Vis full versjon : EOB230racing's -1989 Volvo 240 GL Turbo! rustfjerning,halvbur,ny lakk,300 oppsett trimming++++
EOB230racing
26/01/14, 13:11
Kjøpte for rundt et år siden en Volvo 240 GL sedan. Var bygd en høytrykks Turbomotor ut av en B230F. Dum som jeg var, sjekket jeg ikke rust i gulv og i hjulbuer, noe som det viste seg å være mer enn nok av. Har nå kjøpt meg ny bil, så Volvoen blir banebil. Her er en liste over ting som er gjort med bilen.
Fra før:
avstivning fra stv foran: x
koni senking i vognkort: x
polyforinger i hele underlivet: x
kinaturbo: x
PPF dumpventil:x
hydraulisk clutch: x
m90 kasse: x
Noe sterkere clutch: x Usikker på merke.
3'' eksos med dieselstuss: x
3'' trykkrør: x
3'' lmm: x
Stor intercooler: x
SKAL gjøres:
Fjerne rust under førersete: x
Fjerne rust og bredde hjulbuer bak: x/o rust fjernet, hjulbuene forblir som de er.
tette alle listehull, hullene fra sideblinkelysene, alle klipshull etc: - utsatt
klargjøre karosseri for grunning: x
kjøpe sperre: o
Kjøpe nye dyser: x
kjøpe chip: x
shimse toppen: o
bytte koffertlokk: o
sveise bur: o
finne farge: x
Dette er det jeg har av planer så langt.
Tips og triks tas imot med takk.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1440.jpg
Utgangspunktet
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1.jpg?t=1388916611
Under baksetet, Ingen rust.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1.jpg?t=1388916615
under førerstol, bra med rust. her skal gulvet byttes ut.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1.jpg?t=1388916622
Litt vanskelig å se på grunn av betonggulvet, men der er store deler rustet bort. rett ved festet til førersetet.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1.jpg?t=1388916604
Det gamle gulvteppet.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1.jpg?t=1388916601
Kjøleren :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1441.jpg
Bedre Bilde av Rustproblemet.
Alle bildene er knipset med iphone 5. når jeg får ladet speilreflexen så blir det bedre å mer utfyllende bilder. er vanskelig å få gjort så mye i ukedagene med tanke på jobbturnusen. Jeg skal prøve å legge ut bilder av alt etterhvert som jeg får gjort noe.
Legger ut noen flere bilder fra når bilen enda var i bruk :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1442.jpg
Ikke så veldig lenge etter at jeg hentet bilen :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1443.jpg
mine søskenbarn som gledelig hjelper til og vaske godbilen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1444.jpg
Skittent.. :(
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1445.jpg
Enda et vaskebilde, her er min stolte stebror. ikke like begeistret for å bli satt i arbeid :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1446.jpg
I solnedgangen på Dåfjordeidet :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1447.jpg
Et tøft stuk jeg hadde en stund, da tenker jeg IKKE på grøftelysene.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1448.jpg
Skal ikke banne i kirka, men her er bruksbilen :)
Da har jeg kappet ut alt rustent stål fra gulvet. og skal begynne og klargjøre for sveising.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1449.jpg
Har også begynt å pusse alle ''løse deler'' dører,panser,skjermer osv.
Har begynt å slipe dørken:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1450.jpg
Planen er å slipe ned hele ''styrhuset'' og rustbehandle overdelen først. så slipper jeg dette problemet noe videre.
Har også begynt og pusse ned karroseriet:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1451.jpg
Har pusset med k240 papir på PEX'en :)
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/IMG_0924_zps257fff9c.jp
Ferdig med de største flatene.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1452.jpg
Den første døren ferdig og klar til sparkel.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1453.jpg
Så langt kom jeg før jeg var fri for papir til multisliperen..
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1454.jpg
Dagens stolte hjelper, min søster.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1455.jpg
Arbeidsbenken. flyttet inn i nytt hus litt før jul, hadde ikke så mye verktøy akkurat da. men det begynner og komme seg.
