Vis full versjon : Skogen Performance 242`n 2JZ-GTE 542hk og 690nm1,4bar på hjul :)
Volvoniføør
25/05/11, 20:21
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/146.jpg
Hei!
Ser du har fjernet den oljedampfella, er det hullet rett over drevet til oljepumpa du har uttak fra?
Bare blokkert det andre hullet?
Lurer på å gjøre noe lignende selv, så er på utkikk etter ideer :p
Forslag/tips mottas med takk :)
Moseby Racing
26/05/11, 19:56
er hull rett ned igjenom den koblinga ja og det andre er blendet.har sveiset ned en liten tapp som gjør så ikke drevet til olje pumpa ikke skal gli opp.bare og lage lik som den som sitter på den orginale så blir det helt gull..:)
Moseby Racing
26/05/11, 21:06
må prøve og få inn noen av bildene jeg har lovet her snart.hehe
men nå blir bilen og se i Gatebil magazinet i løpet av sommeren med 3 siders reportasje;) det blir stas...
har også bestemt meg for og bytte motor og gir i bilen.må ha litt mer pulver....:D
men mer info om den mye motor og kasse kommer etter vært:)
Volvoniføør
26/05/11, 21:13
er hull rett ned igjenom den koblinga ja og det andre er blendet.har sveiset ned en liten tapp som gjør så ikke drevet til olje pumpa ikke skal gli opp.bare og lage lik som den som sitter på den orginale så blir det helt gull..:)
Har du et bilde av undersiden av den koblingen også eller? :)
Moseby Racing
27/05/11, 07:12
har desverre ikke det.men når du skal lage den så bare kopierer du fra hvordan den orginale ser ut;)
Volvoniføør
27/05/11, 13:39
har desverre ikke det.men når du skal lage den så bare kopierer du fra hvordan den orginale ser ut;)
okei, mange takk :)
Moseby Racing
30/05/11, 17:25
får vell legge ut litt bilder fra 17mai jeg da.bedere seint enn aldri:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3644.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3645.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3646.jpg
og et fra Gatebil på våler blei desverre ikke noen kjøre bilder så sant ingen her inne fikk knipset noe.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/3647.jpg
nice stuk!!! må vel innvister i coilovere me topplagning til vintern jeg å:)
Moseby Racing
30/05/11, 18:31
ja begynner og bli bra stuk på`n nå syns jeg.
Ja er bare og handle. kommer nok ikke til og angre på det vært hver krone;)
den er så rå! :D tidsriktig stuk :D
Blodfet! Skikkelig racingstuk :)
Stilige bilder av en råtøff bil! Bare litt synd at ikke grillen var på da;)
Har noen bilder fra gatebil, men ikke no spesielt bra bilder:P
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/42.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/43.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/44.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/45.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/46.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/47.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/48.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/49.jpg
Dan Bay-Johansen
01/06/11, 19:09
Skjer med grønt tak ?
volvobrage
01/06/11, 19:37
Skjer med grønt tak ?
haha lurte litt på det samme:p
haha lurte litt på det samme:p
den folien må aaav! :P
synd med havari på syl1:/ håper blokka er hel!:)
ja, bare å få putta inn en annen motor nå marius :D :D Gleder meg jeg..hehe
Tveite Performance
01/06/11, 21:27
fin bil! men trur du har bomma med farge på tak.
etter som jeg skjønte på marius var det noen som hadde foliert taket hans fredags kveldn elno, så slapp av det er bare folie hehe =)
Moseby Racing
02/06/11, 08:20
det grønne taket var ufrivillig.var ute og gikk og når jeg kom tilbake var taket grønt som J.A.S sier .og det skal av ja.har bare fått andre bekymringer har stempel ras på syl 1 så bare håper det har gått bra med blokka.
takk for alle komentarer:D
Magnum: ja det blir ny motor må bare få i orden den som sitter der før jeg selger den. men ser fremm til motor bytte altså:D
kjedelig med taket, og iallefall drittkjedelig med motoren :( lykke til
Njål Nilssen
02/06/11, 14:13
Blir det noe med aluminiumsblokk nå da? :p
Moseby Racing
02/06/11, 20:27
den som lever får se:p men vist du tenker på volvo 5`er så blir det ikke det....:)
har veeeldig lyst på R6 sugis? ;)
Moseby Racing
02/06/11, 21:35
blir i værtfall ikke noe mer suge motor det kan jeg si med en gang. nå skal jeg ha turbo og nok effekt til og rive laus hjula på 4 gir!!!!!!:D
Joakim-G_R
02/06/11, 23:01
Skarru ha det såpass ukjørbart asså? :p
minstemann moseby
03/06/11, 00:19
blir vell B 20:)
Moseby Racing
03/06/11, 07:05
jepp går for stroka b16 med gasser turbo:phehe
Joakim_G_R: ja den blir vell forsovidt mer kjørbare langs veien med den nye motor og gir kontra dagens motor og gir. gleder meg.........:)
Joakim-G_R
03/06/11, 11:25
B14 med granadagasser 36/38!
Njål Nilssen
03/06/11, 21:48
den som lever får se:p men vist du tenker på volvo 5`er så blir det ikke det....:)
Tenkte på Rekkesexer med trykkoker :D
Moseby Racing
03/06/11, 23:01
blir 6syl med turbo ja.var egentlig meningen og hente motor nå snart. men nå må jeg få i tur suge motoren først vill ha den i orden når den skal selges:)
Joakim-G_R
04/06/11, 09:20
Rakseksa med kompressor.. Da får du kjørbar shit.
Eller kompressor på motoren du har nå? :p
volvobrage
04/06/11, 11:38
blir 6syl med turbo ja.var egentlig meningen og hente motor nå snart. men nå må jeg få i tur suge motoren først vill ha den i orden når den skal selges:)
blir det volvo motor eller bmw?:)
TvilsomRacing
04/06/11, 15:02
eller suuupra :p
Moseby Racing
04/06/11, 18:57
det blir 2jz-gte med singel turbo data sprut e85 og div......... .det har jeg skikkelig trua på!!!!!!:D kansje ikke det mest spennende motor valget men skal jo være skudd sikkert med moderat trimming:p
Joakim-G_R
05/06/11, 10:23
Ikke dumt, kan tilogmed bruke orginal suprakasse også!
Njål Nilssen
05/06/11, 11:25
2jz er jo gode motorer, men burde vel helst være Volvosekser eller i det minste europeisk (BMW eks) :p
2jz har jo "ALLE".... Kanskje ikke i 242, eller Volvo for den sagt skyld. Men de er jo tunge da i forhold til feks: BMW M52BXX eller nyere og Volvo sin B6XX4X...
Liker tankegangen :D
Moseby Racing
05/06/11, 12:25
ja dem er ganske tunge de motorene men er jo flere som har disse motorene i volvo og ingen som sliter med at bilen blir for tung foran.får jo ned vekta litt med alt man kan tas av motoren som jeg ikke trenger i volvo`n:)
blir og bruke r154 kasse 5trins kassa fra lille bror 1jz den tåler masse juling og er vist mye finere og gire.denne kassa er laget av toyota i modtsetning til 6 trinns kassa fra 2jz som er laget av getrag og er vist litt ei og få i gir.
passer også bedere med R154 kassa også da kommer gir spaken midt i orginal hulet på 240:D og det gjør jo ikke noe.:D
Er du medlem av volvo racing klubb?
