing
01/08/13, 14:40
mange forskjellige pumper med forskjellig trykk og utveksling :) hadde nok ikke brukt detta i racing vist bremsene blei dårligere :P

Joakim-G_R
01/08/13, 21:42
Sålenge det ikke er KinaSportRacing, så. :p

Moseby Racing
02/08/13, 10:00
pedal boksen min kommer fra competiton brakes kjøpt i england :) så ikkke noe kina nei.ganske lik den som OBP har

Njål Nilssen
02/08/13, 18:13
mange forskjellige pumper med forskjellig trykk og utveksling :) hadde nok ikke brukt detta i racing vist bremsene blei dårligere :P jupp :) AP mastersylindra som jeg skal bruke til brekket kommer med alt mellom 1/2" til 15/16" stempel, alt ette hva man vil ha :)

Tor24
03/08/13, 09:52
riktig.. har bare hørt om noen som har kjørt pedal boks og for dem ble det for tungt å stoppe så de bygget om til bremsekraft forsterker igjen...

De som har gjort det bør nok kanskje vurdere å ta noen timer på et helsestudio. Finnes mange fine apparater der som styrker musklene i beina ;)

Tor24
03/08/13, 09:56
kommer en liten bilde oppdate på ting som er gjort i det siste :) er ikke mye igjen nå gitt. håper på litt road mapping i løpet av ei uke eller to :)


http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/161.jpg




Får ståpels av motorn du har gjort i stand her, men skulle vel ønske det var en volvo 6er da ;)

Moseby Racing
03/08/13, 10:13
takk og takk Tor24 ! synes det begynner og bli litt race preg over det hele nå :) volvo 6`er ja sikkert moro det og men detta er jo liksom litt utprøvd og det liker jeg :) for satser på mest mulig kjøring når alt blir klart :)

Tor24
03/08/13, 11:04
Ja det har du jo rett i, men i det siste har jeg fikla litt med hvitmotorene og syntes de har et meget bra potensiale bare de får noen skikkelige foringer så er nok det skuddsikre motorer også :)

Njål Nilssen
03/08/13, 11:16
Ja det har du jo rett i, men i det siste har jeg fikla litt med hvitmotorene og syntes de har et meget bra potensiale bare de får noen skikkelige foringer så er nok det skuddsikre motorer også :) Jupp, bare spør Steffen82 :) Hans har vel gått i 4-5 år nå med over 600hk på hjula. Eneste problemet han har hatt var at det gikk hull i bånnpanna en gang han for ut av banen på ACR, men det var neppe motoren sin feil :p

Moseby Racing
03/08/13, 14:59
har nettopp vært og hentet meg innovate LC-1 breibåndslambda så får vell prøve og få kobla litt i kveld.kan være greit og kunne følge med på lambda når jeg skal prøve kjøre litt pent :)

Njål Nilssen
03/08/13, 22:10
har nettopp vært og hentet meg innovate LC-1 breibåndslambda så får vell prøve og få kobla litt i kveld.kan være greit og kunne følge med på lambda når jeg skal prøve kjøre litt pent :) åsse nsprut kjører du? eller er det justert original ECU?

turbohaugen
04/08/13, 01:10
vipec ;)

Frigstad Racing
04/08/13, 03:46
Bilder av motorfestene dine? :)
Baksump på denne, måtte du tilpasse bunnpanna noe? Satt inn ny oljepumpe håper jeg? Med borra opp retur?

Blir gromt når du får alt oppe å gå :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Moseby Racing
04/08/13, 08:52
jeg kjører vi-pec v44 ja :)


trur det skal ligge bilder av motorfesta et sted her :)
kjører midt sump fra supra ja måtte modde traversen for og få i motoren.
har ikke gjort noe med olje pumpa :) må man det? veit dem har en oppgradert en på titan men tenkte og bytte til den seinere :)

Frigstad Racing
04/08/13, 10:22
Okei :) nei bare pratet med en 2jz mann her om dagen som sa pumpene fra titan var så og si samme som org, bare større retur. Så han hadde borret opp returen på sin. Hadde ras på forrige motor pga oljepumpa :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Moseby Racing
04/08/13, 17:44
hmm trur ikke detta er noe kjent feil som mange har slitt med .. så prøver nok sånn det er nå før vinteren bare for og få testa det så får jeg heller gjøre sånne ting til vinteren igjen :) blir jo toss alt husmor trimm på denna i forhold til mange andre 2jz som går år etter år :)

Njål Nilssen
04/08/13, 18:08
hmm trur ikke detta er noe kjent feil som mange har slitt med .. så prøver nok sånn det er nå før vinteren bare for og få testa det så får jeg heller gjøre sånne ting til vinteren igjen :) blir jo toss alt husmor trimm på denna i forhold til mange andre 2jz som går år etter år :) Det er kanskje den mest kjente feilen med hele 2JZ faktisk... med kald motor og bla. feks. 15W60 race olje osv har det skjedd at returen ikke tar nok unna, trykket passerer 8-bar-og-vel-så-det og simmeringen frammom pumpa skytes ut og du mister all olja som i tilleg smører reg reim godt :/

Annen kjent feil er banking på syl 6 men det er fordi "monkey se monkey do" og kopierer "epic-fail" plenum til forrige dude som hadde banking på syl. 6 :p

Frigstad Racing
04/08/13, 18:27
Plenum ala trekanta, som skyter all lufta rett i bakerste sylinder du mener, flyfaen? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

anders_jacobsen
04/08/13, 22:48
Det er kanskje den mest kjente feilen med hele 2JZ faktisk... med kald motor og bla. feks. 15W60 race olje osv har det skjedd at returen ikke tar nok unna, trykket passerer 8-bar-og-vel-så-det og simmeringen frammom pumpa skytes ut og du mister all olja som i tilleg smører reg reim godt :/

Annen kjent feil er banking på syl 6 men det er fordi "monkey se monkey do" og kopierer "epic-fail" plenum til forrige dude som hadde banking på syl. 6 :p

Dette har eg aldri høyrt om, men er nok fordi dei fleste eg kjenner har vet nok til å køyra olja varm slik att han er fin og flytande før dei drar ting ut på turtal;-)

Ser svært bra ut detta. Håpar du blir klar til Gatebil slek att me blir to 242 er med 2JZ;-)

Njål Nilssen
04/08/13, 23:21
Plenum ala trekanta, som skyter all lufta rett i bakerste sylinder du mener, flyfaen? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Noe slikt ja :p

Njål Nilssen
04/08/13, 23:23
Dette har eg aldri høyrt om, men er nok fordi dei fleste eg kjenner har vet nok til å køyra olja varm slik att han er fin og flytande før dei drar ting ut på turtal;-)

Ser svært bra ut detta. Håpar du blir klar til Gatebil slek att me blir to 242 er med 2JZ;-) Spør Frederic Aasbø... han varmer opp bilen før kjøring han... de fleste får det faktisk ved full pupp, d aer det flødemengden og ikke viskositeten...

