PDA

Vis full versjon : B230FK lader max på turbotrykk??



7førtin
05/01/14, 18:35
Hallo
Har en b230fk som jeg nå har satt inn i min volvo 740 men den går på fullt turbotrykk og jeg får den ikke til å lade mindre har prøvd å justert på wastegate og byttet wastegate men det hjelper ikke hva kan det være? men napper jeg av vakumslangen på wastegate så lader den 0,6 og bilen går ikke reint. den går reint nå jeg ruser den ogg men når jeg kjører og den får litt motstand begynner den å fjuske.

Sondre93
05/01/14, 21:42
3" eksos? Mange får problem med max ladetrykk ved montering av 3" eksos. Da hjelper det ofte og porte wastegatehulle i turboen :)

7førtin
06/01/14, 18:53
Jeg har 2,5" eksos uten catalisator og med 2 lydempere. så skal ikke være noe problem da tror jeg men har nå prøvd og åpne wastegate hullet helt opp mens jeg gir på og da lader den 0,9 og setter jeg på original wastegate lader den 1,7

7førtin
07/01/14, 21:29
noen som vet hva problemet kan være?

ClassicTurbo
08/01/14, 13:43
Når du napper av slangen lader den 0,6? skulle da strengt tatt ladet mer når du napper den av. har ikke wastegate klokke med 2 nippler på?

Batland
08/01/14, 15:54
Når nippelen som man henter ladetrykket fra har stort hull innvendig så får man en gedigen trykklekkasje og dette er ofte nok til å begrense ladetrykket.
Det er først når man plugger denne slangen at ladetrykket tar av.

LMM registrerer kunstig høyt luft fløde og pøser på med fuel slik at motoren drukner og fusker.