Moseby Racing
05/06/11, 16:48
nei er vell ikke det.hvordan det? vist du tenker på merkene på skjermene er dem kjøpt på auto art.:)
nei er vell ikke det.hvordan det? vist du tenker på merkene på skjermene er dem kjøpt på auto art.:)
Var det jeg tenkte på ja. Bare lurte...
Moseby Racing
05/06/11, 18:30
dem ser litt gammle ut så syntes dem kledde bilen;)hehe
Marius Skau
05/06/11, 18:33
2jz bi gromt :D Husk masse bilder :D
dem ser litt gammle ut så syntes dem kledde bilen;)hehe
Ja er tøffe merker. Volvo racing klubb er en fullt aktiv klubb for folk som kjører rally og racing med volvo.
Nettsiden er nede nå, men pleier å stå litt her...
www.volvoracingclub.net/
volvobrage
05/06/11, 21:41
det blir 2jz-gte med singel turbo data sprut e85 og div......... .det har jeg skikkelig trua på!!!!!!:D kansje ikke det mest spennende motor valget men skal jo være skudd sikkert med moderat trimming:p
syns det var eit veldig spennande motorvalg eg:)blir rått!!gleder meg til og følge med framover:)når startar bygginga for fult med nye motoren?
ser det er nokon som klager på vekta, men ligg ikkje mykje av vekta i dei orginale delene på motoren?som grenrør, turbos, osv..meiner og ha lest det ein plass men kan hende det er bullshit
Moseby Racing
05/06/11, 22:55
nå må jeg først få i orden suge motoren så jeg kan få solgt den.planlagt bygge start er juli/august så jeg er klar til neste sesong;)
ja har hørt prat på at orginal grenrør og twin turboene veier 30-40kg med alt som hører til dem og det er jo litt vill jeg påstå:) men skal jo prøve og slanke den så mye som det går....blir moro og begynne:)
åh. har så lyst på å kjøpe komplett understell ifra deg :) det meste er på plass nu men mangler understellet :P hva vil det koste for dem korte nye coilovers fremme og racing coiloversene bak, topplagring, endeledd, og bærekule spacern? Jeg har en 242 1978 som det skal driftes med ;)
Moseby Racing
06/06/11, 09:09
Bakterius: send meg en PM du så skal vi finne priser til deg:)
blir bra med ny motor marius:) blir nokk en del mer kjørbar med den en 2,8an =) å holdbar kansje :p
Moseby Racing
08/06/11, 10:39
ja trur det jog og jonas gleder meg til neste år.
Men har nå tatt ut motoren og funnet ut at det er stempel sylinder ras..om det har gått bra med råder veit jeg ikke enda skal sjekke det opp til helga:mad: MØKK!!!!!!!!!!
turbohaugen
11/06/11, 09:50
fy så surt:/
Joakim-G_R
11/06/11, 09:52
Noen aning om hva som kan ha forårsaket det?
Njål Nilssen
11/06/11, 11:03
Noen aning om hva som kan ha forårsaket det?
Kan jo faktisk være så simpelt som rusk i en forgasser, som gjør at den går magrere på den ene sylla :/
Moseby får undersøke litt ;)
Moseby Racing
11/06/11, 14:10
trudde først det var en bit fra skummet i fuel cellen som har gjort så den magret ut men det er det ikke. har tatt opp og og gjort rein filter og dyser... så det ser ut som det er tennings banken i fjord som har lagd brudd i stempelt også løsnet biten på våler og hadde en liten fest i syl 1 :mad:
Moseby Racing
04/07/11, 20:51
da er blokka levert til borring og nye stempler og en ny råde kjøpt inn..så bare håpe tiden strekker til så jeg får detta sammen før 17 juli. men skal vell litt til trur jeg. må plane blokk og topp for og få kompen riktig i gjen siden stemplene jeg hadde i sist har gått ut av produksjon :( mye jobb og små ting som tar tid men vi får prøve:)
kommer uansett på 17 juli skal ha stand med jobben:D
Moseby Racing
05/07/11, 17:10
da er blokka ferdig boret og honet og skal hentes i morgen:D så er det bare og montere og finne ut hvor mye som må tas av blokk og topp:)
Moseby Racing
17/07/11, 06:51
da er motoren ferdig satt sammen og står og venter på og bli satt bilen.:)
men nå får jeg hive meg i bilen og rigge opp stand på vccn treffet på rudskogen....
Moseby Racing
18/07/11, 20:55
da sitter motor i bilen igjen og er stort sett klar til kjøring fredag:)skal forhåpentlig vis ned til alf engh og bare dra den et drag på rula for og se at alt er i orden med bensin trykk og tenning;) gleder meg til freda`n:)
turbohaugen
19/07/11, 22:43
høres meget bra ut :)
Blir bra..
Grattis med reportasje i Gatebil bladet da Marius :D
Moseby Racing
20/07/11, 20:45
magnum: takk takk blei ganske bra bilder det ;) kommer du på fredag eller?og ser på.:)
Moseby Racing
22/07/11, 21:14
ja da var en nok en bane dag avsluttet.nå holdt motoren men har ingen revers!;) så da må jeg skru litt igjen.kommer kansje en innboard film etter vært:)
Njål Nilssen
23/07/11, 15:07
"Marius Moseby har bygget grom Volvo som suger. Men der er en bra ting, er det ikke?" :p
Var ikke dum den reportasjen :)
Moseby Racing
23/07/11, 16:47
hehe grei overskrift da!hehe:)
rswinburne
04/08/11, 02:36
Hvor har du dette fra :P :P
Klokt valg :P
ja dem er ganske tunge de motorene men er jo flere som har disse motorene i volvo og ingen som sliter med at bilen blir for tung foran.får jo ned vekta litt med alt man kan tas av motoren som jeg ikke trenger i volvo`n:)
blir og bruke r154 kasse 5trins kassa fra lille bror 1jz den tåler masse juling og er vist mye finere og gire.denne kassa er laget av toyota i modtsetning til 6 trinns kassa fra 2jz som er laget av getrag og er vist litt ei og få i gir.
passer også bedere med R154 kassa også da kommer gir spaken midt i orginal hulet på 240:D og det gjør jo ikke noe.:D
rswinburne
04/08/11, 02:45
Får vel bare bestille deg 4 link fra myranes nå. :P det har jeg tenkt :p
Blir spennende å høre fra deg om de nye racing coiloverne de selger. vurderer dette framfor pedersen sine coilover kit.
Moseby Racing
04/08/11, 16:27
jeg kjører race coilovere foran på bilen min nå med bilstein racing dempere og 600 fjærer funker som faen det er veldig fornøyd.kan også senke mye mer med disse enn du kan med pedersens sine og fortsatt hga fjæringsvei:)
Moseby Racing
04/08/11, 16:31
Hvor har du dette fra :P :P
Klokt valg :P
har pratet med flere som har kjørt supra både med v160 og r154 og alle jeg har pratet med synes r154 er bedere er litt annen utveksling i den også;)
hva slags kasse har du?
rswinburne
04/08/11, 17:04
Har R154 i volvon og v160 i supran.
