PDA

Vis full versjon : Volvo 940 230fk defekt lampa?



Mikmo
09/01/14, 19:20
Hei. Jeg har et litt rart problem med 940'n. Den går ikke som skal. Starer lett, men går ned på tomgang ettervært og stopper. Starter igjen med en gang, men hører at bilen drukner i bensin. Lufter også veldig bensin av den. Så helt klart at den for alt for mye bensin, bilen bruker også veldig mye bensin (ca 2l på mila) går ikke helt som den skal når den blir varm heller, ustabil og lav tomgang. Jeg har skiftet, tempsensor, lmm, tps og tomgangsregulator. Har også sjekket for feilkoder, ingen feilkoder. Motorlampe lyser heller ikke. Kan dette ha noe med lampasonde å gjøre? Hvordan kan bilen oppføre seg om den er defekt? Har nappet av kontakten til lampasoden, da går bilen mye penere og roligere på tomgang. Har ikke sjekket åssen den er når den er kald enda. Skal prøve dette natt til i morgen. Hva trur forum folket? Noen som har opplevd noe lignende?

Mvh
Mikkel

Mikmo
19/01/14, 22:03
Jeg har nå skiftet lambda, bilen ble ikke noe bedre.
Skjønner ikke hva dette kan være.
Bilen bruker veldig også veldig mye bensin.
Men nå har det kommet opp en feilkode, 1.1.3 kommer opp.
Hva betyr denne?
Kan dette ha noe med tennningsdeler å gjøre?
La merke til at det sitter biltema tennkabler på den.

volvo245gl
20/01/14, 13:17
Finner følgende: Er litt forskjellig tekst:
1-1-3 Fel i insprutningsventil
og på engelsk....
1-1-3* Fuel trim (lambda control) too lean or rich Mixture incorrect; O2S wiring fault High fuel consumption Fault in Injector 1,2,4 Fuel Injector
1-1-3* Short-term fuel trim. Faulty control. Fuel trim (lambda control) too lean or rich.

http://forum.vccn.no/archive/index.php/t-8969.html

Voolvoo
28/03/14, 22:48
fant du ut av dette?

Mikmo
04/04/14, 11:49
Har ikke funnet ut av det enda. Har byttet alt borsett fra pumpe i tank, og bensinhjerne.
Byttet motor siden det var lite med komp i gamle motoren, men den nye oppfører seg helt likt.

volvo245gl
04/04/14, 20:04
Prøv først å måle/bytte innsprøytningsdysene. De kan ha hengt seg opp i åpen stilling.
Hvis ikke det funker så bytt hovedhjernen.