PDA

Vis full versjon : Overhale d24tic som har gått 600 000



Henrik_
23/01/14, 12:04
Hei! har en 740 med d24tic som jeg kjøpte billig, den har gått 600 000km, og ånder ganske mye, så regner med at stempelringer er rimelig slitte. Den ruser seg også opp og usikker på hvorfor, fint om noen har noe erfaring med dette :) Siden den har gått så langt, er det da noe vits å overhale?

Mvh Henrik_

Morgis
23/01/14, 12:11
bra motorer som kan gå langt... om det lønner seg å overhale kontra kjøpe en brukt spørs..

at den ruser seg opp, kan være dysene som lekker mye.

Henrik_
23/01/14, 15:07
At dysene lekker, burde det gjøre at den ruser seg opp mer og mer helt til jeg slipper clutch? Trodde det bare ville gi dårlig forbrenning?

Er jo aldri sikkert om brukt er i bra stand, så tenker mest på å overhale for da har man jo en motor som nesten er i ny stand. Noen som vet hvor man får tak i nye rådelager/veivlager? Har sett etter på bcb på nett men ser ikke ut som at de har. Eventuelt pris på en brukt motor som ikke har gått alt for langt og er i ok stand.

Arne94
23/01/14, 15:21
Ligger ut en D24tic med m46od til 3 lapper på "Volvoklubben Trøndelag" på facebook.

Morgis
23/01/14, 16:18
en del dieselmotorer blir "gassen" styrt av dieseltilførsel, fremfor luft.

Dersom D24 har luftspjeld på gasspedalen kan det være den trekker falskluft?

Henrik_
23/01/14, 16:53
Ligger ut en D24tic med m46od til 3 lapper på "Volvoklubben Trøndelag" på facebook.

Holder til i Valdres, Oppland, så blir litt langt til Trøndelag for å hente motor. Men takk for info :)


en del dieselmotorer blir "gassen" styrt av dieseltilførsel, fremfor luft.

Dersom D24 har luftspjeld på gasspedalen kan det være den trekker falskluft?

Stemmer, skal ikke være gasspjeld på den, nei. Ja, takk for tipset, skal sjekke dysene. Bilen har vært ungdomseid en stund, så du vet ikke noe om det kan ha noe med noe justering på dieselpumpa eller noe?

Arne94
24/01/14, 00:08
har motor stående jeg også, men riktig nok uten kamaksel.
Du som kjøpte den 740'n med 940 front som lå ut på autodb?

Henrik_
27/01/14, 02:02
har motor stående jeg også, men riktig nok uten kamaksel.
Du som kjøpte den 740'n med 940 front som lå ut på autodb?

Ikke jeg som kjøpte den, nei. Skal prøve å justere dysene mine i morgen og se om det blir bedre, men hvor holder du til, hva tenker du til pris og hva slags stand er motoren i?

Arne94
27/01/14, 02:21
Inderøy i Nord-Trøndelag. desverre vet jeg ikke tilstand eller KM på motor, den fulgte med på 940'n jeg kjøpte, dog den sto uten bunnpanne.

Henrik_
27/01/14, 20:18
Da er det nok ikke interessant med den motoren.

Fikk testet dysene i dag, og en av dysespissene er nok ødelagte, muligens noen fler av de også.