Frigstad Racing
05/08/13, 01:51
Jeg fikk tipset fra en som har supra med erfaring og har rast motor pga det. Olja var varm når det skjedde.
Og motorbyggeren som jeg er å mapper hos har bred erfaring med 2jz, bygd motorene i flere kjente biler, han snakket også om det :)

Men, dette er ikke på hustrim motorer, så kan godt være det går! Har sikkert mye med åssen olje du kjører på.
Vet også om andre som ikke har gjort det og kjørt lenge uten problem, da ingen av de som har over 600hk i motoren da. Var bare ett tips Marius :)
Jeg skal hvertfall gjør det med min motor når den tid kommer, better safe then sorry. Stå på videre, digger bilen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Moseby Racing
05/08/13, 19:59
hmm aldri hørt om detta før jeg men glad for alle tips :) noe og tenke på i vinter det. gidder ikke og begynne med det nå! vill prøve den snart :P hehe
på titan sine sider står det at den oppgraderte pumpa er for high power output.og jeg skal vell ikke helt dit enda :P hehe blir fornøyd med 5-600 på hjul jeg :) trur jeg skal få spola litt innerhjul da ;)

veit ikke om jeg rekker gatebil men skal gjøre et forsøk :) har lyst til og få testet den litt pent langs veien før jeg bestiller bremsing så jeg veit at alt virker og er tett :)

Moseby Racing
06/08/13, 21:38
da er det bremser og clutch på volyotaen :) har også fått koblet opp det meste av el på bilen i kveld.. det som står igjen på bredbåndslambda er og kalibrere den
var også og fikk kjøpt 1,6 meter med sykkel wire i dag så får vell prøve og lage litt gasswire en kveld...


VELDIG KLAR FOR PRØVE KJØRING NÅ!!!!!! :)

Zeeker
06/08/13, 22:19
da er det bremser og clutch på volyotaen :) har også fått koblet opp det meste av el på bilen i kveld.. det som står igjen på bredbåndslambda er og kalibrere den
var også og fikk kjøpt 1,6 meter med sykkel wire i dag så får vell prøve og lage litt gasswire en kveld...


VELDIG KLAR FOR PRØVE KJØRING NÅ!!!!!! :)

Hvis du har kjøpt den innovative BBL nå i det siste så koble den opp og se om den funker så fort som mulig, så får du evt levert den hvis den bare kødder.


Ser frem til film fra prøvekjøring :D

Moseby Racing
07/08/13, 15:37
har kjøpt den nå nylig men har ligget hos kim på ksr sikkert et år i hylla der :P pleier dem og kødde?


ja vist alt stemmer så kan det nok henne det blir en liten snutt ja :)

Zeeker
07/08/13, 15:47
Det er ikke alle som sliter med de og det er ingen som vet hvorfor.
De kan fungere helt fint, men det er mange som sliter med kalibrering, feil verdier, klokka klikker og henger, får ikke kalibrert i det hele tatt.
Skulle den være sånn må det vel kanskje gå an å få ny hvis man klager :)

Moseby Racing
07/08/13, 18:29
hmm ja detta hørtes ut som det kunne bli moro :) hehe får håpe jeg har fått en som er snill da :) blir moro og teste ut i værtfall!

Zeeker
07/08/13, 22:36
hmm ja detta hørtes ut som det kunne bli moro :) hehe får håpe jeg har fått en som er snill da :) blir moro og teste ut i værtfall!


Det som er rart er at "ingen" har hørt om det, selv om det er så mange som sliter, hehe.
Jeg kjenner flere som har kaste sin i veggen og kjøpt AEM sin i stedet.

Vi krysser fingra og satser på at din funker som den skal :)

VolvoR-Sport
08/08/13, 11:21
Hadde innovate på 242n, aldri noe problem med den så jeg håper du også slipper det :-)

JEMracing
08/08/13, 16:30
Stemmer det zeeker nevner her. Har selv en lc-1 og den fungerte ved montering. Men stemmer ikke etter benkinga.
Har kalibret flere ganger og rengjort sensor uten hell. Den har forandret seg noe men er ikke til å stole på.
Virker som sensoren er defekt. Ingen reaksjon hvis man blåser i den heller.

Får håpe du slipper det tullet da.

Joakim-G_R
08/08/13, 17:24
Bare kjøpe ny sensor det da. Innovate bruker Bosch opprinnelig.

Moseby Racing
08/08/13, 18:11
HAHA kjenner jeg gleder meg veldig til og teste ut detta nå!! :/ sikker fått en som ikke virker jeg veit du med flaksa mi :)

Njål Nilssen
08/08/13, 18:59
HAHA kjenner jeg gleder meg veldig til og teste ut detta nå!! :/ sikker fått en som ikke virker jeg veit du med flaksa mi :) Din personlige TIF?

Moseby Racing
09/08/13, 18:51
min personlige TIF ? Hæ ikke helt med nå flyfaen :)

Njål Nilssen
10/08/13, 20:22
min personlige TIF ? Hæ ikke helt med nå flyfaen :) Angående flaksen din;... Din personlige "Tings Iboende Faenskap"

Moseby Racing
11/08/13, 09:47
hehe ja sånn og for stå! heheh ja noe er det i værtfall som henger i ræva på meg og lager faen skap stadig :P

Njål Nilssen
11/08/13, 11:53
hehe ja sånn og for stå! heheh ja noe er det i værtfall som henger i ræva på meg og lager faen skap stadig :P Er sånn for de fleste ser du, bare se på meg og bremsene mine... posten klarte å rote de bort... deler til 40k!!!!

Moseby Racing
11/08/13, 12:54
ååå fy faen da hadde jeg blit folkevond!!!! får du igjen penger av posten da eller? MØKK når sånt skjer :(

Njål Nilssen
11/08/13, 21:26
ååå fy faen da hadde jeg blit folkevond!!!! får du igjen penger av posten da eller? MØKK når sånt skjer :( Er vel snart ett år sia nå men... ble mildt sagt kokforbanna, og fikk kun igjen 10k fra posten, klarte å få tilbake MVA'n fra skatteetaten for de delene som var tapt også, heldig var det, men fortsatt en 15k i tap da, så var litt irritabel noen mnd etter det ja...

Frigstad Racing
20/08/13, 00:36
Hva skjer her da? :) Syns forumet er så dødt for tiden :p

Moseby Racing
20/08/13, 16:48
ja skulle jo ut og mappe litt forje uke.men fikk olje lekk i en olje slange og en liten lekk iradiatoren min så ny slange er skaffet og skal monteres etterpå og radiatoren blir sveiset i kveld og monteres i morgen.
skal få montert dysemotstander i dag og få gjort litt småtteri.
ja blir mest på face for min del også.mye lettere med bilder og sånn der :)

volvobrage
21/08/13, 06:53
Facebook er nåke dritt, tar over for alle forum..Ser i jakta og at kammeret(jakt og våpen forum) er nesten heilt dødt i forhold til før, mens alle oppdaterer på facebook..

VolvoR-Sport
22/08/13, 18:34
Drit i fb da.. Lite med oppdateringer her for tia.
klart det går fortere å oppdatere på fb, men bruk litt ekstra tid, last opp på photobucket, å legg ut her! :)

Moseby Racing
23/08/13, 18:58
ja kommer vell til og oppdatere her fortsatt men er mye raskere på oppdat på skogen siden på face :)
er jo ikke så mange som er her og titter heller så er vell kansje ikke så spennende? :)
men god helg folkens! gleder meg veldig til prøvekjøring til uka :) vist alt fungerer sånn tårlig blir det bestillt bremsing for som F ;)

VolvoR-Sport
23/08/13, 20:15
joda, jeg skjønner hvorfor :)
tror nok det er flere enn du aner.. jeg er medlem på fb og, men er ikke det samme som å se det her på VCCN om du skjønner :)
da forlanger jeg video! fortsett å oppdater her du, så jeg får inspirasjon til min ;p

Moseby Racing
24/08/13, 09:59
hehe! ja får vell holde på litt til da for din skyld :P
film ja vist ting fungerer og virker til og være greit så kan jeg jo prøve et drag for og se på lambda og sånn :) og da skal jeg vell prøve og få snurra i gang go pro kamera :)

VolvoR-Sport
24/08/13, 10:13
for min, og andre sin skyld :p
høres ikke dumt ut! :)

Frigstad Racing
25/08/13, 10:41
Gleder oss :D

Moseby Racing
25/08/13, 11:54
:p :cool:

anders_jacobsen
29/08/13, 07:52
Korleis går det her?
Eg var å nappa i går, og er klar for gatebil:-D Gled deg til å kjøra, er heilt rått kor da går! Gav gass på 3 giret, og spant rett ut;-)
Kjem du på skogen?

