PDA

Vis full versjon : 300hk oppsett fra TURBOTRIMMING.NO



mcnugget
08/06/10, 11:12
Som sagt i tittel, vurderer å kjøpe 300hk oppsett fra turbotrimming.no..
noen som har erfaringer med dette settet, negative eller positive?

Pris ligger til ca 25k, kva synst folket om prisen? ;)
Kan jo sikkert få enkelte deler billigere, men litt greit å bestille fra en og samme plass i tilfelle det skulle skje noko.

Litt info om oppsettet :D


-bensinchipp special program til boxnummer 984,962,954,977 1500kr

-tenningschipp special program til boxnummer 207,219 1500kr

-garrett hybrid turbo steg3 aksel og 50 trim compressor med
a/r 63eksoshus m/garrett baklokk m/3" v-band flens.uten vannkjøling 10000kr

-aluminium intercooler ferdig tilpasset 240,740/940 fester med/uten ac 3200kr

-race kamaksel special egnet til dette oppsettet 4000kr

-walbro tank pumpe 1400kr

-volvos r-dyser bosch sluttnummer 968 4stk 2400kr

-3"luftmengdemåler i aluminium m/volvo elektronikk 1200kr

-bensintrykksregulator 1:1 linjær type 1200kr

-total pris 26400kr,pakketilbud 25000kr

-trim kittet vil da gi en effekt økning på ca 200hk ifra orginal FK/FT på 136hk til ca
300/350hk (varierer ifra km,motor,slitasje osv) Holdbarheten er meget høy da det blir brukt
riktige deler til oppsettet. Alle deler monteres rett på plass med orginal skruer/fester.
Noe modifikasjoner kreves. Motor bør ha vært igjennom gått av kyndige folk.
Motor vil bli sterkere og gå billigere ved normal kjøring.Forsterket betyr at smidde stempel og H-profil råder foretrekkes.

Volvo-Lars
08/06/10, 14:03
Vil den turbo'n klare så mye som 350hk? I det hele tatt 300hk uten fryktelig mye baktrykk?

KvarminJ
08/06/10, 19:47
Løp og kjøp :)

ChrML
08/06/10, 20:02
Er det kun det som er listet som følger med eller er det mer og? Må huske at det kommer til å koste mye mer enn 25 000 kr med alt du trenger av eksosdeler, silikonslanger og lignende. Vil tippe 35 000 - 40 000 kr. Bør bytte bensinpumpa i tanken og i min mening.

Marius
08/06/10, 20:04
ikke noe å tenke på

chipsene er kjempe bra og karen er hyggelig og hjelpsom.

tror ikke den turboen har noe problemer med å levere 300 motor hk i hvertfall

volvoRsport
08/06/10, 20:07
Bør bytte bensinpumpa i tanken og i min mening.

Tankpumpe er listet opp.

ChrML
08/06/10, 20:08
Tankpumpe er listet opp.
Ah, så ikke det jeg :p.

volvobrage
08/06/10, 20:34
Er det kun det som er listet som følger med eller er det mer og? Må huske at det kommer til å koste mye mer enn 25 000 kr med alt du trenger av eksosdeler, silikonslanger og lignende. Vil tippe 35 000 - 40 000 kr. Bør bytte bensinpumpa i tanken og i min mening.

kan ikkje heilt sjå for meg 10 - 15 000 i små ting til detta settet her..brodern kjører med omtrent samme oppsettet(men ikkje kjøpt som sett fra poffs) og det er vel ikkje så mykje meir ein treng..gjerne nytt luftfilter og slangar/rør..
så vidt eg veit har mcnugget jt annlegg liggande og det er peace of cake og sveise på ein v bands flens og tilpasse det..har gjort det på brodern sin bil..men om ein skal bytte til h profil rådar i samme sleng går det vel ca 3000 der og nokre tusen i lager og pakningar...og viss du satser på nye orginalstempel go borring så ryker det 6 -7000 der og..så då kan det fort komme opp i 40 000, men då har ein i tilleg ein god bunndel som ein kan ta ut ekstra mos med seinare oppgraderingar:)

ellers så skaffar eg billege rør til deg joakim:D og eg sveiser gratis:)

