PDA

Vis full versjon : Anbefalte tennpluggsledninger?



Brisendal
05/01/14, 15:39
Har nå i løpet av de siste to årene gått gjennom to sett med tennpluggsledninger, fra henholdsvis Biltema og Mekonomen.

De første fra Biltema hadde både korrodert i løpet av ett år og 15000km, samt at to gikk i stykker under demontering.

Det andre settet fra Mekonomen har ikke korrodert, men gikk i stykker under demontering etter ett års bruk i forbindelse med undersøkelse av startproblemer i veldig fuktig vær (svak gnist, nå blir det ny rotor, nytt fordelerlokk og nye kabler for å eliminere feil).

Men er det noen som har anbefalinger med tanke på tennpluggsledninger som kan holde litt mer en ett år?

Naske
05/01/14, 17:23
Bougicord skal være beste fabrikant når det kommer til tennkabler, Bilxtra solgte dette merket da jeg kjøpte til en golf 2 for noen år siden. Ellers tror jeg også tennkablene som selges hos Volvo er laget av bougicord.

Hvilken bil er det du skal montere tenningsdeler i? Husk også at silikonfett er supert å bruke for å beskytte terminalene mot korrosjon og fuktighet når du monterer.

C.Erstad
05/01/14, 17:36
De orginale holder mye lengre enn 1 år! ;)

Batland
05/01/14, 17:51
Har nå i løpet av de siste to årene gått gjennom to sett med tennpluggsledninger, fra henholdsvis Biltema og Mekonomen.

De første fra Biltema hadde både korrodert i løpet av ett år og 15000km, samt at to gikk i stykker under demontering.

Det andre settet fra Mekonomen har ikke korrodert, men gikk i stykker under demontering etter ett års bruk i forbindelse med undersøkelse av startproblemer i veldig fuktig vær (svak gnist, nå blir det ny rotor, nytt fordelerlokk og nye kabler for å eliminere feil).

Men er det noen som har anbefalinger med tanke på tennpluggsledninger som kan holde litt mer en ett år?

Volvo orginal eller, hvis du vil ha noe bedre, disse: http://magnecor.com/magnecor1/main.htm

FordFoi
08/01/14, 21:32
Jeg er veldig fornøyd med Magnecor-settet mitt. Håndlagd :)
De har til B230 i katalogen

Batland
08/01/14, 21:39
Det tror jeg på.
Jeg vet om flere datasprut som anbefaler Magnecor for at kunden skal få ett godt resultat med sprutet deres. Det sier det meste. ;)

Marius Skau
08/01/14, 21:58
Hva er prisen på et slikt sett da?

Batland
14/01/14, 17:24
http://www.streetperformance.se/motorstyrsystem/tandkablar/volvo/kv85/1969

turb00le
15/01/14, 08:01
Kjøp originale, de er ikke så mye dyrere enn noe mekonomen dritt.
Det er baugicord eller hvordan det nå enn staves.