PDA

Vis full versjon : Problemer med sentrallås/fjernkontroller på v70 -98



AlfPetter
20/01/14, 16:56
Hei.

Har problemer med sentrallåsen, skiftet batteri i begge fjernkontrollene før jul, å alt fungerte topp en stund helt til nå i helga, da får je ikke låst/låst opp med fjernkontrollen/e
Har prøvd å søke litt, men fant ikke så stort om detta problemet... Bilen har vært litt lei da det har vært kaldt så lenge jeg har hatt den, men aldri slutta å funke slik som nå.
Å da jeg låser opp med nøkkelen er det kun sjåførdøra som låses opp, prøvde å åpne de andre dørene innenfra, men det går heller ikke....

Sjekka sikringen å den er hel, bryterpanelet i sjåførdøra er 1,5 år gammelt(kjøpt nytt på Bilia)
Får heller ikke låst opp med knappene på sjåfør/passasjerdør, tanklukeåpneren har også tatt kvelden.

Er det noen som har vært borti lignende på v70 å veit hvor man skal begynne?
Kan det være ledningsbrudd en plass eller er det sentrallåsstyreenheten som har kvella?


MvH Petter

jerognal
20/01/14, 17:39
Hos meg svarer ikke sentrallåsen av og til på fjernkontroll. Da sa Volvo at det var mottaker som måtte byttes. Den har startsperren i samme boksen visstnok og kostet skjorten, fordi alt måtte kodes opp igjen. Men hos meg virker sentrallås når eg bruker nøkkel. Så har du kanskje et annet problem. Elektrisk/driver eller noe slikt...

bortstun
20/01/14, 23:43
Trur æ betalt 4700,- for om koding. Da vel og merke med ny fjernkontroll og nøkkel. Va 1200 for de.

mrstfu
21/01/14, 01:20
Trur æ betalt 4700,- for om koding. Da vel og merke med ny fjernkontroll og nøkkel. Va 1200 for de.

Heldig, du. På min '99mod fikk jeg cirkapris på 4lapper per nye fjernkontroll... inkludert koding, vel og merke.

AlfPetter
25/01/14, 19:51
Okei....
Snakka med en på volvo på kongsvinger,men syns det var lite hjelp å få.... Så jeg skal høre i Elverum, de er billigere å bedre service har je hørt :)
Men er ganske tragisk å ikke få låst opp noe mer enn førerdøra...

Får feilsøke å sjekke litt drivere å slik også...

Takk for svar :D