6trinns kassen tåler jo ALT, men den er ikke like god å gire med sies det, jeg har ingen problemer å gire med den, men er visst noen som har :P
Tror det koker mer ned i at det er en litt for dyr kasse til at flere bruker den, og den er mye større og klumpete enn R154
Men kjøp deg en ordentlig clutch moseby hvis du skal ha supra motor og gir. anbefaler 2plata tilton, har en kompis gjeng som brukte en formue på billig clutcher før de kjøpte denne tilton clutchen :P like greit å kjøpe det som virker første gangen.
har pratet med flere som har kjørt supra både med v160 og r154 og alle jeg har pratet med synes r154 er bedere er litt annen utveksling i den også;)
hva slags kasse har du?
Moseby Racing
04/08/11, 18:03
stemmer ja du har jo supra og du....hehe det er noen som har det;)
ja tenkte jeg skulle kjøpe meg en ordentlig clutsh.værste jeg veit er clutsh som slurer.......
er ganske stor prisforskjell på 5 og 6 trins ja..men r 154 er jo som skapt til 240 da når det kommer til hvor gir spaken kommer.gleder meg til og begynne og bygge.;)
rswinburne
04/08/11, 20:07
Alle burde ha en supra stående i garasjen, KONGE bil å kjøre.
Jeg gleder meg til å bli ferdig jeg :P kjekt å bygge også da, men kjøringa er best. :P
Husk å bestill kammer, kammdrev og sterkere ventilfjører til supra motoren, ingen vits å kjøre med de orginale. da får du ett kort register og en effektkurve som daler fort. har helt kols de motorene der med singelturbo og orginal kammer.
med de delene så får du nesten 2000 omdreininger til å spille på og en stigende kurve. jeg bestilte GSC s1 kammer, de passer bra med den turbon jeg har. gt4088r
masse motorsnadder på www.mvpmotorsports.com
De setter ned verdien på pakka også så du slipper å betale moms av alt :p ikke feil det heller :P 4000 dollar blei til 400 dollar sist. hjelper godt på :P
rswinburne
04/08/11, 20:13
tenk deg den frekke lyden i en 240...
http://www.youtube.com/watch?v=OFjpJpTcErU
rswinburne
04/08/11, 20:17
og til de som ikke klarer å få 6trinns kassa i gir kan jo prøve å gire fortere enn han her.. :P
http://www.youtube.com/watch?v=eATX_Y_5mC8
men skal ikke søple til tråden din mer :P
Moseby Racing
04/08/11, 22:40
ja det er ikke feil med toyota 6`er lyd i volvo.:)
har tenkt litt på og bytte kammer ja.men har hørt begge deler om og bytte kam noen sier det ikke trengs og andre sier som deg at det må gjøres pga effekt kurven blir kort.
rswinburne
05/08/11, 01:04
det BØR absolutt gjøres. ble en helt annen motor med kammer og sprekere ventil fjører. fra litt over 6000 til nesten 8000rpm og økende kurve i motsetning til dalende så er det ikke noe å lure på. koster ikke stort heller.
ja det er ikke feil med toyota 6`er lyd i volvo.:)
har tenkt litt på og bytte kammer ja.men har hørt begge deler om og bytte kam noen sier det ikke trengs og andre sier som deg at det må gjøres pga effekt kurven blir kort.
Moseby Racing
05/08/11, 07:56
ok! da må jeg nok bytte det også da;) hehe
rswinburne
05/08/11, 19:38
Hvor kan man finne norske priser på myranes sine deler. ?
lurer på å bestille 4 link kittet og racing coiloverne til bak. må bare høre om fettern min orker å hjelpe meg å montere det 4link systemet, aldri holdt på med 4link før.
Norske priser får du via å spørre Mr.Moseby ;) Ellers så er det vell mye samme prisene i sverige å norge mtp moms.
har du lagt volvon på hylla om dagen? ;) lite oppdateringer på deg nå! :rolleyes:
Moseby Racing
12/09/11, 19:15
ja står litt på stedet hvil nå om dagen.men har tatt ut motor og gir så får vell prøve og få solgt det snart.så jeg får begynnt og bygge nytt;)
volvobrage
12/09/11, 20:22
ja står litt på stedet hvil nå om dagen.men har tatt ut motor og gir så får vell prøve og få solgt det snart.så jeg får begynnt og bygge nytt;)
det høres bra ut, gleder meg til og følge med på nye motorbygget!:)
Moseby Racing
15/09/11, 19:06
det gjør jeg også! hehe ;)
hva skjer her da mister? syns det har vært rolig på deg!
må ta en ljugekveld snart!;)
Moseby Racing
28/09/11, 20:39
ja her skjer det ikke alt for mye.røyk jo på en liten smell med at vi måtte legge ned frima.men fortsettr og selge ting fra myranes. så har begynnt i ny jobb så nå blir det cash igjen så jeg får hentet motor.begynner og bli skikkelig klar for og bygge litt nå:D bare og komme opp på skogen performance garasjen det vi er i verkstedet vær onsdag.
volvobrage
29/09/11, 07:36
ja her skjer det ikke alt for mye.røyk jo på en liten smell med at vi måtte legge ned frima.men fortsettr og selge ting fra myranes. så har begynnt i ny jobb så nå blir det cash igjen så jeg får hentet motor.begynner og bli skikkelig klar for og bygge litt nå:D bare og komme opp på skogen performance garasjen det vi er i verkstedet vær onsdag.
eksisterer ikkje myranes lenger?det var synd, var mykje gromdeler og få kjøpt der etter kvert:(
Myranes er ikke konk. Men firma til moseby'n er vekk;)
Moseby Racing
29/09/11, 17:01
myranes lever fortsatt dem.men firma jeg og en kompis dreiv er dødt.men jeg skaffer jo fortsatt alt fra myranes til dem som er innteresert:)
myranes lever fortsatt dem.men firma jeg og en kompis dreiv er dødt.men jeg skaffer jo fortsatt alt fra myranes til dem som er innteresert:)
Så du sier at du fremdeles er norsk forhandler, men tar det svart?
Moseby Racing
30/09/11, 16:15
eller at du betaler for delene til myranes og kan hente dem hos meg. eller at jeg ordner med frakt i norge.blir dyrt og sende ting over grensa:) og man sparer jo fort en time kjøring hver vei med og hente hos meg i norge i stedet for hos stefan i billingsfors ;)
Blir drit gromt med supra motor da!! :D http://www.youtube.com/watch?v=gCzJmTgOrTc, her har du noe og glede deg til, eller hva? :D
Moseby Racing
30/09/11, 18:46
ja gleder meg som fy jeg.hehe:D
Litt for lettvingt spør du meg.
2jz motor i en Volvo.
Ikke ta det feil, det er kult, rått og morro, men er vel litt for lettvint, pluss det er så mange som har gjort det.
Hva med å sette en RB26DETT oppi?
