PDA

Vis full versjon : Pris på sveising?



Oddwar
30/12/09, 13:22
Hei, har en 244 som mangler ene reservehjulsbrønn, og det må sveises inn en nye en (f.eks fra veng) Hva må jeg regne med å betale for selve jobben med å få sveiset inn en nye en hvis jeg har reservehjulsbrønnen fra før?

Ekren
30/12/09, 17:39
500,- svart :)

sredving
30/12/09, 17:52
Du kjenner ingen som går bilskade/lakk på Egge nå da ?
Får ordna det billig der vil jeg tro :)

Volvo-Power
30/12/09, 18:45
500,- svart :)

DET var da billig, spør du meg..

Jeg ville ansått en tid på ca 2-4Timer. å med en timelønn på 250,- svart, så er en fastpris på ca 1000,- ikke ille..

A.Finstad
04/01/10, 01:07
på et verksted må du regne med ca 5000,- for det er tilpassning som skal gjøres(hvertfall når det gjelder vReng deler) og tia det tar for selve jobben er jo fort 2-4 timer som sakt over her og en timespris på verksted rundt 500,- også tar dem betalt for grunninga evt. tectylen dem bruker og lakken hvis dem skal gjøre det også og da blir det fort 10 lapper bare for det lille der.

derimot hvis du drar på Egge VGS så skal dem nokk klare å gjøre alt detta for 2-3 lapper maks hvis du ikke kjenner noen der da.

kan jo høre med han som pusser opp masse rare biler på vellamelen da? han gjør det nok svart med glede og jeg trur ikke han er så ille på pris heller.

Team Tynner
04/01/10, 19:03
på et verksted må du regne med ca 5000,- for det er tilpassning som skal gjøres(hvertfall når det gjelder vReng deler) og tia det tar for selve jobben er jo fort 2-4 timer som sakt over her og en timespris på verksted rundt 500,- også tar dem betalt for grunninga evt. tectylen dem bruker og lakken hvis dem skal gjøre det også og da blir det fort 10 lapper bare for det lille der.

derimot hvis du drar på Egge VGS så skal dem nokk klare å gjøre alt detta for 2-3 lapper maks hvis du ikke kjenner noen der da.

kan jo høre med han som pusser opp masse rare biler på vellamelen da? han gjør det nok svart med glede og jeg trur ikke han er så ille på pris heller.

ti tusen for å sveise inn en hjulbrønn på en 240????????????gull belagt den da eller???ikke mer enn ett par timers jobb.

A.Finstad
04/01/10, 21:56
det er hvis dem skal lakkere den og gjøre alt som det SKAL gjøres! da er det ikke tatt noen snarveier og det er tectylert og lakt på tynnstoff og alt er som det skal være å det er gjort sånn at det ikke syns at det er gjort

volvoRsport
04/01/10, 22:15
det er hvis dem skal lakkere den og gjøre alt som det SKAL gjøres! da er det ikke tatt noen snarveier og det er tectylert og lakt på tynnstoff og alt er som det skal være å det er gjort sånn at det ikke syns at det er gjort

Tror nok "Team Tynner" klarer å gjøre et litt bedre prisanslag enn deg siden han skrev at han jobber som biloppretter og lakkerer i "hva jobber du med?" tråden.


jobber som biloppretter å lakkerer på volvo.

Team Tynner
05/01/10, 20:51
sånne jobber blir som regel gjort på en fastpris avtalt med kunde.tror det er langt mellom de kundene som er villig til å betale så mye for en slik jobb på en så gammel bil.ville tippe på mellom to og tre tusen i dette tilfelle..

ChrML
06/01/10, 14:11
sånne jobber blir som regel gjort på en fastpris avtalt med kunde.tror det er langt mellom de kundene som er villig til å betale så mye for en slik jobb på en så gammel bil.ville tippe på mellom to og tre tusen i dette tilfelle..
Hva består arbeidet av da ved 2-3000 kr?

Er det kun å sveise inn den nye, eller er det alt fra å kappe ut den gamle, sveise inn den nye og behandle flatene 100% etter boka?

Team Tynner
06/01/10, 15:56
kappe ut den gamle,sveise/lime inn den nye.fuging og innvendig og utvendig behandling

A.Finstad
07/01/10, 00:29
hvor er det du jobber henne Team Tynner? jeg går på skole for å bli lakkerer å er på utplasering inni oslo å der tar dem ti lapper for alt så syns det der var veldig billig, men kan jo hende at det værkstedet jeg er på er dyrt da.

Joakim-G_R
07/01/10, 00:53
Da tar jeg bytte av bakskjermer, indre og ytre kanaler, bakplate og hellakkering på verkstedet ditt jeg, Finstad.

A.Finstad
07/01/10, 01:05
er ikke jeg som bestemmer prisa og det var en pris jeg overhørte sjefen sa til en som var innom for å bytte balje på en 230E coupe og jobben skulle ikke syns var kriteriet

Joakim-G_R
07/01/10, 01:11
hehe, du mente bare balja ja. Jeg som misforstod da tenker jeg.

Team Tynner
07/01/10, 11:13
hvor er det du jobber henne Team Tynner? jeg går på skole for å bli lakkerer å er på utplasering inni oslo å der tar dem ti lapper for alt så syns det der var veldig billig, men kan jo hende at det værkstedet jeg er på er dyrt da.

jobber i ytre vinje i telemark.prisene utpå bygdene er nok lavere enn inne i byene.å må jo vise litt sjønn når det er en såpass gammel bil,blir litt tett å betale mer en bilen er verdt for en enkel rust jobb.men er vel å mange verksteder som gir opp en høy pris for å slippe å gjøre den jobben,da den er fort for å bli lite lønnsom:)

A.Finstad
07/01/10, 14:06
kan hende det var det han gjorde ja at han ikke ville ha jobben, men han fikk den fordet for han som eide bilen hadde nokk med penger! rart han gadd å pusse opp den bilen hehe(han kom å henta bilen på henger trekt av en C 63 AMG)