PDA

Vis full versjon : Veivhus ventilasjon fk



weldingh
14/01/14, 11:37
Spruter olje ut av veivhusventilasjonen når jeg gir på... Noen som har vært borti dette? Går det ann å legge "lufteløret" fra veivhusventilasjonen inn på topplokk dekselet slik at jeg ikke tapper motoren for olje :p

R.G
14/01/14, 11:42
legger du lufterøret inn på toppdeksel så kommer ikke overtrykket i fra bånddel ut.


tror nok stempelringa dine er ferdig hvis det spruter olje ut. blåser kompen rett ned i bånd

ClassicTurbo
14/01/14, 11:43
Skru av hele boksen å prøv å vaske den, evnt sett på en ny. Om det ikke fungerer har du mest sannsynlig gjennomslag og på tide med en overhaling.

weldingh
14/01/14, 16:19
Er det ikke slik det er på t5 motorene? Hva med catch can? Det som er så surt, har nettopp overhalt motoren.. Var så vidt en ripe i sylinderen men kan det være nok til at det blåser igjennom?

weldingh
14/01/14, 16:37
Hører kanskje med at jeg kjører 2bar ladetrykk?

Marius Skau
14/01/14, 16:39
Hører kanskje med at jeg kjører 2bar ladetrykk?

2 bar på orginal motor?

Batland
14/01/14, 16:41
Slikt har man sett før ja.

Hvordan foretok du innkjøringen? Pent og forsiktig med helsyntetisk motorolje?

I tilfellet bør du forberede deg på å gjøre jobben på nytt.
Mange har de siste årene tatt frem spesielle innkjøringsoljer fordi alt for mange hvermansen gjøre dette feil og får akkurat denne typen problemer.

Når det er sagt så trenger man større kapasitet på utluftingen når man øker ladetrykk og turtall.

weldingh
14/01/14, 17:14
Tjaa h råder med ikke stort mye annet, hjerner, dyser, eksos. har ikke blitt kjørt noe voldsomt enda. Kjører på mobil1 5-40 olje