ChrML
08/06/10, 21:33
kan ikkje heilt sjå for meg 10 - 15 000 i små ting til detta settet her..brodern kjører med omtrent samme oppsettet(men ikkje kjøpt som sett fra poffs) og det er vel ikkje så mykje meir ein treng..gjerne nytt luftfilter og slangar/rør..
så vidt eg veit har mcnugget jt annlegg liggande og det er peace of cake og sveise på ein v bands flens og tilpasse det..har gjort det på brodern sin bil..men om ein skal bytte til h profil rådar i samme sleng går det vel ca 3000 der og nokre tusen i lager og pakningar...og viss du satser på nye orginalstempel go borring så ryker det 6 -7000 der og..så då kan det fort komme opp i 40 000, men då har ein i tilleg ein god bunndel som ein kan ta ut ekstra mos med seinare oppgraderingar:)

ellers så skaffar eg billege rør til deg joakim:D og eg sveiser gratis:)
Det avhenger såklart av hvor nøye du er, men det koster fort penger:

Rørdeler: 2-400 kr
V-band: 3-400 kr
Silikonslanger hele veien: 2000 kr
Slangeklemmer til alt: 6-700 kr
Ny olje (hører med til ny turbo): 500 kr
Pressede slanger til oljetur og retur (vet ikke om dette følger med): 1000 kr
Nytt luftfilter: 700 kr

Det var ca 5500 kr ekstra allerede på ting jeg kom på i farta.

Så trenger du kanskje dump for det er vel ikke med og sitter sikkert ikke på turboen? Da gikk det 1000-1500 kr der. Så trenger du noen meter med vakumslanger til 100 kr, ny kjølevæske til et par hundre kroner osv...

Kom tilbake med hvor mye det kostet totalt regnet sammen når du har bygget om så ser du at jeg ikke tar så feil :). Men som sagt, kommer an på hvor nøye man er, man kan komme billig ut av det og. Jeg vil tippe ca 31- 35 000 kr hvis du gjør det ganske billig.

Du skal vel ha en clutsj som holder denne effekten og vel? Da ble det 5000 kr ekstra i Sachs 763 og diesel lamell.

940pearl
08/06/10, 21:42
Trenger jo ikke nye trykkrør.

ChrML
08/06/10, 21:45
Trenger jo ikke nye trykkrør.
Nei, det trenger han jo ikke med ferdigtilpasset intercooler... :) Bare prøver å få frem at det fort kan koste litt, så man må regne med å sette av litt ekstra.

volvobrage
08/06/10, 21:55
Det avhenger såklart av hvor nøye du er, men det koster fort penger:

Rørdeler: 2-400 kr
V-band: 3-400 kr
Silikonslanger hele veien: 2000 kr
Slangeklemmer til alt: 6-700 kr
Ny olje (hører med til ny turbo): 500 kr
Pressede slanger til oljetur og retur (vet ikke om dette følger med): 1000 kr
Nytt luftfilter: 700 kr

Det var ca 5500 kr ekstra allerede på ting jeg kom på i farta.

Så trenger du kanskje dump for det er vel ikke med og sitter sikkert ikke på turboen? Da gikk det 1000-1500 kr der. Så trenger du noen meter med vakumslanger til 100 kr, ny kjølevæske til et par hundre kroner osv...

Kom tilbake med hvor mye det kostet totalt regnet sammen når du har bygget om så ser du at jeg ikke tar så feil :). Men som sagt, kommer an på hvor nøye man er, man kan komme billig ut av det og. Jeg vil tippe ca 31- 35 000 kr hvis du gjør det ganske billig.

Du skal vel ha en clutsj som holder denne effekten og vel? Da ble det 5000 kr ekstra i Sachs 763 og diesel lamell.

clutch og trykkplate har han liggande:) men det spørs jo som du seie kor billige ein kjem ut med ting og..dump f.eks selger dei på biltema for ein billig penge, funker fint og lager flott lyd:)

presse slangar kan eg gjere til han, men det visste spklart ikkje du:P

det blir no fort ekstra kroner, men eg trur ikkje han kjem så langt som til 35 000 berre med slike småting..men om planane er og bore og nye stempel osv forsvinn fort 10 000 ekstra..