Tveite Performance
29/08/13, 08:21
Nappa laksen?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Moseby Racing
29/08/13, 18:41
haha nappe laksen kan jo være fin i blandt det!! :P
gleder meg veldig til og kjøre nå.
kjørte bilen ut av verkstedet på tirsdags kvelden for og luft kjøle anlegget.og mens den sto på tomgang begynte det og lekke olje fra simmeringene på kammene.disse ble byttet når motoren var oppe, men viser seg at dem er litt for små i yterdim.så da bestilte jeg nye på toyota som jeg har fått i dag så blir og montere på lørdag :) men ser mørkt ut for gatebil for min del :( men får vell ta turen og heie på alle andre som har klart og få ferdig bila.er typisk min flaks detta at nye deler ikke skal virke som forventet :( men føler jeg har fått bort en del barnesykdommer alt. så håper det blir mindre skruing og mer kjøring når ting er på stell :)



kommer film så fort det er prøve kjørt vist mappe jeg har viser seg og være greit :) er jo fra en supra med samme oppsett så håper det er sånn tårlig ;)

Zeeker
30/08/13, 11:38
Hvordan går det med BBL'n din ? Har du fått den til å fungere slik den skal ?

Blir morro å se denne ferdig :D

Moseby Racing
30/08/13, 16:22
den skulle jeg kalibrere på tirsdag etter jeg hadde fått kuftet den tenkte jeg.men slapp jo det :) hehe så få se til uka når jeg skal prøve igjen :P hadde vært typisk om den ikke funker også :/ hehe

Zeeker
30/08/13, 18:58
den skulle jeg kalibrere på tirsdag etter jeg hadde fått kuftet den tenkte jeg.men slapp jo det :) hehe så få se til uka når jeg skal prøve igjen :P hadde vært typisk om den ikke funker også :/ hehe

Satser på at den funker :) (og lenge)

Når skal du i benken?

Moseby Racing
31/08/13, 09:39
ja satser på den funker!
er litt usikker vill ha alt på stell før jeg bestiller bremsing.så får se når jeg får byttet simmeringer seinere i dag om den blir tett da går det ann og prøvekjøre og se :)

Moseby Racing
01/09/13, 10:24
legger ut en litensmakebit på hvordan lyden i volyotaen er jeg! skal sies at er litt urettferdig og høre på videon for er ganske mye grommere i virkeligheten B)
men skal som sakt lage mye filmer når bilen er oppe og går! skal ut og skru mer etter på :)



https://www.facebook.com/photo.php?v=527008584045280&set=vb.100002084299102&type=3

Devil3344
01/09/13, 14:18
inneholde er ikke tilgjenglig.. ;)

Moseby Racing
01/09/13, 18:55
det har du jaggu rett i! funka i stad men ikke nå :/ hmm


først lille prøveturen er unnagjort også i dag! det mappe jeg har er nok ikke helt riktig for fjusker og jukser litt når trykket kommer. så får få alt på stell nå også reise og få bremsa den :)

Moseby Racing
01/09/13, 18:56
linken funker vist du logger inn på face :) gjorde det på meg i værtfall :)

Moseby Racing
26/09/13, 14:59
har da fått 200amp dynamo fra drift motion da den gammle blei for skremt av tanken på bremsing :P røyk samme dag som jeg bestilte time :) hehe
har vært sykemeldt i 2 uker nå men kjennes ut som kroppen vill spille på lag igjen så da blir det og få byttet dynamo og en o-ring i kjøleanlegget før jeg bestiller ny time :) har også bestemt meg for og bremse og kjøre bilen på BF98 bensin. da mange jeg kjenner og har pratet med har sliti veldig med E85 denne sesongen :/
harlaget ferdig brannvegg og hatthylle og dørtrekk baki(alu plater med karbonfolie) gjorde også et nytt pluggdeksel i samme slengen ;)
har også fått sveist på siste røret på buret for og stive opp fester til bakstilling og feste seler i.
skal se om jeg får lastet opp biler av dette i løpet av kvelden :)

Moseby Racing
26/09/13, 15:08
litt bilder ikke veldig spennende men :)



http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1623.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1624.jpg



http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1625.jpg



og til slutt et bilde av bilen etter første prøveturen :) bilen går som ei ræv men veldig deilig følelse når jeg kunne slippe clutshen og kjøre bortover veien etter 2 år med bygging :)



http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1626.jpg

Tveite Performance
29/09/13, 19:59
Må benke på e85!! Mykje tryggere og mye gratis hester. Berre ha filter rett før dysene og rensk de ofte:) kjør også tilsetning i e85en :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Moseby Racing
30/09/13, 18:31
nei gitt blir bensin på meg nå! orker ikke masse tull med dyser og at ting ruster innvendig :)
klart at jeg mister effekt på det men trur vi skal klare og klemme ut litt effekt på vanlig bensin også :P
hvorfor skal det være så mye tryggere og kjøre e85? mann hører jo ikke teningsbank med e85 blandt annet.

Tveite Performance
30/09/13, 20:13
du får ikje tennings bank på e85 :P eller da e ikkje heilt riktig, men tennings bank med e85 kontra bensin: e85 då blir de små "nåle" stikk på stempelet, bensin halve stempele borte :P

Moseby Racing
01/10/13, 16:08
du får tennings bank med e85 jo det som er farlig er at du ikke hører den har jeg blitt fortalt av folk som driver og bremser biler :) men samme det blir bensin på meg uansett :)

Moseby Racing
01/10/13, 21:03
da har jeg fått skrudd litt igjen fått byttet o-ring på et vannrør som lakk :) og har byttet dynamo men den 200amp har et litt annet hus så da passet jo plutselig ikke noen av festene som jeg hadde laget.men når jeg hadde fått laget nye så blei jo så klart reima mi for kort :( faen skikkelig nedtur for var jo så sykt klar for og få luftet kjøleannlegget og få alt klart til bremsing. men må ut på reim jakt igjen da :P

Moseby Racing
18/10/13, 19:05
har vært ut og kjørt litt med volyotaen :) bare tomgangs kjøring da. for og se at BBL funker som den skal :)
kjøreturen endte med hull i radiatoren pga at vifta kaster litt mer enn jeg trudde den skulle gjøre :( så har vært og kjøpt meg en ny Mishimoto radiator som er til supra.den er litt større enn den jeg hadde så må modde litt til i fronten for og få plass :)
er også lager lyd i girkassa så den må opp i vinter oig få nye lagerog muligens det blir dytta inn litt grom deler i den ;) men ellers er bilen 100 % klar
laget også en sparke plate til de som skal sitte på også mengler bare " grip tape" på den...
blir nok ikke gjort så mye i vinter men har jo to biler til i teamet som skal gjøres klar til 2014 sesongen så blir vell ikke arbeids ledig med det første :)

Moseby Racing
18/10/13, 19:15
får vell legge ut litt bilder og da selv om det ikke er så mye og vise frem :)



http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/977.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/978.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/979.jpg

Moseby Racing
18/10/13, 19:31
slenger ut bilder av de to andre bila i teamet som skal brukes tid på i vinter!


patrick`s sin e30 m-tech 2 med s50b32 321 suge hk pluss chip.



