PDA

Vis full versjon : Nye bremser, hvor fra ?

FreddieAwD
10/01/14, 00:14
Hei hei...:D

Skal på Eu med bilen innen av Juni..Har sett litt på bremsene..

Det virker som at jeg får annmerkning på bremser bak, de er slitt,men er vell 25% rust som er mest aktuellt.
De foran er faktisk ganske bra, det er byttet klosser en gang i tiden..Det er det eneste.

Skivene er fra orginalt fabrikk, og kjørt 110 000 km...

Noen som kan anbefale sted å kjøpe bremser ?
Eller er det like greit å kjøpe orginalt ?
Bilen har automat, elektrisk brekk bak, er det noe mer som er anbefalt byttet, når man alikevell har skivene bak av ?

Sånn prismessig ligger vell orginalt greit jamført med gode oem skiver og klosser ?

Fredrik

FreddieAwD
19/01/14, 14:23
Ingen ?

Sagen
20/01/14, 08:21
Liten kjennskap til elektrisk håndbrekk og om det er noe som bør gjøres i samme slengen. Jeg handler bremsedeler originalt, da får jeg også "nordic-skivene" som er lakkert. Om de leveres lakkert til din bil vet jeg ikke..

volvoRsport
20/01/14, 13:58
Elektrisk håndbrekk skal vel dette settes i serviceposisjon først, noe å tenke på hvis du skal bytte bremsene selv og ikke har VIDA/DiCE.

FreddieAwD
21/01/14, 19:06
No skal det primært leites etter skiver og klosser som er bedre enn orginalt, men etter litt sjekking på nett og tilstand på bremsene, er vell ikke orginalt det verste man kan ha...

Skivene har til nå holdt, 111 000 km uten noe problem, så regner med at det blir orginalt...Stemmer det at man får meg instrukssjonsskjema orginalt når man kjøper bremser der ?
Mener å ha hørt/sett det noe sted

Fredrik

Sagen
26/02/14, 13:28
Har aldri vært borti å få med instruksjonsskjema ved kjøp av bremsedeler..? Mulig det er noe Volvo har begynt med når det gjelder biler med elektrisk håndbrekk. Der er det vel noe med tilbakestilling osv..