PDA

Vis full versjon : oljekjøler plassering?



Gneizten
24/01/14, 22:25
Har overhalt og oppgradert SBC 350 V8 motoren i Volvo 244'en min nå, ca 400hk, og i den forbindelse skal det inne en svær radiator, den kommer på sin ordinære plass med litt modifisering :)
Men skal ha inn en relativt stor oljekjøler med vifte samt en middels stor kjøler til TH700 automatkassen :) Men klarer ikkje å bestemme meg for hvor jeg skal plassere oljekjølerene? noen som har noen tips/anbefalinger om plassering?

kermitt
25/01/14, 02:42
Hvordan er det med plass? Om du har mulighet kan du vel bare sette oljekjølerne side om side foran radiator. Eventuelt med elvifter på for å få nok kjøling. Med elvifte kan du vel også sette den på innerskjermen ved batteri f.eks.

Gneizten
25/01/14, 17:22
Hvordan er det med plass? Om du har mulighet kan du vel bare sette oljekjølerne side om side foran radiator. Eventuelt med elvifter på for å få nok kjøling. Med elvifte kan du vel også sette den på innerskjermen ved batteri f.eks.

vurderer å sette dei der som spylervesketanken stod, det er el-vifte på oljekjøleren til motoren, så tenkte kanskje å plassere girkasse kjøleren forann motor kjøleren sånn at lufta går igjennom begge. Med ein friskluft kanal fra under bilen :) høres det ut som en god idee?

Tinnsoldaten
25/01/14, 18:34
Hvor stor er oljekjøleren da? Får den plass i rommet mellom grillen og radiatoren, f.eks.?