ChrML
08/06/10, 21:56
clutch og trykkplate har han liggande:) men det spørs jo som du seie kor billige ein kjem ut med ting og..dump f.eks selger dei på biltema for ein billig penge, funker fint og lager flott lyd:)

presse slangar kan eg gjere til han, men det visste spklart ikkje du:P

det blir no fort ekstra kroner, men eg trur ikkje han kjem så langt som til 35 000 berre med slike småting..men om planane er og bore og nye stempel osv forsvinn fort 10 000 ekstra..
Ah, oki :p. Kjekt å ha noen kontakter, blir billigere da :).

volvobrage
08/06/10, 22:06
ja ein sparer fort litt då:)

men viss mcnugget satser på detta settet så blir det spennande og sjå kor mykje det blir tilslutt:P

du har nok meir erfaring ein med med slikt:P

men eg seier berre kva eg trur:)ikkje kva eg "veit":)

depress
08/06/10, 22:32
jeg brukte 60.000kr på 300hk oppsettet mitt. men det var med getrag kasse fra lmr,ajden grenrør,rs500 radiator,sinter clutch og ny trykkplate, nye slanger pluss rør til rørgata fra turbo. JBR resirk vent, og hks wastegate, nye ventiler og forsterka ventilfjærer,531 topp som er porta,nye drev til reggreim. sikkert masse annet småplukk jeg glemmer. men det blir fort penger. blei sjokka da jeg først innså hvor mye man trenger om man skal gjøre det bra

mcnugget
08/06/10, 22:58
Takk for mangen gode svar :)
Som sagt lenger oppe er eg så heldig at eg får hjelp til litt sveising og kanskje litt billegare rørdeler :)
Har sinter clutch og eksos, utenom det er det jo silikonslanger og litt ekstra stæsj.. Er forresten motorhk det er snakk om her, og dette var ifølge selger eitt velprøvd oppsett som har fungert bra for mangen :) Er fullt klar over at det kjem tilleggskostnader, men det eg tenkte på var prisen på det som er lista her, visst det ikkje er mykje dyrere en kva eg kan få det for andre plasser, så trur eg at eg satsa på det... Godt mulig det blir gjort klart i bunndelen for høgre effektuttak seinare før eg kjøpe/montera dette... Kanskje litt porting og større ventila og, så trur eg fint at eg kan få ut ca 300 hk :)

Olje og filter er ikkje kostnader eg reknar med i noko budsjett i heile tatt, det er berre ein del av normalt vedlikehold.. :) men så klart skifter en olje ved turbobytte :)

Meeeen, som det er sagt over her, vil turboen gi mykje baktrykk? Er ganske fersk på turbobytte og turbobil i heile tatt så det er litt usikkert :s

ChrML
08/06/10, 23:02
Prisene er gode de til å være norske. Man kan såklart skaffe alle delene en del billigere ved å bestille fra svenske butikker og eBay, men det er jo litt mer jobb enn å bestille alt fra ett sted.

depress
08/06/10, 23:04
har du girkasse som tåler 300hk? m90 tåler såvidt 150 lissom:P om man er ivrig

mcnugget
08/06/10, 23:04
Prisene er gode de til å være norske. Man kan såklart skaffe alle delene en del billigere ved å bestille fra svenske butikker og eBay, men det er jo litt mer jobb enn å bestille alt fra ett sted.

Det er det eg konkludera med og, er så greit å gå tilbake med noko, eller stille spørsmål og det trengs i ettertid..
Men du har vel litt peil på turbo og sånt :D kva trur du om baktrykk med denna? :)

ChrML
08/06/10, 23:08
har du girkasse som tåler 300hk? m90 tåler såvidt 150 lissom:P om man er ivrig
M90 tåler langt over 150 hk om man girer som folk :). Er jo ikke effekten som tar knekken på kassa når man ikke har tid til å la kassa synkronisere seg inn i tredjegir i sladden. Sånn kan du fint knekke kassa med en original LT og.


Det er det eg konkludera med og, er så greit å gå tilbake med noko, eller stille spørsmål og det trengs i ettertid..
Men du har vel litt peil på turbo og sånt :D kva trur du om baktrykk med denna? :)
Aner ikke hvor effektiv den turboen er. Men er nok mye bedre enn 19t som mange kjører "300 hk" oppsett på :D.

mcnugget
08/06/10, 23:14
M90 tåler langt over 150 hk om man girer som folk :). Er jo ikke effekten som tar knekken på kassa når man ikke har tid til å la kassa synkronisere seg inn i tredjegir i sladden. Sånn kan du fint knekke kassa med en original LT og.


Aner ikke hvor effektiv den turboen er. Men er nok mye bedre enn 19t som mange kjører "300 hk" oppsett på :D.