http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/981.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/982.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/983.jpg






og john sin e30 325 daily driver/ timeattack/bane kjøring for moro skyld :)





http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/984.jpg





planen for utseende er at den skal få IS front og bli seende ut som denne :)



http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/985.jpg

Moseby Racing
02/11/13, 16:06
da har radiator kommet i posten men er større enn den gammle så må lage litt plass til den :)
har også fått laget dørtrekk og en liten detalj på sparkeplata jeg leget meg :)
driver med en ny oppgradering om dagen også. blir montert diff kjøler på bakakselen med 10 rader olje kjøler og egen måler for temp :) bilder kommer når jeg har kommet litt på vei :)



http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/100.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/101.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/102.jpg

anders_jacobsen
02/11/13, 19:59
Gleder meg til å sjå denna bilen heilt ferdig, og i drift på bana! :D

Tc-Racing
02/11/13, 20:01
Blir my fine detaljer marius. Må få den ferdi å ut å drift

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Moseby Racing
03/11/13, 11:58
gleder meg til det selv jeg anders!!!
takk for det tom ja synes det er moro og finne på litt sånn små ting som kan få den til og skille seg fra alle andre volyotaene begynner jo og bli mange av dem nå :P
ja er jo egentlig ferdig da:)
bilen starter og går men mangler bremsing.planen er og få gjort det i løpet av vinteren så alt er klart til første kjøring i april!!! :)

Tc-Racing
29/12/13, 20:12
Må få bremsa no. Bar asfalt å ingenting å vente på:-D
Stå på morro å følge me på va som sjer på farmen. Stå på videre

Hilsen Tc-Racing

Moseby Racing
05/01/14, 15:20
ja må vell prøve og få bremset snart men problemet mitt er at jeg er av typen som våkner midt på natta med nye ideer og ting som kan gjøres med bilen så har litt nye prosjekter på g som vill drøye bremsing litt :) planen var og bremse i januar men trur det ut går.
har også kjøpt meg AC/DC tig som jeg må bli kompis med før jeg får gjort det jeg har tenkt til :) hehe men skjer jo stadig noe i verkstedet men ikke så flink til og oppdatere her inne....
men kommer bilder så fort jeg får surra meg til og legge bilder over på fotobucket.
har også ventet i snart 6 uker på noen AN koblinger jeg trenger for og bli ferdig med diff kjøler prosjektet mitt.han sier han har sendt dem to ganger men aldri dukket opp noe i posten her så skal ringe igjen i morgen og høre hva han sier :/

Tc-Racing
05/01/14, 19:44
27-29 juni acr sommertreff;-)

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

Frigstad Racing
09/01/14, 09:13
2jz <3

Moseby Racing
11/01/14, 21:21
får vell legge ut noen bilder av ting som er gjort og litt små ting :)


laga viftekappe til den nye radiatoren

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/629.jpg


litt bilder av diffkjølingpumpa og diff lokket med AN6 sveise nippler


http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/630.jpg


http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/631.jpg



fått på Team logo på brannveggen



http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/632.jpg





og litt bilder av ombygging av bjelken til radiatoren og nytt intercooler feste




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/633.jpg



http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/634.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/635.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/636.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/637.jpg





har også fått presset hydraulikk slanger til servoslangene :)



http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/638.jpg

Tc-Racing
12/01/14, 10:33
Er så rå den bilen din. Må spoles no til sommern

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

Zeeker
12/01/14, 11:09
får vell legge ut noen bilder av ting som er gjort og litt små ting :)
laga viftekappe til den nye radiatoren
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/629.jpg


Nice work :)
For å få enda bedre kjøling kunne du ha laget ei ramme på noen cm for å få løfta plata til vifta litt unna radiatoren.
Ellers vil vifta di bare kjøle akkurat der vifta sitter ettersom det er kun der det kommer gjennom luft.

Moseby Racing
12/01/14, 11:59
zeeker: har tenkt litt på det men på forje radiator hadde jeg ikke kappe og den sto på tom gang og gikk seg varm startet jeg vifta på 100 grader og sto på et minutt eller to og da var den nede i 55. så prøver sånn jeg har det nå først.og funker det dårlig blir det og lage ny kappe med skråer på hver side(som en trakt)

Moseby Racing
12/01/14, 12:01
takk for det er jo ikke noe mindre rå den bilen din da tom!
hadde vært moro og kjørt litt sammen til sommeren selv om vi bor langt unna hverandre :)

Tc-Racing
12/01/14, 12:02
Ja håpe på få kjørt litt. Vært morro ja:-D

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

Zeeker
12/01/14, 12:28
zeeker: har tenkt litt på det men på forje radiator hadde jeg ikke kappe og den sto på tom gang og gikk seg varm startet jeg vifta på 100 grader og sto på et minutt eller to og da var den nede i 55. så prøver sånn jeg har det nå først.og funker det dårlig blir det og lage ny kappe med skråer på hver side(som en trakt)

Ahh. Da er det bare å kjøre på :)
Du har vanntempen på tur ut av motoren og ikke etter radiator?

Tveite Performance
12/01/14, 13:32
Håper den kjøler nok då:p alle sliter jo med kjølinga på 2jz


Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Moseby Racing
12/01/14, 14:33
zeeker: har tempmåler på orginal plass på øvre radiator slangen :)men vist det var temp på 100 grader du tenkte på så kjører jeg jo på sånn racecool tåler varme mye bedre enn standard frostvæske :)



Steffen ja det gjenstår og se det nå da :P hehe har jo gjort noen triks for og få ned tempen men om det funker veit jeg jo ikke før jeg får plaga den litt på banen til våren :) men har jo ganske stor radiator nå går vell på rett over 15 liter racecool på den nå :) men lurer på en sånn mocal vann/olje veksler også :)

Tveite Performance
12/01/14, 15:08
Ok. Satser på de blir bra då:) skal bygge om heile kjølesystemet på motor eg. Fjernet alt orginalt. Kjøre vann inn 2 frostplugger, ut i fremkant og bakkant av toppen. Så skal eg ha el vannpumpe og radiator baki:)

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Moseby Racing
12/01/14, 20:12
ja må vell ty til noe sånt jeg og vist ikke det funker i det hele tatt det jeg har nå!
svenske driftere johan halvarson har laget et kjøle system som funker knall! han har el pumpe og kjører vann inn i frostpluggene som sitter ved pluggene :) og radiator baki bagasjen :)

Zeeker
12/01/14, 20:24
zeeker: har tempmåler på orginal plass på øvre radiator slangen :)men vist det var temp på 100 grader du tenkte på så kjører jeg jo på sånn racecool tåler varme mye bedre enn standard frostvæske :)



Steffen ja det gjenstår og se det nå da :P hehe har jo gjort noen triks for og få ned tempen men om det funker veit jeg jo ikke før jeg får plaga den litt på banen til våren :) men har jo ganske stor radiator nå går vell på rett over 15 liter racecool på den nå :) men lurer på en sånn mocal vann/olje veksler også :)

Jeg bare så du skrev 55 grader og syns det var litt kaldt, så måtte bare spørre om du hadde den på nedre slangen, for det er altfor mange som kobler den der.
Og det er jo ingen vitsi å vite temp på tur ut av radiator. Det er ut av motor som er kjekt å vite :) Men du har det jo på stell så det er ingenting å bitche over det :D hehe

Teigen
12/01/14, 22:32
Skal du ordne deg grommere bein forran?