Postet først en tråd i feil kategori fant jeg ut, å da jeg postet her første gang, leste jeg ikke reglene.. så nå prøver jeg en siste gang å få det rett, så det ikke blir noe tull.
EOB230racing
26/01/14, 13:14
nå ble det tilsynelatende rett! ;)
EOB230racing
26/01/14, 13:21
http://www.youtube.com/watch?v=9-8nov1us28
Her er fra sommeren 2013, med original 3'' JT. Eksosen er noe forandret, så bilen høres mye grommere ut nå enn før.
EOB230racing
26/01/14, 13:21
http://www.youtube.com/watch?v=6URQjY6KDSU
Kameramannen hadde store problemer, så litt tull ble det i slutten her.. :p
EOB230racing
26/01/14, 13:22
http://www.youtube.com/watch?v=58_Wt-9Hn84
Video fra vårtreffet på ACR 2013, MEMracing sin noe modifiserte 240 ;)
EOB230racing
26/01/14, 20:52
Kvelden idag ble brukt til å plukke av deler av fronten og skjermen på førersiden å begynt å pusse den:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1498.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1499.jpg
det var rust nede ved skvettlappen, noe som ble fikset med tectyl for en tid tilbake
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1500.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1501.jpg
Desverre var det rustet hull på to steder
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1502.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1503.jpg
Imorgen drar jeg ombord igjen, å da blir det nok ikke gjort så mye fremover.
Fortsettelse følger ;)
EOB230racing
27/01/14, 02:35
558 dyser ønskes forresten kjøpt!
Ser ut som ett meget bra prosjekt! Pent arbeid og pen bil.
EOB230racing
27/01/14, 09:30
Ser ut som ett meget bra prosjekt! Pent arbeid og pen bil.
Takk for det :D
Amundsen T5r
02/02/14, 04:24
Flott å se flere banebilprosjekter her. Lakkere den opp i svart igjenn? :)
EOB230racing
03/02/14, 16:09
Flott å se flere banebilprosjekter her. Lakkere den opp i svart igjenn? :)
ja :) har ikke en fast bestemt farge ennå!
Kjedelig med rust. Men godt å se at du gjør noe med det :)
Og gleder meg til å se fortsettelsen. Banebil er alltid digg.
EOB230racing
05/02/14, 22:46
Kjedelig med rust. Men godt å se at du gjør noe med det :)
Og gleder meg til å se fortsettelsen. Banebil er alltid digg.
Er nok å ta av, så det er bare og ta det en gang for alle! :)
Kommer en fortsettelse om cirka 5 minutter :D
EOB230racing
05/02/14, 22:53
Idag har jeg fått gjort litt, da jeg har en dag ''pause'' fra jobb, og fikk arbeidslyst av alle ting :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/282.jpg
Fikk pusset ferdig mesteparten av bakparten, må snu bilen for å få tatt resten, noe den ganske straks er klar for.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/283.jpg
Tok også resten av taket og A å B stolpen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/284.jpg
Tok av lykten på passasjersiden. Må kjøpe meg ny borremaskin og noen nye bor, så jeg får fjernet de forbanna popnaglene på den frontplaten der. ble brukt rå makt på den andre siden... :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/285.jpg
Hentet også stereoanlegget, må jo ha musikk når man skal drive på.
Ellers så har jeg skaffet meg sponsor, driver og skriver kontrakt og greier nå, så mer om det kommer når alt er klart! :)
Får fritur imorgen, og lønn på mandag. så det blir nok kjøpt inn noe greier og gjort en god del iløpet av frituren :)
fortsettelse følger!
Har du prøvd ein B230FK eller FT? Tenker sjøl på å sette turbo på F, og lurer på korleis det blir i forhold til orginale.
EOB230racing
06/02/14, 10:09
Har du prøvd ein B230FK eller FT? Tenker sjøl på å sette turbo på F, og lurer på korleis det blir i forhold til orginale.
Har kjørt FT ja, min har en høytrykksturbo, å det er akkurat det samme.
So aks, drag og sånt er likt? Korleis er det på låge turtall da?
EOB230racing
07/02/14, 16:45
So aks, drag og sånt er likt? Korleis er det på låge turtall da?
