PDA

Vis full versjon : Radio som slår seg av of lys som dimmer litt



marius@foldoy.no
21/01/14, 23:46
Jeg har fått ett rart problem.
Når jeg er ute i rush'en og om morgenen så slår radio'en seg av og på samtidig som frontlyset dimmes/slukkes i 0,5 sek. Radioen slår seg av og på på 1-2 sek.

Noen som kan ha peil på hva dette er?
Jeg fikk ny dynamo for ikke lenge siden(til info)

V50R
23/01/14, 01:10
Hadde samme problem på min V50.
Måtte skifte CEM for og få bukt med problemet, viser seg og være en svakhet på disse bilene.
kom på 10K og bytte den hos merkeforhandler.

marius@foldoy.no
23/01/14, 07:38
Hadde samme problem på min V50.
Måtte skifte CEM for og få bukt med problemet, viser seg og være en svakhet på disse bilene.
kom på 10K og bytte den hos merkeforhandler.

Og CEM er? 10k? crap...rett etter jul

gswede
23/01/14, 16:38
Det mange gjør og har oppdaget, er korrosjon på kontaktpunktene til CEM. Verdt et forsøk å ta den ut, visuell sjekk og spraye litt elspray på kontaktpunktene.

marius@foldoy.no
24/01/14, 07:35
Det mange gjør og har oppdaget, er korrosjon på kontaktpunktene til CEM. Verdt et forsøk å ta den ut, visuell sjekk og spraye litt elspray på kontaktpunktene.

Nice..skal prøve det
Det jeg har merket er at når jeg har kjørt ett lite stykke så slutter det å skje, men havner jeg i kø og må gire mye så begynner det igjen og da kun i det sekundet jeg har gått opp eller ned på giret.

V50R
24/01/14, 18:53
Akkurat det samme hadde jeg og på min.

Nice..skal prøve det
Det jeg har merket er at når jeg har kjørt ett lite stykke så slutter det å skje, men havner jeg i kø og må gire mye så begynner det igjen og da kun i det sekundet jeg har gått opp eller ned på giret.