Eller, hvis man skal gjøre det skikkelig nyskapende, Ta en Mazda 20B motor å kjøre på med ;)
Eller kanskje en 4Rotor?
Njål Nilssen
01/10/11, 20:13
Litt for lettvingt spør du meg.
2jz motor i en Volvo.
Ikke ta det feil, det er kult, rått og morro, men er vel litt for lettvint, pluss det er så mange som har gjort det.
Hva med å sette en RB26DETT oppi?
Eller, hvis man skal gjøre det skikkelig nyskapende, Ta en Mazda 20B motor å kjøre på med ;)
Eller kanskje en 4Rotor?
4-rotor sugis på 700hk hadde vært litt gromt ja :D
http://www.rx7club.com/showthread.php?t=892879&page=
Moseby Racing
02/10/11, 14:17
nå gjør jeg vell ikke detta for at det skal være så ny skapende.gjør det mer for at 2jz er en gromm og holdbar motor som ikke koster skjorta og kjøpe...rb26dett er ikke i nærheten så holdbar som 2jz motoren...vankel blir ikke aktuelt gidder ikke overhale motor vær gang jeg har vært ute og kjørt ;)
Wankelmotorene er ikke så gale som folk skal ha det til.
De første generasjoenene ja, men de senere er faktisk vel så gode som stempelmotorene.
Det er noen karer i statene som har bygget en 4rotor med twinturbo, har ca 1'300Hk, og det går som juling.
De har ikke hatt noe feil på bilen og kjørte med den i 4 år før de åpnet motoren for å sjekke, fant ikke noe som måtte skiftes, men byttet lagre og tettninger når den likevel var åpnet.
Sist jeg leste om dem, så hadde motoren gått i ytterlige 2 år feilfritt.
Har selv jobbet litt på noen Wankel maskiner, hvis du bare passer litt på dem, så holder de utrolig godt ;)
Japsene får nå RB26 til å holde ganske bra med tett opp under 950Hk ;)
Men igjen, alle ha sin smak ;)
Er jo rått bygge uansett :D
hadde vært stygg tøft med wankel motor ja! men syns nå 2jz er mer gromt en wankel sånn sett! men tror det hadde vært veldig nyskapende om du hadde satt en wankel der.. tror ikke det er så mange som har det i en 242! :P
Men tror det blir Driiit gromt med 2jz jeg! :D Skal følges med her
Marius Skau
02/10/11, 20:04
http://www.rx7club.com/showthread.php?t=892879&page=
De der er ikke mye Volvo lenger
Nope. Men det blir en grom bil ;)
volvobrage
06/10/11, 15:55
nå gjør jeg vell ikke detta for at det skal være så ny skapende.gjør det mer for at 2jz er en gromm og holdbar motor som ikke koster skjorta og kjøpe...rb26dett er ikke i nærheten så holdbar som 2jz motoren...vankel blir ikke aktuelt gidder ikke overhale motor vær gang jeg har vært ute og kjørt ;)
2jz er heilt klart gromme motorar:)Og lyden i dei er jo heilt rå!!
Hadde vært tøft og testa ut det eingang:)I volvo såklart:D
http://youtu.be/gCzJmTgOrTc
Moseby Racing
07/10/11, 16:33
http://youtu.be/gCzJmTgOrTc
hehe er ikke feil det der!:D gleder meg MASSE!!!!!
De ekkje vits å filma, du ser ikkje biln :p haha..
Men blir fitte fett :)
Moseby Racing
06/11/11, 10:38
da er motoren klar for og bli sendt til norge reiser vist med båten den 12.11 så da er det bare og vente.blir en fin julegave da ;)
så blir vell litt mere oppdateringer når jeg får motor og begynner og jobbe på bilen igjen.nå om dagen hjelper jeg en kompis med og bygge e30 banebil:) moro det og:)
Si ifra når delene mine kommer. Så får jeg ta entur å glane og prate litt :D
jugarkveld snart da marius? så jeg får henta kamera mitt også :)
Moseby Racing
06/11/11, 16:21
Si ifra når delene mine kommer. Så får jeg ta entur å glane og prate litt :D
ja skal jeg gjøre!hehe har sendt deg melding på face anngående mellomaksel;)
Moseby Racing
06/11/11, 16:22
jugarkveld snart da marius? så jeg får henta kamera mitt også :)
det må vi få til jonas!:D ja har liggi her ei stønn nå.hehe;)
Moseby Racing
20/11/11, 08:59
da ligger sugemotoren ut til salgs på motorsportavisen.no
så får håpe det er noen som har brukt for en grom sugemotor snart.
så jeg får brukt opp litt penger på grom parts til 2jz motoren ;)
får satse på det! sekser er det nye til året nå!:)
Moseby Racing
24/11/11, 22:06
jepp! 6 er godt! hehe
Njål Nilssen
24/11/11, 22:59
jepp! 6 er godt! hehe
Suge 6 på meg gitt :D hehe ... ila våren /sommer tenker jeg.. så ja 6 er inn. Både sug og blås xD
Moseby Racing
25/11/11, 19:17
6 er tingen! hehe :) bare håpe penga rekker og at våren ikke kommer alt for fort.... ;)
Fler som lider av dem problema ja? Betryggende hehe.
Har ikke "ALLE" det problemet..hehe
Rop ut når du skal hente skiver da Marius ;)
Hadde ikke gjort vondt på budsjettet å hatt 3-40.000 lapper ekstra.
Njål Nilssen
25/11/11, 21:31
Hadde ikke gjort vondt på budsjettet å hatt 3-40.000 lapper ekstra.
Hadde ikke vært vondt å få 40 lapper, uansett :p
Moseby Racing
26/11/11, 09:58
Har ikke "ALLE" det problemet..hehe
Rop ut når du skal hente skiver da Marius ;)
ja magnus!jeg kommer i løpet av desember og henter dem.da har jeg pappa perm ;) blir bra med svære bremser på vogna!
Moseby Racing
26/11/11, 10:00
anngående penga så håper jeg noen vil ha suge motoren min!hadde jo ikke vært dumt og fått de penga for den og brukt på trimm av 2jz`n:p
alltid penga det står på! tenkte og dra inn eurolotton snart, så da blir det bilbygging på alle:P
Moseby Racing
10/12/11, 19:32
hei venter fortsatt på motor. men legger ut noen bilder av hvordan det ser ut med de nye bakdempera!som ble montert før sensongen 2011..
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/562.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/563.jpg
også har jeg montert rørbærearmer foran men mangler noen hylser foran så den sitter ikke helt som den skal på bilde men får jo en liten smakebit :)
har også mer og justere på camberen men trur det kommer til og bli bra når jeg får den på hjula.er jo ganske mye nå når den henger på bukker.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/564.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/565.jpg
har også sveiset om spindlene foran for mer rattutslag! ;)
Frigstad Racing
11/12/11, 17:42
Ser bra ut! nice med litt gromdeler :) har du litt bilder fra hvordan du mekka til mer ratt utslag?
gjorde du som jeg sa med styringa marius? Både på tannstang og på spindel??
Hvor i alle dager er det stabstaget blir festa henn på de bruene?