Nei, aksen kommer tidligere på FK, som er lavtrykksturbo. På en FT som er høytrykksturbo kommer ladetrykket litt senere og mer eksplosivt. En FK er og foretrekke om du vil ha god aks og drag på lavt turtall.
No spurde eg om korleis dei er å samanlikne, med ein B230F+T, som du har :p
Nei, aksen kommer tidligere på FK, som er lavtrykksturbo. På en FT som er høytrykksturbo kommer ladetrykket litt senere og mer eksplosivt. En FK er og foretrekke om du vil ha god aks og drag på lavt turtall.
Hva har du røyka? Det er eksakt samme motoren men med forskjellige aktuatorer.
Sent from my LT25i using Tapatalk
EOB230racing
08/02/14, 10:38
Hva har du røyka? Det er eksakt samme motoren men med forskjellige aktuatorer.
Sent from my LT25i using Tapatalk
Har ikke røyka noe som helst. Har aldri sagt at der er forskjell på motorene. men om du mener at alt på FK og FT er det samme, så skal du få leve i troen. Ladetrykket kommer tidligere på FK, dermed: Tidligere AKS og bedre drag på LAVT turtall. Jeg har kjørt med FT i et år, og jeg vet at ladetrykket kommer senere enn på FK. forskjellen er aktuatoren som du sier, og ladetrykket. Ladetrykket kommer forskjellig på registeret.
EOB230racing
08/02/14, 10:41
No spurde eg om korleis dei er å samanlikne, med ein B230F+T, som du har :p
Er akkurat det samme. Men jeg anbefaler deg å kjøpe en B230FT, å skrive den inn i vognkortet. noe du ikke får gjort om du bygger om.
Kan bygge om en f til ft uten problemer med godkjenning. Du må bare vise til at du har brukt delene fra en ft/fk.
Det er jo samme motoren uansett hvordan en vrir å vender på det fra 88 til 98 ;)
Kurt
MEM Racing
08/02/14, 11:38
Bra å se at du har begynt å ordne opp vogna ;)
Når det gjelder FT/FK så er de motorene helt like bortsett fra wastegaten som turb00le sier.
Begge de motorene er lavtrykksturbo motorer = ladder like tidlig
Det nesrmeste man kommer høytrykksturbo er b230et med garrett t3 turboen. :P
Bra å se at du har begynt å ordne opp vogna ;)
Når det gjelder FT/FK så er de motorene helt like bortsett fra wastegaten som turb00le sier.
Begge de motorene er lavtrykksturbo motorer = ladder like tidlig
Det nesrmeste man kommer høytrykksturbo er b230et med garrett t3 turboen. :P
Enig med duden over.
Også har det litt å si hvor gammel wastegate-klokka (aktuatoren) er. Er den gammel kan membraen lekke og ikke klare å holde igjen wastegate'n like godt en ny en.
+ at det kan sitte forskjellige kammer i motorene som også gjør at ladetrykket kommer på forskjellige plasser.
Ft/fk er bare levert med t kam. Et motorene sitter det etter hva jeg vet a kam i.
Gammal slapp aktuator kan fort smugåpne litt så trykket kommer senere også.
Sent from my LT25i using Tapatalk
EOB230racing
08/02/14, 17:57
Bra å se at du har begynt å ordne opp vogna ;)
Når det gjelder FT/FK så er de motorene helt like bortsett fra wastegaten som turb00le sier.
Begge de motorene er lavtrykksturbo motorer = ladder like tidlig
Det nesrmeste man kommer høytrykksturbo er b230et med garrett t3 turboen. :P
jada det e flott :p min ladder cirka samtidig som din, på cirka 2500 omdreininger?
EOB230racing
08/02/14, 17:58
Kan bygge om en f til ft uten problemer med godkjenning. Du må bare vise til at du har brukt delene fra en ft/fk.
Det er jo samme motoren uansett hvordan en vrir å vender på det fra 88 til 98 ;)
Kurt
Det var jeg faktisk ikke klar over :p
EOB230racing
08/02/14, 17:59
Enig med duden over.