Er ikkje så redd for kassa, har knust girkasse på 3 bila før og det er ikkje verre en å skifte.. :p Men skal ikkje sjå vekk ifra at det kjem ei getrag eller zf kasse med tid og stunde.. :)

Var faktisk inne på tanken og prøve meg med 19t, men har hørt så mykje drit om den turboen at det har eg igrunn berre lagt i fra meg.. :p

gasgasboy
09/06/10, 11:11
clutch og trykkplate har han liggande:) men det spørs jo som du seie kor billige ein kjem ut med ting og..dump f.eks selger dei på biltema for ein billig penge, funker fint og lager flott lyd:)

presse slangar kan eg gjere til han, men det visste spklart ikkje du:P

det blir no fort ekstra kroner, men eg trur ikkje han kjem så langt som til 35 000 berre med slike småting..men om planane er og bore og nye stempel osv forsvinn fort 10 000 ekstra..

Kimmit sin dump fungerer veldig bra, koster 250 kroner :)

Testdriver
09/06/10, 11:28
Er ikkje så redd for kassa, har knust girkasse på 3 bila før og det er ikkje verre en å skifte.. :p Men skal ikkje sjå vekk ifra at det kjem ei getrag eller zf kasse med tid og stunde.. :)

Var faktisk inne på tanken og prøve meg med 19t, men har hørt så mykje drit om den turboen at det har eg igrunn berre lagt i fra meg.. :p
Det positive med 19t er jo at hvis man kjøper den som er modifisert til 940 "bolt-on" så slipper man å modifisere noe som helst. Men den koster mye synes jeg, man får jo en bedre Garrett turbo til den prisen.

mcnugget
09/06/10, 16:28
Det positive med 19t er jo at hvis man kjøper den som er modifisert til 940 "bolt-on" så slipper man å modifisere noe som helst. Men den koster mye synes jeg, man får jo en bedre Garrett turbo til den prisen.

Ja, var jo igrunn derfor eg vurderte den, men er vel ikkje allverden å få modda til en anna turbo heller som er bedre, når eg har mulighet til å få gjort det meste sjøl... :) Spørsmålet er berre denna garret turboen som er nevnt her, om den vil skape baktrykk... ?

TeamBørnOut
09/06/10, 16:43
mindre en 19t. ser ut som et fint oppsett til folk som vil ha litt ekstra.

mcnugget
09/06/10, 17:14
Vil jo har meir en litt ekstra.. :p men problemet mitt er at eg aldri har prøvd 700/900 med meir en 200 gamp, nåken som har film eller noko av ein med ca 300 hk?

The Sven
09/06/10, 17:26
Får gjort ganske mye mer galt med 250+ enn 200 iallfall ;)

mcnugget
09/06/10, 17:36
Ja, vil tru det.. min er jo en lt, stillte opp trykk til 0.8 og bensinchip.. målte 0-100 på mellom 7.5 og 8 sek, ganske bra i forhold til orginalt... men skal en sladde og herje litt blir den for svak til å holde sladden lenge uten å herje som en villmann med rattet... :p må og føle att en blir trykt litt bak i setet når eg trakka på.. men har en kompis med BMW e36 m3 3.0 liter med 286 hk, den går BRA, trur dette oppsette kan noenlunde sammenlignes med noko sånt? :D

The Sven
09/06/10, 17:41
Uten problem sammenliknbart, du vil og få mye mer dreiemoment enn han har i BMWen. Målte 940en min til 5,9 sek for en stund siden forresten ;)

mcnugget
09/06/10, 17:54
Hørest bra ut, kan det sammenlignes med m3 funker det for meg.. :D Oppsett du har? hørest morsomt ut.. :D

TeamBørnOut
09/06/10, 18:17
kan sammenlignes med m3 rett frem ja :P men thats it :)
et slikt kit vil nok holde lenge for deg hvis du ikke er glad i å skru. Så fort man passerer 150hk og god lyst så finner man fort ut at volvo ikke hadde planlagt av folk under 40år skulle kjøre disse bilene. drivlinje er litt dyster :P de fikk gode kasser i 95. men bakakselen er den samme som på 70tallet(dvs, ikke laget for 400hk :D)

asdf
09/06/10, 18:17
En 13c bil som ikke veier allverdens klarer lett 0-100 på 5-6 sekunder.