Moseby Racing
13/01/14, 20:21
Teigen: ja dem er bestilt :D blir stas trur jeg ! hehe
har vell strengt tatt ikke brukt for det men når man har denna sykdommen så vill en jo stadig ha noe grommere! (desverre) :P hehe

Teigen
13/01/14, 20:27
Regner med vi snakker no tyske saker. Öh****

Sent from my C6903 using Tapatalk

Moseby Racing
13/01/14, 21:34
nei gitt er jo ikke millioner da :P hehe du får vente og se :)

242Nasjonal
17/01/14, 11:15
Öhlins er vel svensk sist jeg sjekket, men.. :)

Teigen
17/01/14, 11:22
Das stimt

Sent from my C6903 using Tapatalk

Moseby Racing
19/01/14, 11:27
svergie, tyskland samme det vell? :P er i utlandet et sted begge to! hehe :P


var i arendal og hentet meg reserve gir kasse i går som trenger litt kjærlighet :)
har også impuls kjøpt meg 4stempla wilwood calipere som det blir og prøve og få montert bak i stede for orginale :)
har også fått på et lenge etter lengtet svingnings demper fra TITAN Motorsport i usa :)

Moseby Racing
07/02/14, 12:42
skjer ikke så mye her :) er sykemeldt så meste parten av tiden går med til og sørfe rundt på nettet og leite etter gromme prosjekter :)

men venter fortsatt på de nye coilovera mine :)
venter bare på og bli bra i skuldre og albuer igjen så kan jeg får gjort ferdig det siste bitte lille før den er klar :)

Riff
11/02/14, 16:33
Mye fint arbeid :D

Ja, skummelt å være mye foran pcn :P

Moseby Racing
14/02/14, 22:51
takk takk!
ja skumelt det gitt! henner det svir veldig i lomme boka etter på også! hehe :P men lever bare en gang! så bedre og angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort ;)

Riff
14/02/14, 23:08
Ja, enig der. Og uten hobby, så blir livet kjedelig og :)

Tc-Racing
24/03/14, 19:50
Sååå super grom bilen din marius. Blir nesten deprimert av å sjå all detaljan du får til. Stå på videre bestandi morro å følg utviklinga for her sjee der stadig ting:-D

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

Moseby Racing
26/03/14, 19:35
takk for det! men veit ikke helt om jeg er enig der altså.... TingTarTid koster masse penger pluss kjering og unge og en til på vei så tar det som det kommer :)
fikk melding fra posten i dag at pakka mi med AN koblingene som jeg har ventet på i 1,5 mnd på er på vei :) og custom coilovera jeg bestilte fra gaz i angland er endelig på vei dem og. så håper virkelig og få mappa litt :) sesongen er rett rundt hjørnet :)

Moseby Racing
05/04/14, 21:55
skjer stadig små ting det ikke er vits og ta bilder av :)
men har fått AN 20 koblingene og slangene som skal brukes til vannslanger og alt av AN6 som skal til for og lage diff kjølinga helt ferdig :)
venter fortsatt på di nye fjærbeina mine fra gaz i england :) dem er sendt fra england så er vell rett rundt hjørnet håper jeg..
har også fått noen meter med flamme hemende strømpe som skal ligge rundt olje slangene rundt turbo så dem ikke smelter :)
har også kjøpt billet freste alu styrearm kitt som gir mye sving og kortstyring sammen med unibols endeledd.var og hentet dette i dag så har ikke bilde av det enda :) men kommer så fort fjærbeina er i hus og jeg har fått montert det...



http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/334.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/335.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/336.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/337.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/338.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/339.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/340.jpg

Frigstad Racing
06/04/14, 02:29
AN-20 er porno!

volvobrage
06/04/14, 09:35
AN-20 er porno!

Einig!:D

Moseby Racing
06/04/14, 20:22
helt enig med dere karer!!! og dem er store! noe så jævlig og :)

Frigstad Racing
07/04/14, 00:05
Ca 30mm innvendig?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Moseby Racing
07/04/14, 18:56
34 trur jeg :D
mangler bare og få kjøpt pegasus clamps så blir det og bygge nye trykk rør til vinteren igjen og 3,5" rustfri eksos tenker jeg :)

Frigstad Racing
08/04/14, 00:14
Hvor har du kjøpt AN-20 koblingene?
Autoslanger sine AN-20 slanger er 28mm innvendig

Tveite Performance
08/04/14, 22:36
kortid blir de mapping og første kjøring?

Moseby Racing
09/04/14, 20:29
blir vell så fort jeg får de nye fjærbeina mine kommer det Steffen :)


skal ta og måle på det jeg Pål :) dem er store i værtfall. ikke noe mindre enn orginal slangene på 2jz motoren :)

Moseby Racing
03/05/14, 10:44
da er bilen ferdig til mapping :D hadde den med på jobben i går og justerte forstilling og fikk luftet el servoen som blei helt værst og kjøre med.nå har jeg ikke prøvd den på bane men på vanlig vei er den helt rå på styringa :) bilder sier vell mer enn ord så legger opp litt bilder av hvordan den ser ut nå jeg med sotede lamper overalt..




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/107.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/108.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/109.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/110.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/111.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/112.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/113.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/114.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/115.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/116.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/117.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/118.jpg

Moseby Racing
03/05/14, 11:00
og her er noen bilder etter jeg fikk vasket av den 2 år med verksted støv!! er så deilig og bare ha bremsing igjen :) skal bli godt og få brukt den litt skikkelig på bane snart :)



http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/119.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/120.jpg




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/121.jpg

volvobrage
03/05/14, 16:20
Ser grom ut!:D
Står sikkert lenger bak i tråden men ka el servo pumpe har du?:)

Moseby Racing
03/05/14, 17:06
takk takk begyner og bli fornøyd med stuket på`n nå!
el servoen kommer fra opel astra f trur jeg det var :) ikke for lett og ikke for tung :) liker at det er litt motstand i rattet får liksom litt mer følelse..

Teigen
04/05/14, 12:26
Faen så digg!

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Zeeker
04/05/14, 13:26
Naise :D

Når og hvor skal du i benken ?

Eirik.H
05/05/14, 08:24
Gromme saker, satser på å få se denne på diverse gatebil treff og likt i sommer! :D

Moseby Racing
09/05/14, 20:55
Teigen: takk takk

Zeeker: blir vell benking i slutten av mai trur jeg litt usikkert hvor står i mellom et par så får se hvem som har tid når jeg har fri på jobb i slutten av mnd :)


Eirik H: ja kommer til og kjøre på alt jeg rekker og har penger til :) så håper på mye kjøring i sommer :)

Tc-Racing
10/05/14, 14:34
Glede mæ se va denne gjør i dynon. Bli helt værst

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

Moseby Racing
10/05/14, 14:47
ja kan bli moro det! har vært ut og mappa litt lett på under 1 bar i trykk. og kan vell si såpass at detta kommer til og bli moro :D
er glad for at jeg mapper litt langs veien på low boost for har plokket bort en del små ting som hadde vært irriterende og tatt i benken :) så skal mappe litt til før 17 mai for hadde vært kult og cruiset litt rundt på 17mai :)

Tc-Racing
10/05/14, 14:50
Greit å få rulla på nå mil ja å testa. Dukke bestandi opp nå småfix. Lykke til følger med deg å resten av skogen

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

Zeeker
10/05/14, 21:41
Glede mæ se va denne gjør i dynon. Bli helt værst

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

Ikke for å klage :D
Men kunne du ha fjernet den linken du paster alle stand du skriver?
Den er veldig misvisende i alt du skriver.

Moseby Racing
15/05/14, 20:30
da er volyotaen blitt mappa grovt langs veien med super safe tenning og fuel og 1 bar i trykk :) virker lovende detta gitt :)

så her kommer to mobil filmer.ikke best kvalitet men er da noe og se og høre på :)

https://www.facebook.com/photo.php?v=770888359597882




https://www.facebook.com/photo.php?v=770888246264560

Riff
15/05/14, 20:32
Rått :D

Moseby Racing
15/05/14, 21:26
han som var med og mappet blei veldig imoponert over hvordan ting virket :) og at der var MYE og hente på og få optimalisert tenning og fuel :) pluss at nå kjører jeg bare på grunntrykk i wg.og skal jo kjøre elektrisk boostcontroller som også vill hjelpe på og få tidligere trykk :) nå har jeg 1 bar ved ca 3500 omdr :D

Tc-Racing
15/05/14, 21:27
Blir bra. Når du skal i dynon?

