PDA

Vis full versjon : baktung og myk 245



halvard
17/01/14, 18:02
245n har blitt vedlig myk i fjæringa og ser feriesenka ut uten bagasje. må fjærene eller demperne byttes? er dette isåfall greit å gjøre selv? eller går det ann å stive opp og heve bakdelen med spacere ?

tips mottas!

kristoffer_v
17/01/14, 18:14
jeg kjøpte senkefjær hos pedersen og det jalp veldig :) kommer selfølgelig på hvordan du vil ha bilen da, og om demperene bak svetter/kirker eller er rustene ville jeg vurdert å bytte før du er helt nøtt, men det er meg da ;) jeg bytter heller før det går i stykker en etter :-P

Wrasko
17/01/14, 18:15
Hei. Når du dytter på bilen, står den å gynger en tid da? Hvis ja, så er demperene dårlig. Fjærene kan bli litt signe etter mange år.

Er en ekstremt kurant jobb å bytte dempere og fjærer bak på 240. Demperene kommer du veldig fint til bare ved å jekke opp bilen bak, og samme gjelder egentlig fjærene og. Selvom den skiva som sitter fast i en skrue og holder fjæra i bunnkant kan ha løsnet, sånn at det ikke er lett å få av uten vinkelsliper. Jeg ville uansett kjøpt med 2 nye av de som holder fjæra i bunnen hvis jeg skulle ha byttet fjærer.

For en uten alt for mye erfaring (vet ikke hvor erfaren du er) så bør dette gå meget kurant på en time. Trolig mye fortere og, men skruer kan jo sitte fast ;)

Dan Bay-Johansen
17/01/14, 18:35
Veldig kurant jobb ja :-)

Du kan jo vurdere forsterka fjærer bak evt?

Gynger den "lenge" er det dempere, er den sigen er det fjærene. Bytte begge deler er sikkert ikke så dumt uansett :-)

Tidl. daain83.

Torstein R
25/01/14, 13:24
I gamle dager hadde de campingfjærer og gassdempere på Biltema. Da kunne du laste hvor mye du ville.