PDA

Vis full versjon : Få litt djupere eksoslyd med original eksos, 2.5T?



Jakke
10/01/14, 13:35
Siden jeg går kraftig på budsjett her, og har akkurat slengt ut x antall tusenlapper på BSR steg 1, så er eksosen på backburner nå (høhø).

Jeg merker når bilen er kald, og jeg gir litt på, så blir den høyere og djupere i lyden, og jeg liker det. Til en viss grad, vel og merke.

Kika litt under bilen, og bakpotta er jo stor som et uvær, er det noe man kan fikle med der? Har ikke tilgang til sveiseutstyr, må isåfall la noen andre gjøre det, og da blir det gjerne dyrt.

Tenker ikke helt harryløsning heller (typ bore hull i potta, jeg bor i Østfold, men jeg er ikke herfra!), men noe som å bytte bakpotta til ei med mindre demping hadde jo gått an, og de kan jo ikke være så forferdelig dyre heller.

En Biltema bakpotte som passer greit på (men har mindre demping) hadde jo vært optimalt.

Børge Vikebø
10/01/14, 13:56
original bakpotte koster jo 5 lapper, bsr halvsats er jo billigere... Du kan kappe og sveise, men hvor pent det blir, er en annen sak.. Spar pengene til skikkelig anlegg, så får du 2 nye potter og pen lyd :)

Jakke
10/01/14, 15:22
Tenkte mer på om det finnes en aftermarket bakpotte alene, som passer sånn cirka bra der bak.

Om jeg skal spare, så blir det downpipe, 18T og R-dyser først og fremst. Krefter>lyd om jeg må ut med 5k for BSR sitt anlegg uansett

Per Turbo
10/01/14, 15:39
Simons har jo bakpotter, de koster vel ikke all verden og gir en fin lyd.

Er vel Simons som produserer/leverer anleggene til BSR?!?

Jakke
10/01/14, 23:58
Det har jeg også hørt, Per. Saken er jo å finne en som passer såpass godt at jeg slipper å måtte sveise enten rør eller fester, mao. en bakpotte med mindre demping som passer på, ala BSR sin i halvsatsen bare med rett rørdim

Jakke
11/01/14, 00:00
Har sett på bildene hos Simons, samme bilder som hos BSR...

griffin
11/01/14, 03:40
Slik er min 2.0T også. Jeg har Simons catback. Fortsatt mer grov lyd når motoren er kald, men en herlig lyd ved skikkelige gasspådrag med det anlegget :D

Jakke
12/01/14, 01:52
Jeg vil ha den grove lyden når den er varm også! Er nesten for trist å la femmeren jobbe i det stille og skjulte jo!

Texascom
12/01/14, 07:23
Sånn lyd? :p
http://youtu.be/D1PnaoCSsYw

Jakke
13/01/14, 15:27
Noe liknende kanskje :P Men R-lyd blir fort standard det også da, om man skulle stjelt eksosen fra en R...