Moseby Racing
11/12/11, 20:23
gjorde du som jeg sa med styringa marius? Både på tannstang og på spindel??
gjorde som du sa magnus.men trur jeg må modde ramme vangen en hel del i fremm kant for det blei brått mye sving på`n nå!hehe
Moseby Racing
11/12/11, 20:24
Hvor i alle dager er det stabstaget blir festa henn på de bruene?
tenker jeg kommer til og feste det på den "firkanten" nederst på fjærbeinet passer bra det. :)
Moseby Racing
11/12/11, 20:31
har vært og handlet meg D2 8stempla calipere!trur det blir bra bremser på svensken nå ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/622.jpg
også et bilde av hvordan jeg sveiset spindelen for mere rattutslag!har kopiert patenten til magnus ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/623.jpg
Moseby Racing
11/12/11, 20:32
ikke det beste bilde kansje men kan prøve og ta et bedere neste gang jeg er i verkstedet! ;)
Frigstad Racing
11/12/11, 20:34
Er grisegrom denne bilen !!
så forstillinga til myranes har ikke feste til krengestaget?
Steffen_82
12/12/11, 00:07
også et bilde av hvordan jeg sveiset spindelen for mere rattutslag!har kopiert patenten til magnus ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/623.jpg[/QUOTE]
Hei. Tøft prosjekt;)
Hvilken type bærbruer er det du har? laget selv?
ser myranes nevens her, men finner ikke disse bærebruen på sieden demmes.
Hilsen
Steffen.
blir ikke noe særlig missunnelig på denna bilen her du! hehe rakk forresten ikke brøyte hos deg i hælja, litt skeptisk i morra å, men i værstefall blire tirsdan. nå ser det jo ut som alt regner bort!
Moseby Racing
12/12/11, 09:34
Er grisegrom denne bilen !!
så forstillinga til myranes har ikke feste til krengestaget?
takk takk!
nei og det pga at det skal gå og justere det når det sitter på bilen med høyre og venstre gjenger.men ser ikke på det som noe problem er jo bare og sveise det et annet sted! hehe
Moseby Racing
12/12/11, 09:36
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/623.jpg
Hei. Tøft prosjekt;)
Hvilken type bærbruer er det du har? laget selv?
ser myranes nevens her, men finner ikke disse bærebruen på sieden demmes.
Hilsen
Steffen.[/QUOTE]
Takk moro og høre noen andre liker bilen også! :)
er rør bærearmer fra myranes ja dem er halt nye så er ikke sikkert dem ligger på hjemme siden hans enda men trur dem ligger på finn.no :)
Moseby Racing
12/12/11, 15:28
har i dag bestilt meg stående pedalboks :)
blir bra detta her marius!! satse på og bli klar til sesongen da!;)
Moseby Racing
13/12/11, 10:42
ja andreas er planen det da og ha den ferdig bremset til gatebil i mai! :) da skal det gasses.
må sikkert kjøre noen runder med den for og bli vant til den.hehe vær gang jeg bruker bilen så har jeg bygd om eller gjort noen forandringer ;) men håper og få alt på stell til sommer`n så jeg kan fokusere på mest mulig kjøring.
må prøve og få lurt kamera mannen fra i sommer til og få ferdig filmen fra rudskogen også! :)
til året vil jeg være med på gatebil i mai også! bare få trekt opp gamle røblokka litt i rulla i løpet av vintern :) syns det byner å bli mye snadder i forstillinga di nå marius:cool:
ja håper det, tviler på at jeg er ferdig til mai, men kanskje juli! ;)
Moseby Racing
13/12/11, 16:14
ja det må du være med på jonas.ja begynner og hjelpe nå ;)hehe
bare og stå på det andreas.trur det skal holde har med meg også men må jo ha et mål og gå ut i fra så jeg får litt press på meg.... :)
Skal vel ikke ha deg en tur på "ringen" også, teste bilen skikkelig ut ;)
Moseby Racing
14/12/11, 12:06
skal aldri si aldri! hehe hadde vært veldig moro det :)
Njål Nilssen
14/12/11, 15:54
Ringen er og blir det ultimate test"medium" for en racebil som også skal (kan...) brukes på gata, forsåvidt ultimate testplattform for rene racere også :D mange innbiller seg at ringen er flat og smooth som en strøken F1 bane, den kan vel helst sammenlignes med en veg i nordnorge/vestlandet :p dog uten "krater" som moser flegen... Er det en plass man virkelig får tyna et oppsett og understell så MÅ det være ringen! Jeg SKAL ned å teste kommende brukstralle på den banen, krysser fingra for at man kommer hjem igjen også :p
Moseby Racing
19/12/11, 22:40
på fredag var jeg hos www.KSR.no og bestilte meg vi-pec sprut og alt nytt til hele bensinsystemet.kommer vell noen bilder når jeg får satt alt der det skal stå..
har også ribbet bilen innvendig for og montere bur og dra race stuket helt ut. :)
turbohaugen
19/12/11, 22:55
Detta blir bra, stå på ;) angående det vi prata litt om bremser bak, hvordan passer calipere på akselen med den ventilerte skiva egentlig??? har du prøvd? ;)
Moseby Racing
20/12/11, 09:55
takk takk!
må file opp hulla litt i caliperen men skal gå det.skal se litt på det i morgen men bruker jo skiva som sitter bak tenkte jeg. :)
turbohaugen
20/12/11, 22:21
Blir ikke skiva litt tynn i forhold til caliper da? Du får si ifra åssen det blir, så kanskje jeg lager no lignende på volvon min å:P lurt var det hvertfall:-)
Moseby Racing
21/12/11, 14:09
vist skiva blir for tynn setter jeg bare på caliper til ikke ventilert skive har det liggende. :) har trua på det io værtfall....
skal i verkstedet og drive litt etter på. har fått bunnpanna mi i dag så skal vell få begynnte og modde traversen litt.
Moseby Racing
30/12/11, 23:54
da har jeg vært en tur hos magnum og hentet meg skiver som skal på bilen :) bare satte det på bilen for se hvordan det blir.må jo lage braket til caliperen...
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/1563.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/1564.jpg
også har jeg fått tak i bunnpanne til supra. så jeg har fått moda traversen så motor skal gli rett nedi bilen når motoren kommer! ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/1565.jpg
turbohaugen
31/12/11, 00:35
Ser bra ut detta;) hva er detta skiver til???? å når kommer motoren i hus? :)
Moseby Racing
31/12/11, 09:40
er skiver til bmw så er samme innpress som orginal skivene og borra om boltsirkel.
ja motoren ja.:) godt spørsmål fikk jo besjed om at den skulle komme rett over nyttår men får se da..... men håper for all del den kommer snart :(
Begynner å ligne noe nå ja ;)
Njål Nilssen
01/01/12, 00:42
Du gjør litt som med Il Tempo Gigante og Reodor Felgen :p Begynner med bunnpanna :D
Moseby Racing
01/01/12, 23:03
ja det er meg og redor!hehe ;) og i bakdekka er det tre lag med rævnetting duppa i ketcup gummi legering importert fra de vestindiske øyer!!!! så trur ikke detta blir no sinke i trafiken :)
Liker liker. morsom lesing :-)
Blir spennende å se i aksjon :-)
Hva er prisen for komplett coilover sett til 242 med topplagringer? Bilen skal forbeholdes sladding, så lenge den blir stiv og lav er jeg fornøyd :-)
Moseby Racing
08/01/12, 09:13
du har PM!