mcnugget
09/06/10, 18:36
kan sammenlignes med m3 rett frem ja :P men thats it :)
et slikt kit vil nok holde lenge for deg hvis du ikke er glad i å skru. Så fort man passerer 150hk og god lyst så finner man fort ut at volvo ikke hadde planlagt av folk under 40år skulle kjøre disse bilene. drivlinje er litt dyster :P de fikk gode kasser i 95. men bakakselen er den samme som på 70tallet(dvs, ikke laget for 400hk :D)

Bakakslingen min blei knerta på under 200 hk så det er eg fullt klar over... :p
Er alt bak i der dårlig eller holder det forsterke enkelte deler?

mcnugget
09/06/10, 18:38
En 13c bil som ikke veier allverdens klarer lett 0-100 på 5-6 sekunder.

Ka meina du med det? Har litt vanskelig for å tru at det går LETT med en 13c turbo... Iallefall vil ikkje det vare så lenge..
Skal i en bruksbil dette her, så å ribbe heile bilen er uaktuelt..

asdf
09/06/10, 18:46
Jeg mener det jeg skriver. ~1250kg bil med riktig bakakselutveksling, mye turbotrykk, litt e85 i tanken og raske girskift klarer 0-100 på den tida.

mcnugget
09/06/10, 18:49
og en toppfart på? kor høgt trykk er det snakk om her da?

asdf
09/06/10, 18:53
teoretisk toppfart på 207,noe med hjula som står på og 6000rpm sperre. Ca 1,2bar.

disclaimer: alle som skal syte om baktrykk/mottrykk (etter at de lærte seg om det fenomenet), varme, at det er lite godt for motoren og alt sånt piss kan egentlig bare ture på for min del. Jeg ser på volvomotorer som bruk&kast, og tyner strikken så langt det går.

TeamBørnOut
09/06/10, 18:54
Jeg mener det jeg skriver. ~1250kg bil med riktig bakakselutveksling, mye turbotrykk, litt e85 i tanken og raske girskift klarer 0-100 på den tida.

lave tall i bakakslinga så går den tiden der ja. men uansett så er det lite moro på en rødblokk fordi man vil gjerne ha litt krefter i mere en et eller to gir... å så fort man gir på litt med td04ne så blir det bare "peak" med krefter.
som jeg har sagt før. td04 er bare morsomt i 1. gir :P 2. gir merker man fort at det er en propp! (merker jo det i 1. også. men ikke sååå jævlig. den er bare lat :D).
men uansett så kjører en frisk 740tic møkka ut av 940n fra 0-100 hvis girkassa er god :D

asdf
09/06/10, 18:59
Syns den er friskere i 2.gir enn i 1.gir. River løs hjula når den får turbotrykk i 2.gir med 225 halvshabby dekk. Null problem å skrense i 3'a på tørr asfalt.

Men etter eu-kontrollen så blir det nok på med holseten igjen. Gleder meg også til å prøve 6700rpm turtallsperre

TeamBørnOut
09/06/10, 19:05
joda. man har jo diesel karraktern hele veien :) men deilig å få på noe som gjør motoren friskere :) 200rpm mer i turtall? :P 7000 er null stress hvis gubben som avballangserte delene på volvo hadde en god dag :D

(river løs hjula på 2. gir når den får turbotrykk? 13c har jo ikke lagg for 5øre på FT motorene mine :P eller kjører du mindre maskin?)

mcnugget
09/06/10, 19:09
teoretisk toppfart på 207,noe med hjula som står på og 6000rpm sperre. Ca 1,2bar.

disclaimer: alle som skal syte om baktrykk/mottrykk (etter at de lærte seg om det fenomenet), varme, at det er lite godt for motoren og alt sånt piss kan egentlig bare ture på for min del. Jeg ser på volvomotorer som bruk&kast, og tyner strikken så langt det går.

Visst du ser på det som bruk og kast er du kanskje ikkje rette personen til å gi folk som skal trimme bil råd.. Når eg er ferdig med bilen skal den vere kjørbar(dvs litt høgre toppfart enn seat ibiza 1.6, og ha behagelig turtall i 80) og det skal tåle å bli brukt..

TeamBørnOut
09/06/10, 19:13
teoretisk toppfart på 207,noe med hjula som står på og 6000rpm sperre. Ca 1,2bar.

disclaimer: alle som skal syte om baktrykk/mottrykk (etter at de lærte seg om det fenomenet), varme, at det er lite godt for motoren og alt sånt piss kan egentlig bare ture på for min del. Jeg ser på volvomotorer som bruk&kast, og tyner strikken så langt det går.