Også har det litt å si hvor gammel wastegate-klokka (aktuatoren) er. Er den gammel kan membraen lekke og ikke klare å holde igjen wastegate'n like godt en ny en.
+ at det kan sitte forskjellige kammer i motorene som også gjør at ladetrykket kommer på forskjellige plasser.
Har faktisk ikke tenkt over at turboen min er noe større enn 13c.... :p
EOB230racing
08/02/14, 18:01
Bra å se at du har begynt å ordne opp vogna ;)
Når det gjelder FT/FK så er de motorene helt like bortsett fra wastegaten som turb00le sier.
Begge de motorene er lavtrykksturbo motorer = ladder like tidlig
Det nesrmeste man kommer høytrykksturbo er b230et med garrett t3 turboen. :P
Turboen min er jo litt større en 13c tenkte ikke over det : ppPPPppp
EOB230racing
08/02/14, 23:05
Fikk gjort litt småting idag:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/451.jpg
Tok av frontplaten. Treningsapparatet og rotet er ikke noe å bry seg om, da det kun er imidlertidig :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/452.jpg
Skjermen ble plukket av.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/453.jpg
snudde bilen. Satt på sommerfelgen, da det ene dekket var fritt for luft, ble vanskelig og flytte bilen med det.. :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/454.jpg
Oversiktsbilde, plass til 3 biler i en og samme garasje, ikke så dumt det :) enda er det stor plass til å holde på med bilen.
Mandag skal jeg dra og kjøpe bukker. tirsdag skal jeg plukke av hengerfeste,støtfanger bak, og klargjøre for rustsveising :)
Nice :) Ja, godt med stor skruplass. Kunne tenkt meg å bygge et skikkelig lokale.. får se om jeg får råa engang. :P
Ser bra ut :)
Men ett tips er å skrive teksten din på oversiden av bildene dine (ikke under)
Da er det lettere å skjønne hva du har tatt bilde av og hvorfor :)
Stå på.
EOB230racing
09/02/14, 00:24
Nice :) Ja, godt med stor skruplass. Kunne tenkt meg å bygge et skikkelig lokale.. får se om jeg får råa engang. :P
God plass er alfa omega, er bare og peise på :)
EOB230racing
09/02/14, 00:25
Ser bra ut :)
Men ett tips er å skrive teksten din på oversiden av bildene dine (ikke under)
Da er det lettere å skjønne hva du har tatt bilde av og hvorfor :)
Stå på.
Takk. Skal starte med det :) takk for tips!:)
MEM Racing
09/02/14, 12:36
jada det e flott :p min ladder cirka samtidig som din, på cirka 2500 omdreininger?
Min precision ladde jo på nærmere 3000 - 3500 :p
EOB230racing
09/02/14, 20:11
Min precision ladde jo på nærmere 3000 - 3500 :p
Tenkte på holsetn :p
EOB230racing
10/02/14, 17:57
liten innkjøps update. kjøpte meg garasjejekk, bukker, 400 pussepapir, sveisemaske og hansker, malingstynner og bremserens! nå skal det pusses!
EOB230racing
11/02/14, 21:17
Update:
plukket av hele bakparten, ser egentlig greit ut, litt rust er det men ikke noe livsfarlig.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/629.jpg
pusset ned hele passasjersiden bak, og resten av taket.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/630.jpg
Har bestemt meg for å fjærne hjulbrønnene, men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. noen innspill?
ellers så går ting fort unna, mangler bare å pusse rundt frontruten og bakplaten. så skal jeg starte med 400 papir, for så og våtpusse en runde med 800. Deretter blir det grunning og lakk. Trenger en ny skjerm til høyre side fremme, noen som har og kan sende? trenger også bagasjelokk med lås.. nøkkel er ikke en nødvendighet. har sett en plass at det finnes en type bagasjelokk som har flat form, og en annen med rund form?
sliter litt med eksosen, for den sveisa jeg med pinne for å være sikker på at den skulle sitte.. Jeg tenkte da ikke på at den skulle av igjen endag.. :p skal også tegne meg ett stag som jeg skal sette inn der kroken var festet før, så jeg får stivet det av litt + at jeg får enda en plass jeg kan henge opp eksosen, som blir og komme ut på passasjersiden. dette er mest for å spare plass, også blir det ikke så stygt når jeg fjerner hjulbrønnene. ingen vil se masse rør som stikker hit og dit. hadde egentlig et lite ønske om å kjøre eksosen ut fra bakdøren på passasjersiden, er dette noe å foretrekke? er det noen begrensninger på dette området vedrørende kjøring på bane osv? Trenger virkelig tips om hvordan farge jeg skal ha??? :p
EOB230racing
15/02/14, 11:15
019 svart.
