PDA

Vis full versjon : Ettermontere Track, S70



Oxcyder
24/01/14, 15:54
Hei, jeg har kjøpt en brukt ABS/Tracks styreenhet (+ bryter) fra en på forumet her, som jeg har installert på min 1998 Volvo S70 Automat. Bilen min har ikke Tracks fra før. Alle kontakter er skikkelig montert. Når bilen starter lyser det fremdeles i ABS lampa og "Tracks off". Er det noe spesielt man må gjøre for å få denne enheten til å fungere på min bil? (Reg nr. DJ 17479). En mekaniker på Bilia mente at jeg kunne bruke denne, hvis jeg også monterte Tracks btyteren.

Mvh. Thomas

Per Turbo
24/01/14, 16:13
Så lenge du har en ABS modul med TRACS og en TRACS bryter så skal det i utgangspunktet være det som trengs, meg bekjent ihvertfall :)

Oxcyder
24/01/14, 16:58
Æsj, så irriterende. Han jeg kjøpte den av sier den fungerte på bilen han plukker fra hverandre. Da må feilen ligge ett annet sted enn i ABS modulen da. Med den gamle ABS modulen virket ikke ABS i mer enn 50% av kjøretiden. (lampa lyste)

850GLTsilver
24/01/14, 18:11
Æsj, så irriterende. Han jeg kjøpte den av sier den fungerte på bilen han plukker fra hverandre. Da må feilen ligge ett annet sted enn i ABS modulen da. Med den gamle ABS modulen virket ikke ABS i mer enn 50% av kjøretiden. (lampa lyste)

Du må nok ha pumpe som er for TRACKs også.
Så om du ikke har byttet komplett med ny pumpe og ventilsats, samt de(t) ekstra røret/ene, så vil det uansett ikke funke.

Oxcyder
24/01/14, 18:30
Bestillte meg en reparert modul fra ebay (usa) for under 500kr. med samme delenr. Satser på at det funker.

850GLTsilver
24/01/14, 23:02
Bestillte meg en reparert modul fra ebay (usa) for under 500kr. med samme delenr. Satser på at det funker.

Som sagt.
Uten den korrekte ABS-pumpa er modulen uten nytte.