PDA

Vis full versjon : Diverse feilmeldinger RMP sensor, Fuel gauge unit og Blower fan



Helge
14/01/14, 21:05
Hei, har fått noen feilmeldinger som jeg lurer litt på:

A6: 2-1-4 RPM sensor singal absent intermittenly

A7: 1-1-3 Fuel Gauge sender unit open circut

B1: 4-1-1 Blower fan seized or drawing exessive current.


Noen som har vært borti dette OG ikke minst: åssen fikser jeg det? Er det viktig?


Mvh
Helge G

855 2,5L 1995 modell. Bensin, manuell, framhulsdrift.

mrstfu
14/01/14, 21:53
Tja, bilen vil da fungere.

RPMsensorfeilen din vet jeg ærlig talt ikke hva kan føre til, eller hva slags konsekvenser det kan få.
Fuel Gauge Sender Open Circuit: Regner med du ikke har fungerende tankmåler? Som regel tankmåleren i seg selv som er defekt her.

Blower Fan: Kupévifta di er på vei til p ta kvelden. Bytt kupévifte.

Helge
15/01/14, 09:57
Bilen trasker og går den ja. Det merkelige er at det tilsynelatende ikke ser ut til å være noe i veien med bensinmåleren. Viser i vei den. Kupevifta går også foreløpig uten problemer. RPMsensorfeil....hehe, ja si det ja. Sviver og går som ei klokke. Mulig jeg skal nullstille og så kjøre noen km til og se om feila dukker opp igjen. KAN jo være gammalt rask.

Takk for kjapt svar! Lutter øre hvis det er andre med meninger her (og det bør det jo være ;-))

mrstfu
15/01/14, 10:23
Antok at du hadde nullstilt allerede jeg. Det er liksom første bud nård det gjelder å skille mellom aktive og rettede feilkoder.

Helge
15/01/14, 10:51
Jeg er litt grønnskolling når det kommer til både Volvo, repp. og diagnoseverktøy (supert det altså!), så jeg har litt å lære.... ;-). Men så lenge det ikke er noe alvorlig galt, så er det jo bare gøy.

Helge
20/01/14, 13:45
Da er alt tilbakestilt og jeg venter i spenning på nye feilmeldinger...;)

mrstfu
20/01/14, 13:59
Da er alt tilbakestilt og jeg venter i spenning på nye feilmeldinger...;)

De kommer, ta det helt med ro:D

Helge
22/01/14, 13:49
Hehe, jadda! Men nå forsvant i alle fall bensinmålerfeil og viftefeil/temperatursensor feil. Bare den RPM feilen igjen og jeg lurer litt på HVA den går ut over. Turtallet er stedy 800 på tomgang og det er heller ikke noe annet "galt" som jeg umiddelbart kan se/merke. Ledningen til RPM måleren ser litt slarkete ut, så det kan jo tenkes det er en ledning som ikke er helt 100% inni der.