Hvorfor har du turtallsperra så lavt? gammalt sprut? 207 i toppfart = 0-100 via 3. gir?
Bruk å kast har vell lite med dette å gjøre. er jo effekt man er ute etter :P ikke å bruke masse bensin på noe som bare blir til varme

mcnugget
09/06/10, 19:15
Syns den er friskere i 2.gir enn i 1.gir. River løs hjula når den får turbotrykk i 2.gir med 225 halvshabby dekk. Null problem å skrense i 3'a på tørr asfalt.

Men etter eu-kontrollen så blir det nok på med holseten igjen. Gleder meg også til å prøve 6700rpm turtallsperre

Men det utvekslinga får du vel tømt 1. gir med en gang så det er ikkje så rart.. å blir litt lettere å legge brei på 3. gir selfølgelig, er vel ikkje alverdens med fart du får tyna ut på det giret?

mcnugget
09/06/10, 19:21
Bruk å kast har vell lite med dette å gjøre. er jo effekt man er ute etter :P ikke å bruke masse bensin på noe som bare blir til varme

Enig!

asdf
09/06/10, 20:21
Hvorfor har du turtallsperra så lavt? gammalt sprut? 207 i toppfart = 0-100 via 3. gir?
Bruk å kast har vell lite med dette å gjøre. er jo effekt man er ute etter :P ikke å bruke masse bensin på noe som bare blir til varme

6000 og noen smårunder da, husker ikke hva den er på lh2.4 jeg. Må innom 3'a for å nå 100 ja, men slipper det med chip som har 6700rpm sperre.

jriver løs hjula på 2. gir når den får turbotrykk? 13c har jo ikke lagg for 5øre på FT motorene mine :P eller kjører du mindre maskin?)Jeg må dessverre vente til 2-3000 før den river løs hjula. Har ikke ladetrykk fra tomgang av dessverre.

mcnugget: jeg har vel heller aldri gitt råd til deg ang. trimming av bil?

Shaiko
09/06/10, 20:36
Visst du ser på det som bruk og kast er du kanskje ikkje rette personen til å gi folk som skal trimme bil råd.. Når eg er ferdig med bilen skal den vere kjørbar(dvs litt høgre toppfart enn seat ibiza 1.6, og ha behagelig turtall i 80) og det skal tåle å bli brukt..


Bare så du er klar over det så er det ingenting av det du har nevnt som kommer til og gi deg bedre toppfart. eneste som evt kunne gjort det er om bensinchipen din er flytta turtallsperra på.

mcnugget
09/06/10, 20:45
Bare så du er klar over det så er det ingenting av det du har nevnt som kommer til og gi deg bedre toppfart. eneste som evt kunne gjort det er om bensinchipen din er flytta turtallsperra på.

Det som blei sagt over var at med ei anna utveksling fekk eg bedre aks, derfor skreiv eg det som eitt svar på at det var uaktuelt...

mcnugget
09/06/10, 20:46
mcnugget: jeg har vel heller aldri gitt råd til deg ang. trimming av bil?

Det er liksom det denne tråden går ut på, men greit nok..

The Sven
09/06/10, 21:41
Lurer på om originale turtallssperra er på lave 6250 så da utgjør det jo litt med 6700.

Mitt oppsett er 16T og A-kam (enda) og dyktig sjåfør:D

mcnugget
09/06/10, 21:44
Lurer på om originale turtallssperra er på lave 6250 så da utgjør det jo litt med 6700.

Mitt oppsett er 16T og A-kam (enda) og dyktig sjåfør:D

Hehe...
Dyktig sjåfør er jo det viktigaste av alt.. ;) eg mista lappen for 3mnd sia, so når eg får den igjen er eg sikkert langt ifra god sjåfør :p

TeamBørnOut
09/06/10, 21:47
6000 og noen smårunder da, husker ikke hva den er på lh2.4 jeg. Må innom 3'a for å nå 100 ja, men slipper det med chip som har 6700rpm sperre.
Jeg må dessverre vente til 2-3000 før den river løs hjula. Har ikke ladetrykk fra tomgang av dessverre.

mcnugget: jeg har vel heller aldri gitt råd til deg ang. trimming av bil?

