PDA

Vis full versjon : Klakking/motorfester



rundal
29/01/14, 22:55
Hei.

Har vert og sjekket oppheng og foringer siden eg har hatt litt klakking framme venstre når eg kjører over fartsdumper...spesielt på "nedover" fra fartsdumpene.

Synest egentlig alt av foringer så bra ut i hjulopphenget. Prøvte også å røske godt i stabilisatorstag uten at det virket til å være slarkete...skal en kunne kjenne det om disse er gåen?
Mistenker enten stabilisatorstag eller noe rusk i dempertårn...evt endeledd eller opphengskule...innspill mottas med takk :)

Ellers sjekket eg øvre motorfeste siden der har vert rusk før. Selve motorfestet så bra ut(skiftet for 1 år siden). Men tverrstaget var masse bevegelse i...skal det være det? Kan bevege det 2-3 cm uten å bruke mye makt... Kan det være http://www.skruvat.no/Bussning-P10215.aspx som er gåen?

Vatnehol
30/01/14, 05:36
den klakkingen er som regel enten fjørskåla på dempertårnet og eller lageret der, eller endelinkene på krengestaget under bilen.
endelinkene sjekker du med å heise begge frem eller bak hjulene i luften så de henger fritt og napper de nedover, da kjenner du om der er slakke.

du kan sjekke momentstaget fra girkasse til underammen, når du har hatt gåen motorforing oppe så er gjerne momenstaget utslitt da den får all jobben med å ta frem og tilbake bevegelsene.

tverrstaget skal vere slakke i for å ta av for motorvibrasjoner.