PDA

Vis full versjon : Motorproblemer på 850 2.0 t5



850SlEEPER
22/01/14, 00:15
Har en 850 t5 Italia som er veldig ujevn på tomgang, varierer fra tusen til to tusen omdreininger. Den er også veldig rar når jeg kjører, ved pådrag så lugger den veldig på ca. 3-4000 omdreininger så går den javnt videre. Men når jeg bare står og ruser den på tomgang så går den helt javnt hele veien. Går også veldig javnt på glatta, det er liksom bare når den får motstand den går og lugger på 3-4000. Kan også nevne at bilen er chippet men trodde ikke det skulle ha noe og si. Den originale turbotrykksmåleren har også sluttet å virke, står bare på kl. 12 hele tia. Bilen henger også endel på gassen ved vanlig kjøring. Har akkurat byttet pluggledninger uten noe forbedring. Er veldig takknemmelig for svar.

850GLTsilver
22/01/14, 01:20
Morkne vakumkoblinger er ofte et problem
Er lambda/LMM blitt byttet på denne motoren?
Da behøver elektronikken ny adapsjon til de nye instrumentene.
Men sjekk hele vakumsystemet først.

850SlEEPER
22/01/14, 10:44
Har byttet lambda for en stund siden ja, men turbotrykkmåleren slutta ikke å virke før igår. Okey takk skal gå over vakumslanger.

qrius
22/01/14, 21:15
Fikk akkurat samme symptomene når en vakumslangen falt av på min. Da var den falt av på den gummikoblingen som er på den hvite harde slangen som går fremme ved radiatoren.

850SlEEPER
22/01/14, 21:29
Takker for svar, skal sjekke det nå.

850SlEEPER
23/01/14, 01:07
Den hvite harde plastikkslangen ved radiatoren, hadde delt seg i to ved gummikoblingen hos meg og. Fikk skjøtt i sammen den igjen så da virket turbotrykkmåleren igjen, og det er bra. Men bilen er fortsatt ujevn på tomgang, og nøkkete ved harde pådrag.