Kast den dritt utvekslinga di så øker aksen mye.
3000rpm før du river løs hjula hørtes kjedelig ut med så liten turbo :D:D tror du bør sjekke over litt ting :) men du bytter vell bare motor :D

ChrML
09/06/10, 21:48
3000 rpm river hjula seg løs :p. 3001 rpm er turboen makset og det tar tak igjen :).

depress
09/06/10, 21:52
turtallsperre? hvis jeg har forstått det rett på forumet her. så skal det ikke være turtall sperre på gullboksen? å om man da ikke har det kan man vel fint dra motorn til 7250-7500rpm. om man har rette vintilfjærer og sånnt. da bør man merke noe forskjell vil jeg tro?:=) men er det noen gode tips til å få tidligere trykk?

TeamBørnOut
09/06/10, 21:53
Hvor har du hørt det? :P
er ihvertfall feil :)

ChrML
09/06/10, 21:54
turtallsperre? hvis jeg har forstått det rett på forumet her. så skal det ikke være turtall sperre på gullboksen?
Jo, det er turtallsperre på alle biler, selv de som har gullboks. En gullboks har bare utbyttbar chip, ikke noe mer spesiellt enn det. Hadde det ikke vært turtallsperre kunne du jo dratt bilen langt over ventilflyt på turtall.

Hvis jeg ikke tar feil så ligger turtallsperra i bensinboksen som kutter bensina når du er over 6250 rpm.

depress
09/06/10, 21:54
mente å ha lest det en plass. vf eller her. men hva har skjedd med bilen min da? noen som har bytta chip på den da eller:S den går jo opp mot 6700-6800rpm før sperre

TeamBørnOut
09/06/10, 22:00
sikkert volvoforum :P
6500rpm tror jeg du når. ihvertfall der min turtallsperre har liggi med chip.

ChrML
09/06/10, 22:01
Jeg har Ecomax og sperra mi ligger fortsatt på 6250 rpm.

depress
09/06/10, 22:07
mens vi snakker om 300hk oppsett så lurer jeg på hvilke andre turboer som vil fungere til dette oppsette? jeg har garret gt28.76r turbo på bilen min nå. å blei fortalt at den blir nesten får liten til volvon. hva bør man gå opp til da?

TeamBørnOut
09/06/10, 22:07
selv i gode hastigheter? sikkerpå at min dunka i 6500 :)

TeamBørnOut
09/06/10, 22:08
gt28n er i samme klasse som disse turboene. (bedre en td04 seff).

ChrML
09/06/10, 22:08
selv i gode hastigheter? sikkerpå at min dunka i 6500 :)
Har igrunn bare testa i fri og 1. og 2. gir under burning. Pleier ikke å dra den til det sperrer over det :p.

depress
09/06/10, 22:11
hva er en fin erstatter til gt28?

A.Finstad
09/06/10, 22:44
GT30 eller større :D jeg selv skal kjøre GT3582R med GT30 kompressor å det er nokk en av de turboa rødblokka har det best med etter det jeg har lest meg fram til og akkuratt derfor valget falt på det :D

depress
09/06/10, 22:57
hva er specs på den turboen?

ChrML
09/06/10, 22:59
GT30 eller større :D jeg selv skal kjøre GT3582R med GT30 kompressor å det er nokk en av de turboa rødblokka har det best med etter det jeg har lest meg fram til og akkuratt derfor valget falt på det :D
Yup. GT serien har det med å ha grisestor kompressor i forhold til turbinhuset når det blir brukt på rødblokk. Den er beregnet på nyere motorer. Så det blir nok bra det med GT3582R med GT30 kompressor.

A.Finstad
09/06/10, 23:05
litt specs:
T3 twin entry eksos hus med .82 ar og 3" Vband ut.
GT3076R kompressor hus i hsg stil(mere kompakt),T04E stil 4" inn og 2" ut og porta insug

Turbine
-Wheel: 68mm w/ 84 trim
-Housing: .63 ar, .82 ar, 1.06 ar

Compressor
-Wheel: 82mm w/ 56 trim
-Housing: .70 ar

det er det jeg finner om den, men det burde være nokk.

