PDA

Vis full versjon : Belg/gummipakning støtdempere bak



Helge
16/01/14, 10:40
Hei, jeg har belg/flens/støvdeksel/gummipakning bak på støtdemper som er helt morken. Prøver å få tak i kun denne, men den delen er det ikke lett å få tak i. Vil jo gjerne slippe å betale 3.200,- PER støtdemper for å få disse i orden. Noen som har gode tips? Trenger ikke være originaldel, så lenge belgen passer.

Sagen
17/01/14, 06:52
Har ikke hørt om at du kan få tak i erstatningsdel for belgene, men mulig det finnes. Var borti noe lignende, hvor vi trang beskyttelse for en luftsylinder. Vi klippet opp en sykkelslange, tredde over og stripset fast.

Helge
17/01/14, 15:44
Hehe, ja det er noe slikt jeg vurderer snart jeg også. Merkelig at disse ikke finnes separat.... Eller kanskje ikke når nye koster såpass mye pr.stykk.

Sagen
20/01/14, 08:14
Det er jo løse støvbeskyttere/mansjetter til framdempere å få kjøpt løst.. Man må vel uansett trikse til etter eller annet for det skal passe sånn noen lunde :)

Haakonw
20/01/14, 13:15
Kanskje du kan bruke sånne? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Chassisdeler/For--og-bakstilling/Styrevekselmansjett/Styrevekselmansjett-72280/

Helge
20/01/14, 13:40
Til den prisen er det absolutt verdt et forsøk! Takker!

Noen som har gode tips om hvor en får tak i bolter og skruer? I manualen står det at en bør sette på ny bolt når en tar løs den gamle (nede) på støtdemperen. Jeg fant en volvo-side i USA, men bare frakten var jo 10 ganger'n av det boltene kostet. Tips mottas med takk (har art. nummer på boltene og det er jo greit å få de riktige med).

850GLTsilver
20/01/14, 15:51
Bør er nøkkelordet her.
Med mindre de er skadet så er gjenbruk helt ok.

Ellers så koster de ikke all verden hos Volvo

Helge
22/01/14, 13:51
Ok, takker. Har sett flere som reparerer på Youtube som bare kliner på litt lock-tight og er fornøyd med det. I stede for å skifte til nye bolter.

850GLTsilver
22/01/14, 16:18
Nye låsmuttere er i grunnen alltid greit.