PDA

Vis full versjon : Orginal navigasjon, x70



hgnubel
08/06/10, 10:31
Noen som kan si litt om hvordan denne "boksen" oppå dashbordet som skjermen ligger i virker sånn mekanisk? Har aldri hatt hendene mine på en sånn, bare sett bilder. Er det noe fjær som hjelper når den åpnes, eventuelt motor, e.l.?

Og naturligvis: noen som har linker eller tips til folk som har moddet inn 3.parts gps, telefon, carputer, eller lignende i en sånn :)

gaupe
08/06/10, 10:48
Motor og tannhjul som løftar skjermen, den delen du ser på dashboardet er delt i to, den delen nærmast føraren, vippar opp.

hgnubel
08/06/10, 11:29
Motor og tannhjul som løftar skjermen, den delen du ser på dashboardet er delt i to, den delen nærmast føraren, vippar opp.

Vet du om man får oppdaterte kart til dem fremdeles også?

Vil tro det ikke er fryktelig vanskelig å montere et orginalt komplett kit i en 850... Største utfordringen ser egentlig ut til å være at kontrollenheten (eller forsterkeren som står der nå) må monteres et annet sted.

gaupe
08/06/10, 11:41
Vet du om man får oppdaterte kart til dem fremdeles også?

Vil tro det ikke er fryktelig vanskelig å montere et orginalt komplett kit i en 850... Største utfordringen ser egentlig ut til å være at kontrollenheten (eller forsterkeren som står der nå) må monteres et annet sted.

Oppdaterte kart fins nok fortsatt, men karta for Norge dekker sannsynlegvis berre Østfold enno. Ingenting å bruke tid og pengar på.

Per Turbo
08/06/10, 12:03
På den tiden Volvo begynte med RTI til sine modeller kan neppe hatt noe til overs for Norge, vet ikke om det var OL på Lillehammer som gjorde det eller hva.. men Norge ble ikke med på kartskivene, og ble det aldri på de heller.

Den gangen ble kart levert på CD skiver før de gikk over DVD på V70N. Så i Norge er RTI før 2001 lite vits i å ha.

Har sett noen som har moddet om skjermen til å vise DVD filmer etc. men kartsystemene blir nok mer jobb..

Robert H.
08/06/10, 12:06
Oppdaterte kart fins nok fortsatt, men karta for Norge dekker sannsynlegvis berre Østfold enno. Ingenting å bruke tid og pengar på.
Er det plass til en TomTom 930 der mon tro?
Tenker på evt å fjerne den skjermen som er der originalt, og tilpasse til en TT.
Har heller ikke sett hvordan det er med plass, da jeg ikke har den dashbordtoppen på min C70.

Per Turbo
08/06/10, 12:16
Det er greit med plass under dashboardet, men har du først hullet i dashen hadde jeg heller oppgradert med centerhøytaller i stedet.. men det er meg da ;)

Men for all del, helt sikkert mulig å bygge om til noe annen skjerm eller noe der

hgnubel
08/06/10, 13:32
På den tiden Volvo begynte med RTI til sine modeller kan neppe hatt noe til overs for Norge, vet ikke om det var OL på Lillehammer som gjorde det eller hva..

Da jeg var i marinen i 98-99 fikk vi beskjed om at nå brukte vi svenskene som symbolske fiender under øvelser, fordi sovjet/russland ikke lenger var noe å være redd for... tilfeldig? ;)

Per Turbo
08/06/10, 13:35
Mulig det er årsaken du har der.. ;)

Det har kommet oppdaterte kartpakker til RTI på disse bilene, men fortsatt uten Norge.

hgnubel
08/06/10, 14:02
...men hvor stor skjerm er det i disse? Hadde vært tøft å bygget inn en Tomtom som Robert nevner :)

Ser en Tomtom Go 950 (tilfeldig eksempel) har følgende mål: 12.7 cm x 2.5 cm x 8.5 cm.

Per Turbo
09/06/10, 07:35
Jeg finner ikke noe info på skjermstørrelsen så der må noen måle om det ikke finnes data på dette noe sted på nettet.

Det jeg kan se er at for det Japanske markedet var det muligheter for å ha TV-tuner også :)

hgnubel
09/06/10, 09:22
Det jeg kan se er at for det Japanske markedet var det muligheter for å ha TV-tuner også :)

Tøft... må vel være noe av de første personbilene med TV da?

Nå blir det vel ny TV-stue på deg? ;)

MrX
09/06/10, 09:41
Heller en av de siste med TV som tilvalg. Har selv hatt en 1995 A4 med orginalmontert TV.

hgnubel
09/06/10, 10:02
Heller en av de siste med TV som tilvalg. Har selv hatt en 1995 A4 med orginalmontert TV.

Så mye får jeg med meg... ikke sett på nyere biler enn ca 2000 :o