Vis full versjon : f stempel
ramfjordkongen
17/01/14, 23:47
hei! lurer på hvor mye jeg må dreie av f stempla for at di skal være turbo venlige?
hei! lurer på hvor mye jeg må dreie av f stempla for at di skal være turbo venlige?
Eg har dreid originale volvo stempler til 3.75mm tykk stempel topp og grop på 86mm med store radier.
Disse går enda etter mangen år med plaging.
På bmw M50b25 motoren har vi lagt oss på 3.75mm tykkelse i stempel kronen, ringlandet knekker og stempel toppen er hel,
dette er originale Non vanos stempler.
Dette med 510nav hk og over 700nm med ladd på over 2.3bar ladetrykk på bensin.
hei! lurer på hvor mye jeg må dreie av f stempla for at di skal være turbo vennlige?
Hva vil du gjøre med toppen og hvilket kompresjonsforhold ønsker du?
Det er ett stort sprik i hva forskjellige folk mener med "Turbo vennlig kompresjonsforhold." skjønner du.
Jo mer du sier om hele oppsettet og om hvilket resultat du ønsker deg, jo bedre blir svaret du får.
Her ser man det drygeste vi har gjort. Ett 2TG stempel dreiet til turbobruk med 1,5 BAR, forgasser, stiftetenning og pumpebensin.
http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSC00203_2.JPG
http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSC00205_5.JPG
ramfjordkongen
18/01/14, 14:58
hadde vell bare tenkt et 250-300hk oppsett me lh 2,4
Da blir det slik.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/1291.jpg
En grop som måler 76x4,5 mm.
ramfjordkongen
18/01/14, 16:51
takker
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.