PDA

Vis full versjon : Montering av Parrot mki9200 i Volvo S40 2006 mod



Toren91
18/01/14, 19:36
Hei

Har vurdert å skaffe meg ett sett med Parrot mki9200 til min bil pga mangel på aux tilgang.
Tenkte å skaffe dette fra volvotech.eu

Mine spørsmål er, fungerer spotify med denne remote kontrollen som følger med systemet?
Er det vanskelig å montere? Noe man enkelt klarer selv eller blir det for avansert?
Hvordan er lydkvaliteten?

Takk for svar.

aarnes
18/01/14, 21:39
ifg. Volvotech fungerer det bra.

Jeg har ingen erfaring med det selv, men parrot-systemet benytter den originale AUX-inngangen (som du ikke har, da er jeg usikker på hvor du skal koble inn dette?), og diverse research jeg gjorde (jeg hadde C70 som jeg vurderte å montere i) tilsa at det var veldig god lyd.
Hvis du går inn på http://accessories.volvocars.com og velger "Monteringsanvisninger" og deretter finner du org. telefon så ser du store deler av jobben.
Du trenger ikke være mekaniker for å montere, men ha tålmodighet og sett av en halv dag til å montere. er en del kabler som skal trekkes opp.

Spotify burde fungere optimalt, det er jo lyd fra telefonen som skal overføres til BT, så med mindre du har en eldgammel telefon burde det gå bra.

Toren91
18/01/14, 22:16
Jeg hadde en diskusjon med volvotech om det, og jeg fortalte de nøyaktig hva slags bil og modell jeg hadde, og de mente at dette skulle ver mulig å montere i min bil.
Men må jeg kjøpe inn ekstra kabler evt i tillegg til det som er i pakken?

aarnes
18/01/14, 22:22
Det vet jeg ikke.
Send en e-post til de og spør hvor den skal kobles inn før du bestiller.
Mistenker at dette skal kobles direkte på høyttalerkabelene, da kan lyden bli ganske så dårlig.

Toren91
18/01/14, 22:39
Jeg så ett klipp på youtube tror jeg hvor der var en kar som viste frem bilen sin med på montert parrot mki9200, men om lyden er dårlig eller om hvordan det har blitt gjort vet jeg ikke.
Men på den siden du linket er der bruksanvisning spesifikt til parrot mki?

aarnes
18/01/14, 22:40
Jeg så ett klipp på youtube tror jeg hvor der var en kar som viste frem bilen sin med på montert parrot mki9200, men om lyden er dårlig eller om hvordan det har blitt gjort vet jeg ikke.
Men på den siden du linket er der bruksanvisning spesifikt til parrot mki?

Nei, den er mot Volvo sin originale telefonfunksjon, som også er BT. det er denne volvotech refererer til for montering.

Toren91
18/01/14, 22:47
Men siden denne modellen jeg har ikke har AUX overhode, er der da mulighet for aux/bluetooth musikk avspilling med bra kvalitet? Tåpelig med bare CD synst jeg... Er igrunn bare derfor jeg vill ha det.

aarnes
18/01/14, 22:51
Men siden denne modellen jeg har ikke har AUX overhode, er der da mulighet for aux/bluetooth musikk avspilling med bra kvalitet? Tåpelig med bare CD synst jeg... Er igrunn bare derfor jeg vill ha det.

Start med å finne ut HVOR BT/parrot skal kobles inn, når du ikke har AUX, så kan jeg svare på det når du har funnet ut det :)

gull pilen
20/01/14, 09:56
på min med high performance pakke måtte jeg kjøpe ekstra kabel og koble det sammen bak på den orginale forsterkeren. ingen klipp og lim altså.