PDA

Vis full versjon : Instrumenthus, mitt søken etter brukt. Trenger hjelp!



Jakke
15/01/14, 12:32
Hei! Siden mitt er gåent, så leter jeg etter brukt. Problemet er at jeg må ha ett visst delenummer, og rett årsmodell.

Fikk vite at om jeg fikk nullstilla ett fra 2004, så kunne jeg faktisk bruke dette. Dette har den nye chippen som ikke ryker.

Saken med de fra 02-03 er at de har den gamle chippen, så jeg har INGEN garanti for at det ikke ryker på nytt etter en dag, en måned, ett år.

Men jeg er student, så et nytt til 9500,- hos Bilbutikk1, eller et brukt med 250.000km til 3000 i Sverige er ikke aktuelt. Sistnevnte er med samme delenr som mitt.

Men et helt anna delenr skulle fungere fra 2004 om jeg fikk nullstilla det på et sett. Volvo er jo ikke behjelpelig med dette da...

Info dere trenger:
Chassisnr: YV1RS59G732260913

2003 Volvo S60 2.5T

Originalt delenr:8637993
Originalt "spare part no": 8602471
S/No: 2248
YZK P/No: 69294-620T

Delenr på den VIDA sa skulle funke:
8602761 evnt. 36050513

Om noen har vært gjennom samme helvette før, eller kan med Volvo sitt system og hvordan dette må gjøres, så er jeg evig takknemlig.

64PV
15/01/14, 12:53
Har bare hørt snakk om at loddingene blir dårlige i disse instrumenthusene. Aldri hørt snakk om den chip'en....
Uansett, ta en telefon til denne karen: http://www.tunheimauto.no/?page_id=196
og hør om han kan fikse instrumentet ditt for en rimelig penge. Han har reparert mange av disse.

Jakke
16/01/14, 01:19
Han tar så mye at jeg kan heller kjøpe et brukt fra samme årsmodell med samme serienr (som garantert funker).

Det som ryker er loddingene til nevnte chip og/eller chippen og/eller spenningsregulatoren. Chippene kan ryke/kødde rett etter kjøp av en brukt.

Er vel en grunn til at om jeg kjøper nytt hos Volvo så får jeg nytypen med LED-lys og aluringene... nytt kretskort med ny chip og bedre loddinger.