PDA

Vis full versjon : (LØST) V70 07 - innfelbare speil går hver sin vei



aarnes
17/01/14, 09:30
Var så smart at jeg trykka på knappen for å felle inn speila igår, da gikk det ene inn men ikke det andre. trykka en gang til, da gikk begge, det ene lukka seg og det andre åpna seg.
Mistenker at dette skyldes at jeg har byttet dørtrekk, og på passasjersiden flyttet jeg ikke over PDM.
Før jeg demonterer, noen som vet om det er mulig å synkronisere de i VIDA, eller er eneste alternativet å ta strømmen på det ene?

TommyG
17/01/14, 09:34
ser ikke på det der som en problem. Du bruker vel bare ett av gangen? :P

aarnes
17/01/14, 09:36
haha joa, men det å sitte å trykke hver gang jeg skal se kan utgjøre et par farlige situasjoner tror jeg :p

Vatnehol
17/01/14, 10:31
har hatt noen tilfeller av dette på s60'en min og, har lagt merke til det skjer hver gang noen har gått på speilene mine i parkerings husene, mange gidder ikke å trykke de tilbake engang.
Eneste løsningen jeg har funnet på dette er å ta ut sikringene for speilene mens begge står i vanlig posisjon, da har det nullstilt seg.

aarnes
17/01/14, 11:40
Ingen ting som hjelper.
Nå har jeg forsøkt å ta ut sikring til DDM og PDM, samtidig og hver for seg, koble av speilet på høyresiden, kjøre det andre inn/ut, men like forbanna er de usynkroniserte.
mistenker at dette har noe med minne i speila å gjøre, kombinert med at den PDMen som sitter der kommer fra en annen bil.
Får sette inn den som tilhører bilen, se om det hjelper.

stein roger
17/01/14, 11:55
Var slik på xc90 min og.trykk på knappen mens venstre speil står ute og høgre inne.hold igjenn venstre å du hører en liten smell.da bør di bli like,men garanterer ingen ting:-))

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

aarnes
17/01/14, 11:58
Var slik på xc90 min og.trykk på knappen mens venstre speil står ute og høgre inne.hold igjenn venstre å du hører en liten smell.da bør di bli like,men garanterer ingen ting:-))

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Takk for tips, men det er allerede testet. holdt igjen, dyttet frem og tilbake, uansett pokkern hva jeg gjør så skal de på død og liv IKKE gå likt :p

Vatnehol
17/01/14, 14:04
Reload software :p

aarnes
17/01/14, 14:17
Satt inn riktig PDM nå (i stiv kuling og snøstorm) - da gikk de riktig.
case closed!