PDA

Vis full versjon : Bagasjeromsluke som nekter å la seg åpne



eirik_89
02/01/14, 23:54
Heisann!

På 02 V70'n min har bagasjeromsluken min tullet seg helt.

Den nekter å la seg åpne verken ved hjelp av fjerkontroll eller håndtaket bak. Detter er en tidligere politibil, så har ikke lås i luken eller knapp/spake inne i bilen.

Noen som har en ide om hvordan jeg kan fikse dette? :D

Tusen takk for svar!

Mvh Eirik

Jimmen
03/01/14, 01:31
Om du ikke finner en "elektrisk" måte å få opp luka ser jeg ingen annen utvei enn og rive i stykker trekket bak og åpne det manuelt med wiren som er der..
Brukt panel får du kjøpt til greie priser vil jeg tro..

MadAss
03/01/14, 01:37
Sikker på at håndtaket på luka er helt ute når du låser opp bilen? Ved treghet i håndtaket pga rust, så vil det ikke returnere skikkelig og du får ikke opp luka.
Ellers er det ikke nødvendig å rive i stykker trekket bak. Ved å trekke det ut oppe ved viskermotoren, så klarer du å få en hånd ned i mellom for å rekke låsemekanismen

Sent from my Galaxy Note 3

FroBe
03/01/14, 10:23
De fleste problemene med bakluken er ledningsbrudd i hengslet hindrer låsemotoren i å koble inn håndtaket.
Det er en liten tapp som skyves inn og ut av posisjon.

Dette problemet dukker jevnlig opp her på forumet, her (http://forum.vccn.no/showthread.php?51021-Bakluke-i-vrangl%C3%A5s) er en tråd om noe lignende.

240 og 850 hadde eget håndtak på innsiden av bakluke, V70N har ikke håndtak eller knapper på innsiden.
Selv har jeg laget et lite hull i baktrekket der det i teorien skal være mulig å pirke den på plass med et lite skrujern.
Har også planer om å lage en snor man kan trekke i for å flytte tappen, men har ikke prioritert dette. Et annet alternativ er å legge ut ledninger med direkte tilkobling til låsemotoren, kanskje det holder med et lite 9V-batteri for å låse opp?

eirik_89
05/01/14, 00:26
MadAss: ja, er sikker på at håndtaket står Som det skal. Var det første jeg sjekket :P

FroBe:
Okei, da skal jeg sjekke ut linken :D
Ja, muligens ett lite 9V-batteri vil funke :)
Da skal jeg se hva jeg evt klare å få til.
Men går det evt ikke an "stjele" strøm fra en annen komponent i bagasjerommet?


Sent from my TAC-70051 using Tapatalk