takk takk! går jo litt smått her om dagen går og venter på motor... :(
takk :-)
Kjedelig å vente på deler :P
Moseby Racing
08/01/12, 20:05
ja i værtfall når jeg blei lovet at motoren skulle være hos meg før jul!!!! møkk lei av og vente egentlig :(
men skal vell en tur i morgen og hente litt mere deler ;)
Frigstad Racing
09/01/12, 20:17
hvor er det du har bestilt motoren fra? har du flere bilder av bilen som du ikke har lagt ut? :)
Moseby Racing
10/01/12, 12:52
har bestillt motor fra jdm squere...men motoren kommer fra thailand og der blei det jo flomm derfor det har tatt litt ekstra tid men får håpe den kommer snart.
ja har vell en del bilder jeg ikke har lagt ut noe spes du vill ha mere bilder av?
var og hentet meg vi-pec v44 sprut i går og alt til bensin systemet som skal i bagasjen også var jeg på pedersens racing og hentet meg bur så da har jeg litt og gjøre til motoren kommer. :) skal i verkstedet i morgen kveld så skal prøve og få tatt noen bilder av ting da.har også fått modifisert traversen så den passer til 2jz bunnpanna :)
på tide med verksted kveld snart vel!;)
Moseby Racing
10/01/12, 16:12
har verksted kvelder hver uke jeg!hehe bare og komme opp en dag vi driver det. :)
Frigstad Racing
10/01/12, 20:47
har bestillt motor fra jdm squere...men motoren kommer fra thailand og der blei det jo flomm derfor det har tatt litt ekstra tid men får håpe den kommer snart.
ja har vell en del bilder jeg ikke har lagt ut noe spes du vill ha mere bilder av?
var og hentet meg vi-pec v44 sprut i går og alt til bensin systemet som skal i bagasjen også var jeg på pedersens racing og hentet meg bur så da har jeg litt og gjøre til motoren kommer. :) skal i verkstedet i morgen kveld så skal prøve og få tatt noen bilder av ting da.har også fått modifisert traversen så den passer til 2jz bunnpanna :)
alt mulig :) hehe
funker bra med el servo? har du den bare på bryter av/på eller? åssen har du gjort med hydraulikk koblinger?
har sett litt på el.servo fra nyere v50.. vet du om noen fler biler med el.servo som er greie å bruke?
Moseby Racing
10/01/12, 21:59
har ikke prøvd servoen enda den er montert nå i vinter skal koble den til med AN koblinger.skal koble den på bryter ja er jo racer bil ;)
jeg har srvo pumpe fra corsa eller astra.renault kongo og nissan kubistar har også el servo.
kan legge ut noen bilder jeg tok av bilen 17mai i fjord i morgen når jeg legger inn bilder av delene jeg har vært og handlet :)
Moseby Racing
12/01/12, 11:08
legger ut noen bilder jeg tok av bilen i fjord sommer
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/710.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/711.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/712.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/713.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/714.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/715.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/716.jpg
også bilder av litt deler jeg har vært og hentet til bilen ;) har også hentet meg vi-pec v44 sprut men er jo ikke så mye og ta bilde av en blå boks :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/717.jpg
også litt bilder av det jeg fikk gjort i går kveld
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/718.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/719.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/720.jpg
måtte skjære i bagasjen for og få fuel cellen lengre inn så det blir godkjent av NBF :) må være minst 30 cm fra bakplata og inn til tanken...
Moseby Racing
12/01/12, 22:32
takk takk moro og høre! :)
Frigstad Racing
12/01/12, 23:12
Skikkelig rå bil!
Blir bra i bagasjerommet nå ja! Skal du lakkere baki der eller?
Husker jeg så denne bilen på rally aurskog-høland :) gleder meg til å se den igjen en gang!
Amundsen T5r
12/01/12, 23:15
Tøft! Blir artig å se når motoren står nedi:-)
digger bilen, er jo dritrå, den røde var fet også =D
Moseby Racing
13/01/12, 10:01
Skikkelig rå bil!
Blir bra i bagasjerommet nå ja! Skal du lakkere baki der eller?
Husker jeg så denne bilen på rally aurskog-høland :) gleder meg til å se den igjen en gang!
ja bagasjen blir svart samme farge som bilen har blitt inni i vinter :)
ja har skjedd en del siden den sto utstilt på rally for og si det sånn ;) du får nok sikkert se den igjen en gang skal jo kjøre på alle gatebil treffa vist jeg får motoren og alt går som det skal.skal være med i team KSR i år så kan bli moro :)
Moseby Racing
13/01/12, 10:01
Tøft! Blir artig å se når motoren står nedi:-)
gleder meg til og få i motoren jeg også!!!! ;)
Moseby Racing
13/01/12, 10:05
digger bilen, er jo dritrå, den røde var fet også =D
moro og høre at den faller i smak hos andre også.for synes stuket begynner og bli bra nå :p
ja den røde er bilen til brutter han driver og bygger turbo motor til den med div ;)
volvobrage
15/01/12, 12:17
Er det ein orginal farge du har på bilen?:)
Skal bli fint å se neste oppdatering ;)
Moseby Racing
15/01/12, 20:46
Er det ein orginal farge du har på bilen?:)
ja det er orginal farge heter 96-00
ja det er orginal farge heter 96-00
tøff farge :)
Moseby Racing
16/01/12, 11:33
ja synes den er ganske fin jeg også.også har jeg ikke sett så mange med akkurat denne fargen! :)
Moseby Racing
19/01/12, 22:37
da er sugemotoren solgt.så i morgen reiser jeg til KSR og bestiller alt jeg skal ha rundt 2jz motoren.blir et greit lass med grom deler ;)
har også blitt ferdig med bagasjerommet så får vell ta noen bilder av dette. også blir buret begynnt på i løpet av kort tid....
så da mangler jeg egentlig bare motor for og få skikkelig fort gang på saker og ting her! :)
Må laste opp bilder når motor kommer ;)
Moseby Racing
20/01/12, 09:43
det skal jeg gjøre veit du.bare håpe den kommer snart! :(
Moseby Racing
03/02/12, 15:18
da har jeg blitt lovet og hente motor i kveld eller i morgen! så da får vi se da.
var og kjøpte meg tube notcher så nå skal det bli litt lettere og få fin passform på røra på buret...
venter også på den store esken fra KSR gleder meg som en unge til og få den mye snacks oppi den ;)
har fått laget plass til radiatoren i fremmre tvertover ramme vange foran for den nye var myye tykkere og høyere enn orgianlt.kommer bilder av detta også men blir så gira når jeg driver i verkstedet så glemer alltid og ta bilder :/
da krysser jeg fingra for at du får den og den er grei..hehe.. At det ikke blir som vi pratet om :p
Moseby Racing
04/02/12, 00:18
da er vi to magnus! har ikke tid til noe tull......;)
Frigstad Racing
05/02/12, 22:43
Venter i spenning!!
