PDA

Vis full versjon : Irriterende lyd fra område høyre fordør/dasjbord.



matros72
24/01/14, 01:11
Holder på å bli smårar her. problemet er at det er akkurat som det er en løs gjenstand av noe slag somligger å ruller ettersom bilen akselerer eller bremser.
Høres akkurat ut som at det er noe i døra som ruller bakover under aks,og kommer forover under bremsing. Dørtrekk er hatt av og sjekket i dør,men ingenting der.
Dasjbord hatt opp å sjekket for løse gjenstander,men neida alt er fast som det skal. Hatt opp plast deksel over kupefilter å sett der,men heller ikke der er det noe løst som ligger. Men hvor i all verden skal man så lete?? Plast deksel over kanal er også sjekket..

Sagen
24/01/14, 06:54
Hehe.. sånne lyder kan man lete lenge etter.. En av utfordringene er også at lyden forplanter seg veldig lett. Jeg driver stadig litt "feilsøking" etter lyder selv, og smører litt his og her, eller legger i mellom eller fjerner noe for å unngå gnissing. Sommerstid er det som regel ikke en lyd. Men de følger gjerne kuldegradene. Lykke til i jakten :)

matros72
30/01/14, 21:26
Joda lyder kommer når kulda setter inn,det har jeg da endelig erfart med årene. Men denne lyden har nok ikke noe med kulde å gjøre :) et eller annet er løst et sted i område dasjbord høyre side. Men det er bare om hvor i f... det er.. hehe

Men skal nok finne ut av det når denne sure østavinden en gang tar slutt så man heler å utom dør. Måtte gud slippe en oppvarmet garasje utom huset her...

Sagen
31/01/14, 07:15
Sjekk gummilista øverst på frontruta de.. Hadde veldig knirk i den. Jeg løfta den opp, bare akkurat så mye at jeg fikk "spruterøret" på silikonsprayen min innunder. Tyst som i graven etter det. Det kan også være deksel på A-stolpen, ledinger på innsiden, eller noe.. Jeg hadde også knirk i låsen i hanskeromslokket. Limte på en møbelknott på hver side, så det er litt mer press på låsen nå lokket er lukket. Det fungerte fint :) Dekslene/hyllene under dashbordet kan også knirke. Bruker litt silikonspray, eller et veldig tynt lag med fett eller vaselin der ting ligger mot hverandre og gnisser.

TheStig
31/01/14, 13:36
Det kan ikke være noen som har mistet et verktøy ned i motorrommet et sted, og så har det blitt liggende på en nogenlunde flat plass nedi der? Kan være en kopp eller noe som ligger og ruller, den lyden vil forplante seg godt i bilen hvis den ligger på metall..