PDA

Vis full versjon : Olje til Volvo V70 07. 126HK Diesel



Christer91
21/01/14, 20:35
Hei. noen fortalte meg at man må på verksted for å få skiftet Motorolje på min volvo , for å få den riktige oljen.
Er det sant? eller kan jeg få kjøpt riktig olje i butikk?
Trenger også å vite hva jeg trenger i tillegg til oljen , for å utføre et olje skift.
Håper noen har peiling :)

-Christer

griffin
21/01/14, 20:57
Dette er en kosejobb du gjør selv:)

Mener at oljefilteret sitter oppe en plass og ikke under motoren.
Du trenger 5,7L olje (ACEA A5/B5 0W-30) Nytt oljefilter og gjerne ny pakning til bunnpluggen.
Tror det er Castrol Volvo bruker på verkstedene men det er det sikkert noen som kan bekrefte..

Hvis du har litt basic verktøy så skal dette være en fin jobb.

MadAss
21/01/14, 21:01
Dette er en kosejobb du gjør selv:)

Mener at oljefilteret sitter oppe en plass og ikke under motoren.
Du trenger 5,7L olje (ACEA A5/B5 0W-30) Nytt oljefilter og gjerne ny pakning til bunnpluggen.
Tror det er Castrol Volvo bruker på verkstedene men det er det sikkert noen som kan bekrefte..

Hvis du har litt basic verktøy så skal dette være en fin jobb.


Stemmer dette. Castrol Edge Professional (for Volvocars) 0W30 (A5/B5) heter oljen Volvo anbefaler.
Du kan i grunn bruke det oljemerke du vil, så lenge du holder deg til A5/B5 kvalitet.

TommyG
21/01/14, 21:16
Castrol Magnatec har jeg fått anbefalt, og er det jeg har brukt noen år.

Torsen67
21/01/14, 21:45
Legger du inn reg. Nr ditt på castrol.no så får du Edge som førstevalg.

griffin
21/01/14, 21:47
Castrol Magnatec har jeg fått anbefalt, og er det jeg har brukt noen år.

Er EDGE som er anbefalt til denne motoren fra Castrol hvertfall. http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9041420&contentId=7074860

MadAss
21/01/14, 21:49
Castrol Magnatec har jeg fått anbefalt, og er det jeg har brukt noen år.

Magnatec holder jo ikke A5/B5 kvalitet. Det bør brukes Longlife olje (A5/B5) på disse motorene uansett årlig kjørelengde, fordi de trenger den rensende effekten fra oljen.

Sent from my Galaxy Note 3