PDA

Vis full versjon : Bakre bremseslanger V70 AWD



mrstfu
14/01/14, 17:44
Skal bytte alle bremseslangene til helga, dro innom Tema og kjøpte de to foran, og den ene bak jeg kunne husket å sett på FWD, rett bak venstre bakhjul.. deretter kom jeg på at siden dette er 1) en AWD, og 2) ikke en stiv aksel, men en multilink, er det vel høyst sannsynlig en slange til bak der, og godt mulig forskjellig fra FWD. Er de to bakre slangene like? Hvis ikke er det vel høyst sannsynlig for spesifikt til å være Temavarer, og da må jeg vel på Volvo?

All informasjon settes pris på.

jimhojem
19/01/14, 21:42
De er like på begge sider bak på AWD, Men ikke samme som den bak på FWD. Jeg bruker samme slangene som fram jeg, da di er lengre så slipper jeg å tenke på att hjulene gnager på dem. Har funket for meg. :-)

mrstfu
19/01/14, 22:28
De er like på begge sider bak på AWD, Men ikke samme som den bak på FWD. Jeg bruker samme slangene som fram jeg, da di er lengre så slipper jeg å tenke på att hjulene gnager på dem. Har funket for meg. :-)

Har du brukt samme slangen bak på AWD, som du bruker fremme? Hvor mange mil fikk du kjørt med det før det sprang lekk?

jimhojem
03/02/14, 01:45
Kjørt over åre nå uten problem :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

mrstfu
03/02/14, 09:15
Kjørt over åre nå uten problem :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

Da regner jeg med du har en annen patent på bremseslangebraketten enn jeg har. Braketten hos meg sitter tre-fire centimeter før caliper, og den siste biten er ikke slange, men rør. Om jeg hadde satt en vanlig slange rett i braketten, hadde det ikke gått lang tid før den var slitt hull på.

EDIT: Fant bilde. Her ser du siste biten av slangen, som er stivt rør og sitter mellom braketten og caliper.

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/135.jpg (http://s.photobucket.com/user/satanexp/media/Vera/IMG_1323_zps5a888295.jpg.html)

jimhojem
04/02/14, 00:16
Den braketten gar jeg aldri sett før, til meg går den rett inn i caliperen. Å det gjør den åsså på foreldrene sin awd. Men nok om det, bare fjern den braketten å sette på slange fra caliperen å til koblinga der fremme ved sjøten, mye bedre. Kan se om jeg får tatt bilde en dag om det er interresangt. :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

hgnubel
04/02/14, 17:08
Samme på min, slangen går rett fra koblingen i fremkant av hjulbuen og helt inn på caliper.

Hvilke årsmodeller (modellår) snakker vi om her?

850GLTsilver
04/02/14, 17:14
Samme på min, slangen går rett fra koblingen i fremkant av hjulbuen og helt inn på caliper.

Hvilke årsmodeller (modellår) snakker vi om her?

Er skille i 1999.
Etter 1999 er det den braketten og rørstumpen i tillegg.

mrstfu
04/02/14, 17:43
Er skille i 1999.
Etter 1999 er det den braketten og rørstumpen i tillegg.

Med andre ord, nubel har fått nye og uoriginale braketter en gang i tiden.

850GLTsilver
04/02/14, 17:47
Med andre ord, nubel har fått nye og uoriginale braketter en gang i tiden.

Har da ALDRI hørt om en Volvoeier som oppgraderer kjerra si?

Hvordan kan du nå tro slikt?:D

mrstfu
04/02/14, 17:55
Har da ALDRI hørt om en Volvoeier som oppgraderer kjerra si?

Hvordan kan du nå tro slikt?:D

Ettersom caliperene hans er uten braketter (beklager feilen den), og bilen er en 2000mod, og man tar utgangspunkt i at historikken du serverer oss er korrekt, har han ikke de originale caliperene på bilen. Hvorvidt de er merkeoriginale eller ikke skal ikke jeg uttale meg om.

jimhojem
04/02/14, 18:26
Men vil ikke tro den braketten er en utfordring å fjærne? Uansett skifta fra det dær "rør til gummikoblinga" da di møkka messing "muttrene" som er der da di har en tendens til å feste seg veldig godt..


Sent from my iPad using Tapatalk

850GLTsilver
04/02/14, 18:34
Skal på ingen måte uttale meg om det er de originale eller ikke.

Og som kommentar til siste taler, så vil jeg si at en dash understellsmasse på nye bremsedeler (rør, koblinger, muttere etc) aldri har skadet.
Er faktisk av den formening at den braketten og rørbiten ser ut til å ha havna der av en grunn. Skal vi gjette at Volvo fant ut et og annet på veien frem mot monteringen av de?

hgnubel
04/02/14, 18:38
Ettersom caliperene hans er uten braketter (beklager feilen den), og bilen er en 2000mod, og man tar utgangspunkt i at historikken du serverer oss er korrekt, har han ikke de originale caliperene på bilen. Hvorvidt de er merkeoriginale eller ikke skal ikke jeg uttale meg om.

Nå har jo jeg helt spesielle bremser bak da, med calipere lik de foran bare litt mindre, og ventilerte skiver :)

mrstfu
04/02/14, 20:10
Nå har jo jeg helt spesielle bremser bak da, med calipere lik de foran bare litt mindre, og ventilerte skiver :)

Rly? Trodde AWD og R AWD var identiske der i gården.

Tipper rørbiten er der for å minske sjansen for sprekker helt i enden på slangen, eksempelvis foran er jo sprekkene som regel rett før caliper. Hvordan dette skal forhi dre sprekker, og ikke bare flytte de, går meg forbi.