PDA

Vis full versjon : Xenon problemer V70, 03 mod.



Torsen67
28/01/14, 23:19
Skulle hjelpe brodern med å skifte xenon pære i dag. Gikk bra på høyre side men på venstre side var det noe ordentlig jalla-mikk. Sokkelen til pæra var noe greier som så hjemmelaget ut. Masse spikking med Tech-7 og noe greier som jeg ikke fatter kan gi lys. Fjæra som holder sokkelen på plass er bøyd og vridd til det ukjennelige for å holde dette på plass. Pæra sitter heller ikke riktig så lyskjeglen blir feil.

Den tykke ledningen som går til sokkelen, er den koblet direkte til ballasten? Eller er dette to separate deler? Sokkelen må byttes ut, men helst uten å bytte ballast. Noen som kjenner til dette?

Jakke
29/01/14, 06:12
Det går en stålomspunnet ledning/kabel fra tenneren bak pæra ned i lykta til ballasten s,o ligger flatt under lykta (med plastikk rundt om jeg ikke husker feil)

Torsen67
29/01/14, 09:21
Har googlet meg frem til dette. Men den sokkelen som sitter der nå eri sort plast og ledningen er ikke stål om spunnet. Må vel kjøpe ny ballast med kabel og sokkel da tenker jeg.
Hvor kjøper man dette til best pris?

aarnes
29/01/14, 19:55
Har googlet meg frem til dette. Men den sokkelen som sitter der nå eri sort plast og ledningen er ikke stål om spunnet. Må vel kjøpe ny ballast med kabel og sokkel da tenker jeg.
Hvor kjøper man dette til best pris?

Volvo :-) evt. trailerparts - er noe billigere en over disk på Volvo.
Alternativt søk på ebay, bare skriv volvo og delenummer .
mye originaldeler der. bildelsbasen er også et alternativ

Ballasten sitter på undersiden av lykta, det er nok kontaktstykket du skal bytte.

Kontaktstykke: 30655898
Kabel: (venstre side) : 30744703

Torsen67
29/01/14, 22:52
Der er det en som kan litt:) Klarer du å finne delenr. til kabel, sokkel og ballast på høyre side aarnes. Mistenker at alt er byttet ut, inkl ballast, til noe uroriginalt. Siden kabel og sokkel er jalla.