Moseby Racing
16/05/14, 09:17
litt usikkert men håper og få det til i løpet av mai :)
blei to barns far 14.5 også. så nå har jeg ei jente på 3år og en liten gutt som er 2 dager gammel :D så er litt ting som er viktigere enn bilen akk nå :) men har litt fri i slutten av mai så håper og få det til da :)

Tc-Racing
16/05/14, 09:28
Ja så du ble pappa igjen ja. Gratulerer.

Riff
16/05/14, 14:28
Gratulerer med gutten :D

Moseby Racing
16/05/14, 16:10
takk takk karer!!!

J.A.S
16/05/14, 16:46
Gratulerer som far igjen:) blir greit å få bremse bilen å kjørt litt nå, håper på å bremse tidlig i juni jeg og. Kanskje det blir no samkjøring på treff iår da ;)

VolvoR-Sport
16/05/14, 17:44
tøft! blir bra når du får justert inn alt :D

Moseby Racing
16/05/14, 21:32
ja jonas må vell prøve og få gassa litt sammen i år da :P hehe

ja skal bli moro og få bremsa detta nå etter 2år og alt for mye kroner og timer nedlagt... og enda er det MYE på har lyst på lista :)

Moseby Racing
31/05/14, 08:23
hei folkens da har jeg fått bremset volyotaen!!! detta har jeg ventet lenge på :)
alt gikk smerte fritt tok bare litt over en time fra vi parkerte bilen i verkstedet til jeg hadde kjørt den ut igjen :) er VELDIG glad for at vi har mappet langs veien og dobbelt sjekket alt mange ganger.sparte masse penger og tid på det i går :)


bilde av kurve kommer snart :) blei ikke de helt store tallene men trur detta skal bli moro uansett og holdbart :)



542HK og 690NM på hjul med 1,4 i trykk :)


har også bestilt meg federal 595rs-r til og ha bak på bilen :) så nå blir det mye kjøring og moro framover :)

Tc-Racing
31/05/14, 08:29
Gratulere enda en gang. Grisegrom bil du har fått

Moseby Racing
31/05/14, 08:33
takk takk her kommer pappiret




http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/1703.jpg

Riff
31/05/14, 10:55
Gratulerer her også :D Flotte tall. Kan tenke meg dette er morsomt å ratte rundt i :D

Moseby Racing
03/06/14, 20:05
ja bilen funker som bare det den gitt!
var på retro treff med bilen dagen etter bremsing og fikk 3 plass for fineste bil blandt 60-70 biler! det er morro :D


her kommer en liten film av når jeg reiser hjem fra treffet! girer litt som ei gammel bestemor for er litt usikker på hvor glad kassa mi er i den 2plata clutshen :)



https://www.facebook.com/photo.php?v=10152457616130575

Tc-Racing
03/06/14, 20:14
Grom lyd. Må ikke slipp gassen når hjula spiller da er det bare å hold stumt.

Njål Nilssen
03/06/14, 20:35
500ognoe på akselen går greit bedre enn folk med tilsvarende "25% tap-oppjustert veiveffekt" har begrep om... Men er ikke litt slitsomt at det er så brå overgang mellom grep og ikke grep rundt 4000 der?

Moseby Racing
04/06/14, 09:40
Grom lyd. Må ikke slipp gassen når hjula spiller da er det bare å hold stumt.

er for feig veit du!!! :P hehe slipper ikke gassen opp baken der da :D

Moseby Racing
04/06/14, 09:45
500ognoe på akselen går greit bedre enn folk med tilsvarende "25% tap-oppjustert veiveffekt" har begrep om... Men er ikke litt slitsomt at det er så brå overgang mellom grep og ikke grep rundt 4000 der?

ja går helt greit denna :) men gleder meg veldig til og få federal slicks og se om det går og holde fult da nå spoler det med samme :)
ser ut som første test på bane blir til fredag på trackday med runde tider.morro og prøve det og :) er for øvrig veldig fornøyd med de nye coilovera mine bilen er lav som fy men ikke noe slitsom og kjøre langs vanlig vei tar opp dumper uten at man rister av veien :) og kjøre oplevelsen er helt rå bilen er mye bedre og kjøre nå med alt jeg har gjort i for og bakstilling kontra før med orginale bruer og foringer :)

Moseby Racing
11/06/14, 20:34
var og kjørte med bilen på trackday på rudskogen på fredag :)
er så deilig at motor og alt er på stell varmeste vanntemp på vann var 92grader og 95 i olja kjørte i 30 min i et strekk uten noe tull :) skikkelig digg og kunne kjøre ut når heatet begynt og bare kjøre til man fikk mål flagg :)
eneste som er litt negativ er at bilen bremser mer bak enn foran prøvde og justere litt på vugga uten store utslag... så skal prøve en sånn strype ventil til bakbremser og nye race klosser foran for og se om det kan hjelpe :)

Moseby Racing
02/08/14, 21:16
lenge siden det har blitt skrivi noe her, har fått kjørt en del med bilen :)
leide gardermoen en uke før gatebil. fikk kjørt masse der og bilen funka perfekt og hadde funnet ut hva som gjorde at bremsene tok så skjeft foran og bak.
siste draget jeg skulle ta før vi var ferdig smalt mellomakselen tvert av og reiv med seg bakstillinga............
blei lange kvelder før gatebil for og få bilen kjørbar igjen. men klarte det onsdag kveld blei bilen prøve kjørt og vi kjørte ting ned til gatebil :)
kjørte fredag og lørdag og bilen og alt funker knall...
men siste kjøringa på lørdag så kommer jeg inn i langsvingen etter en cosworth. blir liggende på sladd etter han og ut av langsvingen står det en bmw med motorstopp :( og det var ikke gul flagg så da blei det ikke plass til meg og volyota`n så jeg treffer bmw med venstre bakskjerm og snurrer i autovernet.....og det var slutt kjørt. most bakskjerm og begge coilovera er knust av en eller annen merkelig grunn!!! :( har nå hatt 3 uker ferie uten noe bil så får vell ta bilen av hengeren og begynne og gjøre den klar for litt kjøring igjen vell :) slegger ut bakskjermen nå så blir det byttet til vinteren pluss en del andre planer som her dukket opp i hode i løpet av 3 uker med ferie :)
har en del film som må redigeres så kommer vell noen film snutter etter vært vist det er av interesse :)

volvobrage
02/08/14, 22:26
Synd med kræsjen!:(
Bra du beholder bilen og fikser den etterkvert, høyrest ut som den funkar bra med nye motoren!

Acm ab selger karbon og glassfiber bakskjermar til 242;)Ser ut som det er vanvittig bra kvalitet på dei og at det går an og montere dei uten at det viser:)

Moseby Racing
03/08/14, 18:17
ja blir skjermer og karbon panser og lokk til vinteren fra acm ja pluss litt annet småtteri er planen :)


ja bilen funker som fy den.men har lyst til og bremse på nytt og få ut potensialet som bor i den :) dem som bremsa gjorde ikke helt den jobben jeg hadde håpet på :/

volvobrage
03/08/14, 19:31
ja blir skjermer og karbon panser og lokk til vinteren fra acm ja pluss litt annet småtteri er planen :)

ja bilen funker som fy den.men har lyst til og bremse på nytt og få ut potensialet som bor i den :) dem som bremsa gjorde ikke helt den jobben jeg hadde håpet på :/

Stilig!Kjem til og kjøpe noken ACM delar sjølv etterkvert, trur dei har vanvittig bra finish på delene:)
Lurer på om eg kunne bruk karbon bakskjerm på min og beholdt breddinga i hjulhusa, kanal og baljar viss eg skulle kræsje eindag. Du får bende litt i den og sjå ka du trur;)

Då blir det nye ræva då?

