PDA

Vis full versjon : 850 CD/Radio og AMP inngang



Helge
29/01/14, 13:50
Hm, er det noen som veit hva denne inngangen brukes til?

Helge
30/01/14, 14:56
Og da har jeg lest meg igjennom en del på Bilstereoforumet så jeg fant ut av moroa sjøl. Next step: get one...

850GLTsilver
30/01/14, 20:24
Fortell, fortell.

Du spør såpass diffust at man blir nysjerrig av mindre.

Ludo
30/01/14, 20:48
Kanskje det er snakk om utgang og ikke inngang....

Kobles til SC/HU dersom man har egen innebygget forsterker i bilen - har en slik selv, den funker helt greit!

Helge
31/01/14, 10:20
Hehe, riktig! Utgang, schmutgang....IKKE inngang. Siden jeg er helt grønn her, så lurte jeg fælt på UTGANGEN som det står AMP på (på kassett/CD spilleren i bilen min). Ut i fra det jeg har lest (til øyet ble stort og vått), så finnes det 1) original forsterker 2) Ein sånn derre plugg som en kan sette inn og dermed sette på en "vanlig" forsterker. Pluggen (utgangen) ser jo litt sånn derre ut som jeg har på gamle Tandbergspillere ;-). (6 pinners greie).

Går ut i fra at det er 1000 meninger her om hva som er lurt og bra å gjøre. Plugg-adapteren koster jo ikke allverdens. Jeg er i grunnen bare ute etter å få inn en forsterker som er "grei" og ikke koster for mye. Helst ikke mer mikk enn 2 plugger for konvertering. Jeg er ikke noe loddehue.... Skjønner også nada av de elektroniske "kartene" som blir lasta opp her av og til ;-)

850GLTsilver
02/02/14, 21:50
Er en 6-pin DINkontakt ja.
Overganger finnes muligens hos Bilradiospesialisten.
I utrengsmål kan du bestille av en kar her på forumet. :D

Helge
03/02/14, 13:41
Nå ser det ut til at min faste Volvo-del-langer HAR en forsterker liggende. Problemet løst! Da slepper jeg overgang og slikt mikk. Selv om det kanskje ikke blir like bra som en ny forsterker, men jeg er så gammal nå at hørselen ikke fortjener det beste som er å oppdrive.

850GLTsilver
03/02/14, 14:09
Null problem med de Volvoforsterkerne.
Er faktisk mer enn god nok kvalitet på de.
Står riktignok ikke stempla flerfoldige kilowatt på de, men de trøkker greit nok og med rein nok lyd likevel.

Helge
03/02/14, 14:38
Hehe, høres bra ut! Tviler på jeg kan få en ny en til prisen jeg er lovet. Fint sånn sett. Og så er jeg tilhenger av resirkulering ;-)