Samme farge som den hadde med andre ord?
Ser ikke dumt ut detta^^ Følger med her :)
EOB230racing
05/03/14, 23:46
Har vært lite action i det siste. Har ikke vært i den beste formen, og arbeidslysten har ikke vært på topp. Holder i tillegg på å reparere arbeidsbilen til min far, så den tar opp litt av tiden. Furtebua trengte seg en rydding (han som bruker og furte der nede har vært sløv). Den ble ryddet og sprøytet med støvdempende middel, vet ikke hvor bra arbeidsmiljø det er der nede med pussestøv og hele pakken. Blir nok ikke så mye action fremover, da jeg skal ta kurs igjennom jobben og ta fagprøve osv. Tror det blir tid til en update i helgen, sjefen har jobb i helgen så da kan jeg gå i furtebua og reparere Volvo!
Ja, blir sånn av og til og. Får bare ta ting litt som de kommer :)
EOB230racing
08/03/14, 23:19
Formen er bedre, og det ble litt tid til Volvoen. Skulle skifte bærekuler på en Ford Econoline, det var enklere sagt en gjort, jeg ble til slutt så irritert at jeg byttet prosjekt :p
Det var litt rust nederst på hjulbuen på skjermen, kappet bare ut det stykket og gjorde klar for å sveise inn nytt stykke:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/500.jpg
Etter litt tilpassing og banning, fikk jeg den sånn nogenlunde på plass, bestemte meg for å drite at de skulle ligge kant i kant, og la den som en underligger heller.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/501.jpg
Sveiset og pusset. Kappet bort alt overflødig stål, så ble resultatet i mine øyner overraskende bra :D jeg sparklet over men det tok jeg ikke bilde av. bilde av det kommer når jeg har pusset over igjen :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/502.jpg
Nesten tom garasje:
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/503.jpg
Akkurat nå snør det sidelengs her, det er et helvettes vær ute. det vil si at det er innekveld, ikke i garasjen, men i stua! :p
EOB230racing
11/04/14, 21:04
Nå er det en god stund siden jeg har skrevet her inne, har mange jern i ilden, så jeg har jobbet litt med bilen og tatt litt bilder etterhvert.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/816.jpg
Har endret fasongen på hjulbuen, er VELDIG usikker på denne avgjørelsen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/817.jpg
Sånn ser det ut når jeg sveiser uten gass. ikke det beste resultatet men det duger.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/818.jpg
Sparklet.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/819.jpg
Snart ferdig med passasjersiden.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/820.jpg
Fjernet rustent stål i innerskjerm ++
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/821.jpg
Hjulbrønn = Borte!
Har endret fasongen noe mer på hulbuen, men har ikke bilder av det. Jeg er spent på resultatet :p
Fortsettelse følger snart!
EOB230racing
06/05/14, 19:57
Har bestemt meg for å ikke konsentrere meg så stort om det utvendige. Skal sveise igjen alle listehullene og ta en billigvariant av lakkeringen. Jeg har tenkt over hva bilen skal brukes til, og jeg vet at om jeg bruker flere tusen kroner på lakk som kommer til å bli ødelagt så kommer det bare til og bli trist og leit. Så nå skal jeg gjøre meg ferdig med det, lakkere og starte med det som virkelig betyr noe, POWER! Skal gå for en spenstig farge!