Frigstad Racing
03/08/14, 21:41
Har troa! Denne bilen blir bare grommere og grommere :)

Tc-Racing
07/08/14, 18:07
Bli aldri lei av bilen din marius. Den kommer til å bli helt værst når du er ferdi no:-D

Moseby Racing
07/08/14, 18:17
ja blir den nye typen ræva på bilen til vinteren ja. jeg skal også lage meg nye store hjul hus når først bakskjermen er skjært av ja :) har målt litt og burde bli nærmere 12" plass i hjulhusa bak :)
bra dere har trua karer! :P hehe
nei trur det kommer til og bli kult selv og.blir ny look på den til året igjen vist jeg får til det som er planlagt :)

Tc-Racing
07/08/14, 18:19
Må ikke ta deg vann over hode så blir årsvis til du får kjørt igjen ta litt etterhvert. Du må kjøre til neste sommer

Moseby Racing
07/08/14, 18:21
hher er en dårlig mobil film fra gatebil! mye kø desverre :(

https://www.facebook.com/photo.php?v=10154386602525323



og en fra den første trackdayen jeg var og kjørte på :)


https://www.facebook.com/photo.php?v=10154320369575657

Tc-Racing
07/08/14, 18:23
Liker:-D

Moseby Racing
07/08/14, 18:28
har asse film materiale men finner ikke no lette program jeg kan bruke.....
tenkte og klippe og lime litt så man får bort all dø tiden :)

Lasse R
07/08/14, 20:08
og en fra den første trackdayen jeg var og kjørte på :)


https://www.facebook.com/photo.php?v=10154320369575657

Denna fikk jeg ikke til å virke, bare mobilfilmen :)

Moseby Racing
09/08/14, 08:05
hmmm er bare en mobil film det og :) driver og prøver og klippe sammen en litten snutt nå men tar TID :)

Moseby Racing
09/08/14, 08:09
Må ikke ta deg vann over hode så blir årsvis til du får kjørt igjen ta litt etterhvert. Du må kjøre til neste sommer

går nok bra det Tom :) men det jeg skal gjøre til vinteren er ting jeg må gjøre for at bilen skal bli strøken til sesongen 2015 :) tar jo ikke så lang tid og montere glassfiber og lage nye hjul hus da :)

helt klar gir på og ta sånne smmå prosjekter fra nå av for er såååå mye mer moro og kjøre enn og skru. så og ha bilen kjøre klar blir helt klart prioritert :)

Njål Nilssen
17/08/14, 14:02
ja blir skjermer og karbon panser og lokk til vinteren fra acm ja pluss litt annet småtteri er planen :)


ja bilen funker som fy den.men har lyst til og bremse på nytt og få ut potensialet som bor i den :) dem som bremsa gjorde ikke helt den jobben jeg hadde håpet på :/ Mappa på noen timer eller så? RR som mappa? De syns det gikk tregt når jeg mappa min egen motor, og brukte en hel dag på det... Jeg derimot syns det gikk for fort, og ble for lite tid til å stå lenge nok i hvert turtall og celle til at man fikk testa og justert ulike komboer mellom blandingsforhold og tenning... DERFOR, neste gang jeg skal mappe blir det gjort i en ren motorbenk, da kan man ta seg den tida som TRENGS for å gjøre det skikkelig, uten at motoren koker osv. Skal jeg ta et fint estimat, så vi jeg si en uke i benken om man skal få det skikkelig, med fin tomgang, lettstartethet osv osv...

"stresse seg til gatebil" map er heller dårlige greier, og ikke bare gir det dårligere resultat i form av effekt og ytelse generelt, men det går ut over holdbarheten også, når ikke ting er helt slik det burde være :)

Moseby Racing
18/08/14, 15:08
var hos RR motor ja. dem brukte en time fra jeg kjørt inn til jeg kjørte ut igjen.da sto alleredet neste kunde utenfor og ventet på bremse timen sin :/
og mnte 2jz motoren ikke tålte mer effekt enn det jeg fikk som dem tørte ikke mer sa dem.
sammenlignet mappet jeg og en kompis laget langsveien med dems og det eneste dem hr gjort er og legge på 0,4 i ladetrykk :/
har også sammen lignet mitt tenings mapp som vi laget super safe langs veien med vilje mot et orginalt mapp til 2jz og jeg har snillere tenning flere steder på registeret.detta har dem ikke gjort noe med under bremsing.... dem justerte heller ikke kammene selv og jeg spurt om det.det var ikke noe og hente på det heller mente dem :( så det blir og mappe bilen på nytt et sted i høst eller til våren. og få justert alt etter boka :)

Zeeker
18/08/14, 16:04
var hos RR motor ja. dem brukte en time fra jeg kjørt inn til jeg kjørte ut igjen.da sto alleredet neste kunde utenfor og ventet på bremse timen sin :/
og mnte 2jz motoren ikke tålte mer effekt enn det jeg fikk som dem tørte ikke mer sa dem.
sammenlignet mappet jeg og en kompis laget langsveien med dems og det eneste dem hr gjort er og legge på 0,4 i ladetrykk :/
har også sammen lignet mitt tenings mapp som vi laget super safe langs veien med vilje mot et orginalt mapp til 2jz og jeg har snillere tenning flere steder på registeret.detta har dem ikke gjort noe med under bremsing.... dem justerte heller ikke kammene selv og jeg spurt om det.det var ikke noe og hente på det heller mente dem :( så det blir og mappe bilen på nytt et sted i høst eller til våren. og få justert alt etter boka :)

Kjedelig å høre :/
Er ikke noe morro når servicen ikke står i stil med hva du forventa, uansett hva motoren tåler eller ikke.
Jeg har alltid hatt bilen min hos Volden Racing. Superhyggelig fyr og han ordner og står på til du er fornøyd :)
Det blir kanskje litt langt for deg. Han holder til rett ved Lillehammer

Njål Nilssen
18/08/14, 16:18
Hadde jeg hatt benk selv, hadde du vært velkommen hit, men litt langt å kjøre 1600+km opp til ingenmannsland også om jeg så hadde hatt en benk...

Moseby Racing
18/08/14, 17:27
ja volden var i tankene men blir litt i lengste laget :)
ja blir vell litt langt til deg og flyfaen :) hehe
men blir vell til og prøve ringstad eller jonus da dissa ikke er så langt unna :)

Magnum
18/08/14, 17:37
Jeg kan iallefall annbefale Jonus ;)

Njål Nilssen
18/08/14, 23:01
ja volden var i tankene men blir litt i lengste laget :)
ja blir vell litt langt til deg og flyfaen :) hehe
men blir vell til og prøve ringstad eller jonus da dissa ikke er så langt unna :) Kunne ikke hjulpet deg uansett, har ikke benk selv (ennå... )

Jonus gjør nok ting mere nøye vil jeg tro :)

Tor24
26/08/14, 20:07
Det er dyrt å stå en uke i benk så derfor de fleste bortvelger akkurat det alternativet :) men kun en time er jo misshandling av motoren mener jeg. Skal røske Ruben litt i øret når jeg kommer opp dit neste gang. Anbefaler at du tar med motoren opp til Wetterhus, hvertfall benytter jeg meg helst av han og motorbenken hans. Helt enig med Njål at motorbenk er et bedre alternativ når man skal optimalisere...