A.Finstad
09/06/10, 23:07
Yup. GT serien har det med å ha grisestor kompressor i forhold til turbinhuset når det blir brukt på rødblokk. Den er beregnet på nyere motorer. Så det blir nok bra det med GT3582R med GT30 kompressor.

var det jeg håpte på da :p så slepper jeg så inni hælvete med lagg håper det blir ganske kjørbart og at jeg har krefter helt til spærra(som jeg har med den orginale T3 turboen som sitter på nå)

ChrML
09/06/10, 23:12
litt specs:
T3 twin entry eksos hus med .82 ar og 3" Vband ut.
GT3076R kompressor hus i hsg stil(mere kompakt),T04E stil 4" inn og 2" ut og porta insug

Turbine
-Wheel: 68mm w/ 84 trim
-Housing: .63 ar, .82 ar, 1.06 ar

Compressor
-Wheel: 82mm w/ 56 trim
-Housing: .70 ar

det er det jeg finner om den, men det burde være nokk.
Hmm, den ser jo ganske så stor ut. KKK27-en min har 60mm turbin (vet ikke AR) og 50mm kompressor (AR 82). Den skal visst være litt mindre enn HX35.

Men er kanskje ikke 82mm kompressor du får da når du velger GT30 hus? For det vil jo bli ganske så feildimensjonert i forhold til turbinen.

A.Finstad
09/06/10, 23:15
er nå det som står, men samma det egentlig da det blir vesentlig bedre en mye annet som blir anbefalt på nettet :p

940pearl
10/06/10, 02:19
Ta bilder denne gang du skal bygge motor da finsta;)

A.Finstad
10/06/10, 02:36
bare å følge med i tråden min det :)

volvoRsport
10/06/10, 16:23
KKK27-en min har 60mm turbin (vet ikke AR)

12cm^2 eksoshus tilsvarer 0.89 A/R.

KvarminJ
10/06/10, 20:02
3"luftmengdemåler i aluminium m/volvo elektronikk <- Jaha?

mcnugget
10/06/10, 20:23
3"luftmengdemåler i aluminium m/volvo elektronikk <- Jaha?

er litt usikker på den eg og... :s e sikkert nåke han laga sjøl, men spørsmålet er vel bare kor bra det er gjort...

A.Finstad
10/06/10, 23:24
regner med det er ganske bra gjort siden det ikke er penger i å selge dritt :p

ChrML
10/06/10, 23:45
3"luftmengdemåler i aluminium m/volvo elektronikk <- Jaha?
Er nok standard innmat fra en LMM montert i et 3" aluminiumsrør tenker jeg.

Mr. Crepsley
10/06/10, 23:45
Åh? Vet ikke hvor mange kina grenrør jeg har sett jeg..

SWR
11/06/10, 12:13
-garrett hybrid turbo steg3 aksel og 50 trim compressor med a/r 63eksoshus m/garrett baklokk m/3" v-band flens.uten vannkjøling 10000kr

Jeg bruker en sånn på sykkel'en.. gir 326 hk på driven med bare litt mer baktrykk enn ladetrykk, helt på slutten. Kai (KRB) mente den orker ca 400 på veiva før baktrykket tar av til originale nivåer.. :p

Marius
14/06/10, 21:34
Jeg bruker en sånn på sykkel'en.. gir 326 hk på driven med bare litt mer baktrykk enn ladetrykk, helt på slutten. Kai (KRB) mente den orker ca 400 på veiva før baktrykket tar av til originale nivåer.. :p

hmm. samme turbo på sykkelen ja dette låter ikke bra

SWR
14/06/10, 21:44
hmm. samme turbo på sykkelen ja dette låter ikke bra

Orker da det samme på bil... luft er luft...

Frigstad Racing
21/12/10, 23:33
Hva blei det til med dette oppsettet da? Noen som har erfaringer?

Frigstad Racing
21/12/10, 23:34
Kunne jo kjørt HX35 på dette oppsettet da? :)
men noen som vet noe om denne steg 2 kammen hvordan den er?

mcnugget
22/12/10, 00:24
Var jo egentlig eg som tenkte å gå for dette oppsettet, men gjekk vekk ifra det, da eg fant ut at det kosta omtrent det samme å kjøpe grommere deler kvar for seg.. :)

Pluss at det er jo ingen her som har prøvd det, så vart litt usikker.. Dei fleste mikser jo berre mykje rart og får det til å få funke bra.. ;)

Frigstad Racing
22/12/10, 16:33
Hehe sant det :)
Ja er jo vanlig oppskrift dette, men var litt spent på hvordan den kammen funka?