Vis full versjon : Bagasjeromsluke som nekter å la seg åpne
Heisann!
På 02 V70'n min har bagasjeromsluken min tullet seg helt.
Den nekter å la seg åpne verken ved hjelp av fjerkontroll eller håndtaket bak. Detter er en tidligere politibil, så har ikke lås i luken eller knapp/spake inne i bilen.
Noen som har en ide om hvordan jeg kan fikse dette? :D
Tusen takk for svar!
Mvh Eirik
Om du ikke finner en "elektrisk" måte å få opp luka ser jeg ingen annen utvei enn og rive i stykker trekket bak og åpne det manuelt med wiren som er der..
Brukt panel får du kjøpt til greie priser vil jeg tro..
Sikker på at håndtaket på luka er helt ute når du låser opp bilen? Ved treghet i håndtaket pga rust, så vil det ikke returnere skikkelig og du får ikke opp luka.
Ellers er det ikke nødvendig å rive i stykker trekket bak. Ved å trekke det ut oppe ved viskermotoren, så klarer du å få en hånd ned i mellom for å rekke låsemekanismen
Sent from my Galaxy Note 3
De fleste problemene med bakluken er ledningsbrudd i hengslet hindrer låsemotoren i å koble inn håndtaket.
Det er en liten tapp som skyves inn og ut av posisjon.
Dette problemet dukker jevnlig opp her på forumet, her (http://forum.vccn.no/showthread.php?51021-Bakluke-i-vrangl%C3%A5s) er en tråd om noe lignende.
240 og 850 hadde eget håndtak på innsiden av bakluke, V70N har ikke håndtak eller knapper på innsiden.
Selv har jeg laget et lite hull i baktrekket der det i teorien skal være mulig å pirke den på plass med et lite skrujern.
Har også planer om å lage en snor man kan trekke i for å flytte tappen, men har ikke prioritert dette. Et annet alternativ er å legge ut ledninger med direkte tilkobling til låsemotoren, kanskje det holder med et lite 9V-batteri for å låse opp?
MadAss: ja, er sikker på at håndtaket står Som det skal. Var det første jeg sjekket :P
FroBe:
Okei, da skal jeg sjekke ut linken :D
Ja, muligens ett lite 9V-batteri vil funke :)
Da skal jeg se hva jeg evt klare å få til.
Men går det evt ikke an "stjele" strøm fra en annen komponent i bagasjerommet?
Sent from my TAC-70051 using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.