PDA

Vis full versjon : dårlige gassfjærer til bakluke, volvo 245



halvard
17/01/14, 17:53
har nettopp byttet gassfjærer fra biltema til 245n pga dårlige fjærer på bakluka.
det hjalp ingen ting. bakluka smeller noe voldsomt ved lukking, og må fortsatt lukke døra veldig rolig. har noen her erfaring med noen gode gassfjærer til bakluka, evt noen andre tips?

Wrasko
17/01/14, 18:21
Generelt sett så kan man ikke lukke disse baklukene så veldig hardt.. Men det jeg tenkte mest på når jeg leste er at du er sikker på at gummipakningen er skikkelig på plass da? Bare fikk en tanke angående det i hodet mitt. :).

Og hvis du kun har prøvd de på vinteren, så er det normalt at gassdemperene ikke holder igjen stort på vinterstid. (ihvertfall ikke de jeg har testet fra biltema på andre biler)

Agrostar
17/01/14, 19:24
Biltema gassdemparar er berre driten, kan like godt kaste pengane ut glaset. Men bakluker på Volvo XXX vil generelt uansett smelle i om du berre tek luka litt ned, og slepp den so den dett i av seg sjøl. Oppbyggingen berre er sånn, skal du få baklukene fint igjen, må du halde i dei nesten heile vegen ned.

850GLTsilver
18/01/14, 10:52
har nettopp byttet gassfjærer fra biltema til 245n pga dårlige fjærer på bakluka.
det hjalp ingen ting. bakluka smeller noe voldsomt ved lukking, og må fortsatt lukke døra veldig rolig. har noen her erfaring med noen gode gassfjærer til bakluka, evt noen andre tips?

Gassfjærer må alltid kjøpes i henhold til hvilken vekt de er ment å holde oppe.
Har du lagt til noe ekstra utstyr der ute i bakluka, så må dette kompenseres for.

Og som flere nevner: Siste stykket smeller disse lukene uansett. Gassfjærerne er egentlig kun der for å holde luka oppe når du har åpnet den.