PDA

Vis full versjon : S70 2.0T Lambda adaptsjon



Aleks-94
21/01/14, 00:35
Hei :)

Har hat ein del tull med S70en i d siste, I PERIODAR.

D begynte med at bilen sveia på turtale fra 400 til over tusen+, hærker litt når eg kjøre og får feilmeding om lambda-adaptsjon og de renne bensin ut bak og det skjer heilt tilfeldigt. har skifta Lambdaen og har fine verdiar på lambdaen og reingjort tomgangsregulatoren. eine gongen de sjedde så drog eg av pluggen på LMM og bilen daua ut når eg satte den på igjen.

Har tenkt å feilsøke til helga men lurte på om nåken har goe tips å komma med?

Jimmen
21/01/14, 18:59
Samme hadde jeg på min, var falskluft.

Sjekk alle vakuumslanger, hos meg var det sprekt i vakuum treet om du vet hva det er.
Er en vakuum stasjon rett ovenfor spjeldet, det kom og gikk hos meg.. ble bra når jeg rikka på treet så det ble tett igjen.. :)

850GLTsilver
21/01/14, 19:56
Fjern ALL strøm til motorelektronikken, så starter adapsjonen av seg selv.

Enkleste måte: Parker for natta, plukk ut motorelektronikken fra brønnen sin, la den ligge inne over natta, remonter før du drar på jobb neste morgen.
Etter hvert vil elektronikken sørge for å tilpasse seg den nye lambdaen din.


Hei :)

Har hat ein del tull med S70en i d siste, I PERIODAR.

D begynte med at bilen sveia på turtale fra 400 til over tusen+, hærker litt når eg kjøre og får feilmeding om lambda-adaptsjon og de renne bensin ut bak og det skjer heilt tilfeldigt. har skifta Lambdaen og har fine verdiar på lambdaen og reingjort tomgangsregulatoren. eine gongen de sjedde så drog eg av pluggen på LMM og bilen daua ut når eg satte den på igjen.

Har tenkt å feilsøke til helga men lurte på om nåken har goe tips å komma med?

Aleks-94
21/01/14, 23:01
Ka meine du me "plukk ut motorelektronikken fra brønnen sin"? e d hjernen du snakke om då eller?


Fjern ALL strøm til motorelektronikken, så starter adapsjonen av seg selv.

Enkleste måte: Parker for natta, plukk ut motorelektronikken fra brønnen sin, la den ligge inne over natta, remonter før du drar på jobb neste morgen.
Etter hvert vil elektronikken sørge for å tilpasse seg den nye lambdaen din.

850GLTsilver
22/01/14, 01:19
Ka meine du me "plukk ut motorelektronikken fra brønnen sin"? e d hjernen du snakke om då eller?

Hjernene ja.