Moseby Racing
08/02/12, 13:00
ja dere må vente litt til desverre for jeg har ikke fått noe motor enda! er den mest useriøse butikken jeg har vært borti det er nye unnskyldninger vær gang jeg prater med dem...har også fått hørt rundt at det er mange som ikke har fått motorer. og noen som har fått motorer med masse tull så er litt usikker på hva som skjer om dagen.men lover og komme med info når jeg veit hva som skjer! begynner og bli litt over middels forbanna og lei av og vente nå.bestlite og forhåndsbetalte motor og gir for 5 mnd siden og ikke fått noe enda............... :(
Tveite Performance
08/02/12, 17:54
skjønner godt ka du meiner, bestilte skjøl fra samme sjappa. fekk motoren etter mykje loving og venting og dårlege unskyldninger. men før eg fekk den så måtte eg trua han litt.. då gav han etter og fekk farten i seg. men når eg fekk motoren så viste da seg att da var mykje feil og mangler.
1. han hadde glømt og sende med swap kitt
2. han hadde glømt å sende med lmm,slave,utløyser arm girstang
3. tps var deffekt
4. girkasse hadde feil clutch hus.
så her står eg med skjegge i postkasso og ikkje kjem nokon veg for eg kan jo faen meg ikkje prøve montere den. så eg får ikkje bestilt noe så helst deler!
men berre ring til han å mas. og sei att da kosta deg ingen ting å handle frå andre og sånne ting.
ps. ønsker deg lykke til vidare med handelen. håper du virkeleg får riktig første gangen ;)
henta motor idag? så gamle passatn sto med henger utafor verksted ista? ;)
Moseby Racing
09/02/12, 09:50
ja nå har jeg hentet motor og gir! skal laste opp bilder etter på...
ja jeg fikk jo feil clutsh hus og manglet joke den som skal skli att og fram i kasse i enden på mellom akselen.så da blir det og ringe og være forbanna og mase igjen da!!!! :(
Tveite: det er vist ingen som får med LMM for dem sitter igjen i bilene i thailand helt håpløst det der.men jeg skal jo kjøre sprut så gjør meg ikke noe.
Moseby Racing
09/02/12, 10:12
2jz-gte
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/439.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/440.jpg
også har jeg slanket den litt!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/441.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/442.jpg
R154 kasse
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/443.jpg
også bilder av ferdig sveiset bagasjerom og vangen i motorromet der radiatoren blir stående.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/444.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/445.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/446.jpg
Nice!
Gratulere med motor i hus :)
Tveite Performance
09/02/12, 17:50
mafen skulle eg få med da stod på mailen som han sendte meg så da måtte han berre skaffe ;)
Moseby Racing
11/02/12, 00:07
da har jeg satt motor i bilen for og lage motorfester! :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/528.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/529.jpg
også bilde av arbeidslyst på boks...kansje ikke den beste smaken men funker på pågangsmotet!hehe
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/530.jpg
også har jeg fått Gates racing kavlar regreima i posten i dag :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/531.jpg
Moseby Racing
11/02/12, 00:09
har også vært og hentet meg 1jz clutsh hus til kassa så da får jeg satt motoren og kassa sammen.
og har fått bestilt meg joke til girkassa :)
hvilken bil/motor kommer din R154 ifra? hvor bestilte du yoken? jeg trenger også =)
Moseby Racing
11/02/12, 10:35
gir kassa kommer i fra mk3 supra med 7mgte motor.
og joken fikk jeg bestilt hos drift-it :)
gir kassa kommer i fra mk3 supra med 7mgte motor.
og joken fikk jeg bestilt hos drift-it :)
har også ei r154 fra samme bil/motor, er det noe verdi i clutchhuset med slavesyl og utløsergaffel? noe man får solgt? :P
hva måtte du ut med for joken?
Moseby Racing
11/02/12, 22:08
det clutsh huset og den kassa er jo blitt skikkelig etter traktet 18-19 tusen for kasse og clutsh hus.
joken ga jeg 500kr for :) skal du ha ny motor i volvo`n?
det clutsh huset og den kassa er jo blitt skikkelig etter traktet 18-19 tusen for kasse og clutsh hus.
joken ga jeg 500kr for :) skal du ha ny motor i volvo`n?
japp blir ei lita oppgradring på meg, men 2sylindre og 8ventiler mindre enn deg ;P hehe
handlet meg r154, men tenkte jeg kunne selge clutchhus og slavesyl+gaffel hvis det er noe verdi i det.
må lage meg ei adapterplate for bruk med M45clutchhus til rettstilling :)
Moseby Racing
12/02/12, 08:56
leste litt fort over her jeg men vist du har det orginale clutsh huset fra 7mgte så er det ikke så etter traktet du må ha hus fra 1jz det er det som er ettertraktet for da kan du bruke den kassa på 2jz motoren sånn som jeg skal :) blir bra med ny motor da..
Moseby Racing
25/02/12, 11:01
da har det kommet inn litt mere deler til bilen så må vell snart komme med en bildeoppdate...
har også demonter 2jz motren og der var det diverse for og si det sånn.motoren har vært åpnet og byttet vannpumpe og topppakning på rett før jeg fikk den.og under montering har dem klart og knekke eksos kammen! er ikke alle som skulle ha drevet med biler/motorer....... så da blei jeg litt sinka i overhalinga av maskiniseten.... :(
Kjipt :/
Men årner seg ;)
Njål Nilssen
27/02/12, 22:42
da har det kommet inn litt mere deler til bilen så må vell snart komme med en bildeoppdate...
har også demonter 2jz motren og der var det diverse for og si det sånn.motoren har vært åpnet og byttet vannpumpe og topppakning på rett før jeg fikk den.og under montering har dem klart og knekke eksos kammen! er ikke alle som skulle ha drevet med biler/motorer....... så da blei jeg litt sinka i overhalinga av maskiniseten.... :( GOD unnskylding til å få deg noen custom kammer da :) "SWR" har vel god peil på de motorene :)
Moseby Racing
28/02/12, 20:50
ja får jo kjøpt mye fint fra brian crower også.så får se hva som skjer.. :) har bare lyst til og få bilen ferdig nå så jeg rekker gatebil på våler.