EOB230racing
09/07/15, 20:18
Lenge siden sist det var noe action her inne, Har fått lakkert bilen, fåregår rustsveising i indre hjulbuer osv. Ting tar tid med skolegang oppi det hele. har montert nye stoler, lakkert litt innvendig og diverse. Hadde noen setbacks i vinter, der hvor vinden tok tak i pansret og brettet det over bilen, heldigvis gikk det nogenlunde bra med tak, panseret måtte kasseres. 440cc dyser er kjøpt inn men ikke montert enda. har en eksoslekasje fra manifoil så den må jeg kjøpe ny, når den er byttet så er bilen klar til testkjøring. skal knipse noen bilder av bilen etterhvert.
Venter forøvrig på en ny strøken volvo 240, som ankommer ikveld. denne blir det nye prosjektet, der skal inn turbomotor og m90. blir og kjøre det normale 220 hk oppsettet, gjøre det så lovlig som mulig. Om noen har motor og selge med turbo og hele pakken, ta gjerne kontakt.
Nice med oppdatering :D
Og bilder er bare bra :D
EOB230racing
10/07/15, 22:32
Her kommer litt bilder av prosjektet:
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2015.44.25_zpsswwezqvb.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2015.44.25_zpsswwezqvb.jpg.html)
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2015.45.13_zpsdtjsn1ro.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2015.45.13_zpsdtjsn1ro.jpg.html)
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2015.44.42_zpsi8nlruzs.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2015.44.42_zpsi8nlruzs.jpg.html)
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2015.44.35_zps9fkniaw2.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2015.44.35_zps9fkniaw2.jpg.html)
Her er litt bilder av det nye ¨prosjektet¨:
Før polering:
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2015.45.45_zpsc1dnnncg.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2015.45.45_zpsc1dnnncg.jpg.html)
Før polering:
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2015.45.39_zpse4zxrvio.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2015.45.39_zpse4zxrvio.jpg.html)
Før polering, etter vask:
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2016.31.41_zpscj1y0v8j.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2016.31.41_zpscj1y0v8j.jpg.html)
Før polering, etter vask:
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2016.31.14_zpsyxgxvvoc.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2016.31.14_zpsyxgxvvoc.jpg.html)
Før polering, etter vask:
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2016.31.34_zpsrihsc0of.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2016.31.34_zpsrihsc0of.jpg.html)
Før polering, etter vask:
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2016.31.22_zps9jeaafoi.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2016.31.22_zps9jeaafoi.jpg.html)
Trestegs polering med lett lakkkorrigering, polish og voks.
Etter polering:
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2019.45.24_zpsgcl6ocwc.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2019.45.24_zpsgcl6ocwc.jpg.html)
Etter polering:
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2019.45.34_zpswzkrnv5r.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2019.45.34_zpswzkrnv5r.jpg.html)
Etter polering:
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2019.45.51_zpsslqdhu37.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2019.45.51_zpsslqdhu37.jpg.html)
http://i1329.photobucket.com/albums/w553/eirotte/2015-07-10%2019.45.57_zpsku05n5bo.jpg (http://s1329.photobucket.com/user/eirotte/media/2015-07-10%2019.45.57_zpsku05n5bo.jpg.html)
EOB230racing
11/07/15, 23:11
Hei,
Idag fikk jeg utført litt småting, monterte spoileren på frontfangeren. satt på nye felger foran.
Har i flere mnd gruet meg til å sveise hjulbuen, men etter at jeg fikk sett på den i en annen vinkel har jeg funnet en enklere og raskere måte og gjøre det på, så det står på planen for morgendagen. Det som da gjenstår er å skifte bærekuler, lage nytt batterifeste og skifte dysene så er bilen i hovedsak klar for EU-kontroll. Har selvfølgelig lekkasjen på eksosmanifoilen men det er jo bare og kjøpe ny og montere. så om noen har å selge og kan sende så er det bare å sende meg en melding, eneste kravet er at den er sprekkfri.
Er sløv og ta bilder mellom slagene, men det kommer når jeg husker det :)
adios
EOB230racing
14/07/15, 17:23
Er på bølgene blå denne uken, så det blir ikke gjort noe med bilen..
EOB230racing
01/02/16, 12:05
Holder for tiden på og konvertere siste innkjøp til turbo. Så den tar opp garasjetiden :) kommer bilder!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.