Vis full versjon : Belg/gummipakning støtdempere bak
Hei, jeg har belg/flens/støvdeksel/gummipakning bak på støtdemper som er helt morken. Prøver å få tak i kun denne, men den delen er det ikke lett å få tak i. Vil jo gjerne slippe å betale 3.200,- PER støtdemper for å få disse i orden. Noen som har gode tips? Trenger ikke være originaldel, så lenge belgen passer.
Har ikke hørt om at du kan få tak i erstatningsdel for belgene, men mulig det finnes. Var borti noe lignende, hvor vi trang beskyttelse for en luftsylinder. Vi klippet opp en sykkelslange, tredde over og stripset fast.
Hehe, ja det er noe slikt jeg vurderer snart jeg også. Merkelig at disse ikke finnes separat.... Eller kanskje ikke når nye koster såpass mye pr.stykk.
Det er jo løse støvbeskyttere/mansjetter til framdempere å få kjøpt løst.. Man må vel uansett trikse til etter eller annet for det skal passe sånn noen lunde :)
Kanskje du kan bruke sånne? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Chassisdeler/For--og-bakstilling/Styrevekselmansjett/Styrevekselmansjett-72280/
Til den prisen er det absolutt verdt et forsøk! Takker!
Noen som har gode tips om hvor en får tak i bolter og skruer? I manualen står det at en bør sette på ny bolt når en tar løs den gamle (nede) på støtdemperen. Jeg fant en volvo-side i USA, men bare frakten var jo 10 ganger'n av det boltene kostet. Tips mottas med takk (har art. nummer på boltene og det er jo greit å få de riktige med).
850GLTsilver
20/01/14, 15:51
Bør er nøkkelordet her.
Med mindre de er skadet så er gjenbruk helt ok.
Ellers så koster de ikke all verden hos Volvo
Ok, takker. Har sett flere som reparerer på Youtube som bare kliner på litt lock-tight og er fornøyd med det. I stede for å skifte til nye bolter.
850GLTsilver
22/01/14, 16:18
Nye låsmuttere er i grunnen alltid greit.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.