Moseby Racing
08/03/12, 18:20
da har jeg fått 2 platet tilton ot 2 clutsh med custom dreid svinghjul og howe utlsøerlager..har også fått beskjed om at han jeg kjøpte motoren av har fått tak i kammertil meg som jeg skal få fort som fy... men nå ligger jeg rett ut på sofaen med feber og influensa.så får vell komme med en bilde oppdate på alle delene som har kommet i hus når jeg blir frisk igjen. bare motoren er komplett igjen begynner jeg for fult med bilen noe jeg ser fremm til...... ;)
Blir morsomt å følge med deg fremmover =)
Moseby Racing
15/03/12, 13:35
da har jeg fått tatt no bilder av ting som har kommet i garasjen!begynner og bli bra med parts...
bilde av vasket gir kasse med nytt clutsh hus
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1094.jpg
HPO Motorsport intercooleren
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1095.jpg
HPO Motorsport radiator
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1096.jpg
Mine`s camhjul
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1097.jpg
MSD superconductor pluggledninger
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1098.jpg
JUN innsug
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1099.jpg
HKS fuel rail
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1100.jpg
HPO Motorsport grenrør til 2jz
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1101.jpg
Trickfloow 1000cc dyser
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1102.jpg
aeromotiv a1000 trykkregulator
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1103.jpg
precision 46mm wastegate
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1104.jpg
Precision 6266 A/R81 eksos hus
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1105.jpg
MLS topppaknings sett
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1106.jpg
tilton ot 2 clutch med custom dreid svinghjul.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1107.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1108.jpg
også et bilde av motorfestene jeg har laget
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1109.jpg
også får jeg slenge med et par bilder av topp og den knekte kammen
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1110.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1111.jpg
har også fått 6stk HPO Motorsport LS1 coiler men glemte og ta bilder av dem. :)
FAAN Marius, mye allright her nå :D Satser på å få haike ett par runder snart ;)
volvobrage
15/03/12, 16:31
Håhå her var det mykje gromdeler ja:rolleyes:
Passe grenrøret fint inn i 242en uten omsveising?
Moseby Racing
15/03/12, 17:31
FAAN Marius, mye allright her nå :D Satser på å få haike ett par runder snart ;)
ja begynner og bli fult i hylla mi så skal bli godt og få begynt og montere noe snart...
klart du skal få sitte på!!!! du må jo lære meg og skrense ;)
Moseby Racing
15/03/12, 17:32
Håhå her var det mykje gromdeler ja:rolleyes:
Passe grenrøret fint inn i 242en uten omsveising?
det gjenstår og se men trur det skal gå bra.om en ukes tid så har vi svaret! :)
Jaja, kostet sitt det der ja ;)
Masse fint å se på, likte veldig godt den ene kammen :D
rswinburne
15/03/12, 17:57
passer helt fint i 240 det grenrøret der :P
Moseby Racing
15/03/12, 20:01
Tarell: ja den kammen er fin den!hehe kommer en som er hel så fort jeg blir frisk så jeg får reist og hentet den...
rswinburne: ja du har vell kansje prøvd det i bilen din? bra det passer da ;) da slipper jeg og tenke noe på det.
Moseby Racing
17/03/12, 13:16
da har jeg vært og hentet kammer til motoren så da blir det montering av motor og sette den i bilen i løpet av uka :)
det liker vi! blir kapprace om og få ferdig bila nå da! :p
Moseby Racing
18/03/12, 19:12
jepp til helga blir det maraton da er vi fire mann på to biler som skal skru dag og natt :) og planlagt hva som skal gjøres med "to do" liste så ser fremm mot og få gjort masse på bilen min og bmw`n til patrick... ;)
jepp til helga blir det maraton da er vi fire mann på to biler som skal skru dag og natt :) og planlagt hva som skal gjøres med "to do" liste så ser fremm mot og få gjort masse på bilen min og bmw`n til patrick... ;)
fyttikatta, gromdeler ja =) kansje jeg stikker bortom i helga =)
Visst jeg forstår rett skal det en 2jz nedi her?
Her er en film fra i sommer da jeg var med å kjøre en 242 med 2jz. anbefaler alle å se :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ef6bm52CVys
Moseby Racing
20/03/12, 21:14
da har du forstått helt rett! gleder meg masse til sesong :)
Moseby Racing
20/03/12, 21:16
fyttikatta, gromdeler ja =) kansje jeg stikker bortom i helga =)
hehe ja har blitt noe deler i hylla! ja bare og komme bort det veit du jonas altid moro med besøk.men i helga blir det bare skruing og ikke noe prat :/ hehe veit hvordan det blir hehe :)
Moseby Racing
25/03/12, 17:22
da har jeg fått laget ferdig buret og sveiset om innfesting til moment stagene på bak.etter at jeg reiv i filler helle vangen etter kjøringa på rudskogen i fjord sommer.trur det nye festene blir helt knall mangler bare noen rør for og stive det opp enda mer...
glemte jo så klart kamera men får ta noen bilder og legge ut en dag.må vell få på litt maling og så blir det bra :)
Nice! =)
Du må få tatt noen bilder av momentstag forsterkninga du lager til, jeg kommer sikkert til å lage noe lignende når det ikke blir foringer som gir etter? ;)
Moseby Racing
26/03/12, 18:25
skal jeg få gjort! skal prøve og få tatt noen bilder til onsdag da er det verksted kveld :)
Tveite Performance
28/03/12, 21:09
skal du bytte ut servo reim hjulet?
Moseby Racing
28/03/12, 21:18
bytte ut? tenker du på sånn alu hjul?
har tenkt litt på og ta den bort pga jeg skal kjøre med el servo.men blir litt leit og få reima og strammeren til og funke uten servoen.
har plukket bort AC kompressoren så bare hjulet står igjen :)
You got pmnd.
Full innboks btw. ;)
Moseby Racing
03/04/12, 19:19
bakterius: ok har ikke fått den og jeg har slettet alle meldinger jeg hadde men enda får jeg verken sendt eller motatt! møkk ;( så du kan sende meg sms på tlf 45265167 :)
Moseby Racing
06/04/12, 08:58
venter på ARP bolter til topp og svinghjul! når dette kommer blir det full gass med og få alt klart til sesong....
sleng opp noen bilder av buret da mr. !
Amundsen T5r
09/04/12, 13:44
Det han over sa :-)
nå må du slenge ut bilder marius ;)
Rått og se andre som bygger 2JZ! Driver med det samme :)
Men er det slik at jeg må ha clutch hus fra 1JZ for at R154 kassa skal passe på 2JZ?
Moseby Racing
12/04/12, 20:40
Rått og se andre som bygger 2JZ! Driver med det samme :)
Men er det slik at jeg må ha clutch hus fra 1JZ for at R154 kassa skal passe på 2JZ?
ja moro med 2jz!! :)
jepp må det!
Moseby Racing
12/04/12, 20:41
ja må prøve og få slengt ut no bilder av bur og bakstilling!men kamera var tomt for strøm... er jo typisk det :(
har fått ARP bolter i dag så da blir det montering av motor så fort jeg får tid :)!!!!!
Frigstad Racing
12/04/12, 22:03
Gleder meg til bilder!! :)
Moseby Racing
18/04/12, 20:38
får legge ut litt bilder av buret og de nye festene til momentstagene
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2016.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2017.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2018.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2019.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2020.jpg
også legger jeg ut bilder av motoren i bilen med innsuget og grenrør og turbo!!!!!!!
blir helt greit trur jeg ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2021.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2022.jpg
håper det faller i smak :)
Frigstad Racing
18/04/12, 20:47
Fyyyy **** å gromt ! :D
Amundsen T5r
18/04/12, 22:45
Gromt! Trur detta kommer til å funke bra ;-)
Begynner å se bra ut dette ;)
Ikke så mye annet å si en porno!!! ;)
Looking good mistet! Gleder meg jeg nå =)
dette ser bra ut for Skogen Performance! liker detta, satse på og få gassa litt sammen i år da, ser jo ut som hans snart er klar og så! ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.