Lasse R
26/08/14, 20:16
Wetterhus mappa for meg en gang, var knall :)

Tor24
26/08/14, 20:23
Nettopp fordi man kan sitte rolig ned med kaffekoppen og kose seg med motormapping uten at det står en utenfor og maser på å få komme inn. Har man brukt 100-150-200k på en motor kaster man ikke bort den med bremsing for 2000kr :( bruke heller 10000,- og har du ikke råd eller tid så vent heller enn på død og liv rekke gatebil eller noe annet treff. Stress blir desverre ingen bra motor

Frigstad Racing
16/09/14, 07:49
Hvordan går det med bilen Marius?

Moseby Racing
19/09/14, 16:00
joa bilen går den.bytter noe simeringer nå som begynte og lekke pga sår i kammen :( men henter nye kammer på søndag så er vell oppe og går igjen til tirsdag :) driver og tenker litt på vccn autoslalom til helga igjen men må se om jeg får kabalen til og gå opp :) hehe blir vell mest vei kjøring ut sesongen trur jeg :) moro og få brukt den litt som kose bil langs veien også :)
ogå blir det og få retta opp bilen og få den helt hundre igjen i løpet av vinteren :) driver og lurer litt på og legge den ut for salg til våren også.... men blir jo stående vist ingen vil gi deg jeg vil ha :)

Tveite Performance
19/09/14, 23:11
Ser de er snakk om mapping:) kan nevne att eg stod 2 dager i benken med kunn mapping! Rfs Performance gjer ting skikkelig:)

https://m.youtube.com/watch?v=cNUW3dDvOcA

Tveite Performance
19/09/14, 23:17
Ein til:).


https://m.youtube.com/watch?v=KXdN-9n6Ut0

Riff
20/09/14, 06:22
Ja, Reidar er utrolig dyktig. Og ikke minst hjelpsom :)

volvobrage
22/09/14, 08:06
joa bilen går den.bytter noe simeringer nå som begynte og lekke pga sår i kammen :( men henter nye kammer på søndag så er vell oppe og går igjen til tirsdag :) driver og tenker litt på vccn autoslalom til helga igjen men må se om jeg får kabalen til og gå opp :) hehe blir vell mest vei kjøring ut sesongen trur jeg :) moro og få brukt den litt som kose bil langs veien også :)
ogå blir det og få retta opp bilen og få den helt hundre igjen i løpet av vinteren :) driver og lurer litt på og legge den ut for salg til våren også.... men blir jo stående vist ingen vil gi deg jeg vil ha :)

Koffor selge?:(

Moseby Racing
24/09/14, 21:53
har hatt kjempe lyst på supra med skilt lenge men nå har lysta blitt uutholdelig. har lyst på en bil jeg kan bruke litt mer . er litt kjipt og ha brukt så mye tid og penger på en bil jeg bruker 3-4 ganger i året...
og vist jeg skal ta volvoen et steg videre nå så blir det enda mer penger nedlagt og enda vanskeligere og selge.. men får jeg ikke det jeg vil ha så blir den hos meg :) men blir da en mulighet for en som har lyst på en grom volvo til og få kjøpt seg en bil til langt under kost pris :)

Lasse R
30/10/14, 14:30
Hva skjer a?

gl740turbo
01/11/14, 19:45
Gratulerer med ny bil :) Håper nye eier lager tråd på volvoen her ;)

Frigstad Racing
01/11/14, 21:13
Gratulerer med guttedrøm oppfylt!!! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tc-Racing
02/11/14, 06:44
Du bli savna her på vccn marius. Gratulere me ny bil.

Moseby Racing
03/11/14, 19:44
da er 10 år med 242 over! føles litt rart egentlig :/ har lagt utrolig mye penger og tid i den bilen..å håper nye eier tar vare på den og bruker den til det den er laget for :)
men nå var tiden inne for og realisere guttedrømmen min :D detta blir vell som og banne i kirka men her kommer et bilde av den nye skuta :)



http://forum.vccn.no/img-dump/2014/11/148.jpg

volvobrage
03/11/14, 20:07
Gratulerer med ny bil, supra er gromme bilar!:)Har du noken planar for den?
Er den nye eigaren av 242en medlem her?

Riff
03/11/14, 20:12
Stilig :D Grattis med ny bil.

Moseby Racing
03/11/14, 20:24
Gratulerer med ny bil, supra er gromme bilar!:)Har du noken planar for den?
Er den nye eigaren av 242en medlem her?

supra er noe av det grommest som er laget etter min mening :) hoved planen er og bruke den mest mulig langs veien og bane sommer halvåret :) også må jeg jo innrømme at det hadde jo vært kult og bremsa over 1000hk en gang :P hehe
nye eier er ikke medlem og kommer til og legge den ut for salg om litt etter som jeg skjønte han tok den i innbytte på supraen :)

Karl
03/11/14, 20:31
Gratulerer, Supra er en nydelig bil:D

Christian
03/11/14, 20:56
Altibil?

Lasse R
03/11/14, 21:00
Gratulerer med guttedrømmen Marius.

Moseby Racing
04/11/14, 22:09
jepp kjøpte den på altibil

JEPS
19/11/14, 17:34
:o

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53264891&searchclickthrough=true

Marius
19/11/14, 17:42
vet ikke om jeg skal gratulere eller kondolere jeg :p:p
gamle supraen til en kompis går ute i dine trakter, hvit med targa og skilt !!

det artigste med de bilene er å jage R sykler!!!!!!!

Devil3344
19/11/14, 21:54
haha, tviler ikke et sekund på det som sto i annonsa! -> "SMIL RUNDT MUNN GARANTI"

ss242
19/11/14, 22:54
Gratulerer med ny bil, blir vel rødblokk i denne da? ;-)

finn erik
20/11/14, 22:46
berre ett oftopic spørsmål..kva er lakk koda på 242en?

Moseby Racing
21/11/14, 14:03
vet ikke om jeg skal gratulere eller kondolere jeg :p:p
gamle supraen til en kompis går ute i dine trakter, hvit med targa og skilt !!

det artigste med de bilene er å jage R sykler!!!!!!!

ja er en kommpis av meg som eier den hvite :) ja morsomme biler og jakte sykler med :)

Moseby Racing
21/11/14, 14:04
berre ett oftopic spørsmål..kva er lakk koda på 242en?

lakk koden er 96-00 :) er orginal fargen :)

Marius
21/11/14, 16:19
ja er en kommpis av meg som eier den hvite :) ja morsomme biler og jakte sykler med :)

kult!

vi dro ut 5gir i rælingstunellen en gang med taket av... det kan ikke anbefalles for å si det slik :cool:
er den like hel og fin enda?
den bilen ligger det mange timer og penger i

Moseby Racing
22/11/14, 20:16
den er enda bedre :) den var no jævlig rusten :/ også har den jo vært skrot en gang noe den bærer preg av desverre :) men fin bil ja.. blir vell no mer krutt i den til våren igjen også :) er like supra entusiast som meg han som har den så den skal bli helt hundre i løpet av vinteren :)
tømte 5 gir ja hvor mye hadde dere da 260+ !? :D

Marius
22/11/14, 21:05
vi hadde noe rundt der og litt til ++
problemet var at bilen begynte å voble, har hørt i ettertid at det var fordi vi kjørte med taket av, det stiver vist opp mye av bilen når det er påmontert.....
at den var så rusten viste jeg ikke, min kamerat fikk jo hellakkert den rett etter at han kjøpte den.

mere krutt ja, da begynner den å bli skummel :p

Moseby Racing
24/11/14, 10:16
ja taket stiver mye :)
ja begge bakskjerma bak bakhjula er bare kjeks og rundt diffkjøleren til diff er det store hull :( men blir sveisa oppigjen i vinter og lakkert på nytt :)
blir aldri nok effekt :P og dissa bila har jo en syk evne til og få effekten ned i bakken.som gjør det enda mer morro :)