PDA

Vis full versjon : 940 Erfaringer med senk kun framme og krengestag på orginal høyde



Kuleberg
03/01/14, 00:38
Som tittelen sier, så lurer jeg på om noen har prøvd å kjøre med kraftigere krengestag på orginal bil, eller eventuelt om noen har prøvd å kjøre med senk kun framme. Er lei av å kjøre lave biler så er interessert i Erfaringer rundt dette med å få til et kompromiss mellom ikke mye senk og ikke helt seilskute (jada jeg vet det er en stivaksla volvo)
Er forresten en sedan. Ser at bakfjærene til stv er ulike. Er disse stivere på stv? Hvis det så er det kanskje en ide med lett senk framme og stivere fjører med orginal høyde bak?

ClassicTurbo
03/01/14, 03:25
Kraftigere krengningstag vil jo hjelpe mot krengning selv på ellers org. bil. ellers kan du jo hive på noen bilstein f.eks med nye orginalfjærer.

skurk
03/01/14, 03:45
Funka kjempebra på min gamle 945.
Kjørte doble 22mm.stabstag bak med bilsteindempere rundt om.
Gikk som arbeidsbil så var konstant stappfull av utstyr eller med henger på slep.
Kjørte sellholm 60mm.forran og bilstein rally forran.
Uten noe inni så var'n utrolig digg å kjøre.
Men du må justere lysa dine,for dem blir på bærtur med kun senk forran.

Kuleberg
03/01/14, 04:59
Fikk du godkjent bare senk framme. Har ikke lest papirene så er usikker på om godkjenning gjelder kun ved bruk av kit og ikke pr. aksling.

ClassicTurbo
03/01/14, 19:30
Tviler på du får godkjent senk bare fremme. Men om du ikke vil ha lav bil hvorfor senke fremme? er jo der det først blir problem ang. klaring.

Kuleberg
03/01/14, 21:35
Fordi jeg foretrekker at den ikke peker oppover rett og slett. Regner med det blir ipd sett og polyforinger og ta det derfra

Runar
05/01/14, 22:27
Litt av samme dilemma selv på min 945, men jeg satser på å montere forsterkede fjærer bak
for å få bilen i water. Ønsker ikke senk med tanke på vinterkjøring og fjellturer på dårlige veier.

Et annet alternativ er mellomlegg til fjærer bak som visstnok skal være TUV godkjent, finner
ikke linken akkurat nå, men slik blir vel ikke godkjent i Norge vil jeg tro.

Et bilde med 40mm poly mellomlegg:
http://img830.imageshack.us/img830/319/15102011300.jpg

http://img3.imageshack.us/img3/2699/15102011297.jpg

Tinnsoldaten
06/01/14, 19:16
Håhå! 940 XC.

Er vel bare å godkjenne skuta med senk rund baut, bakfjærene skifter du jo på cikka quatte hvis du skulle få lyst til det.