PDA

Vis full versjon : Ombygging til T5-svinghjul på B6254



zimenz
02/01/14, 21:19
Jeg har en 960 med B6254S-motor og M90-kasse, hvor svinghjulet er gåent (dobbelmasse-svinghjul).
Har lest tidligere om folk som har bygget om til T5-svinghjul (enkeltmasse) fra 850, og tenkte jeg skulle prøve det samme nå som svinghjulet først er gåent (og pga det originale koster en del).

Men er det noen som vet hvilke delenr svinghjulet og clutchsettet man trenger har?
Har prøvd å lete i Vadis og bestilt utifra reg.nr på biler fra finn.no, men etter to bomskudd har jeg ikke så veldig lyst til å gå på en smell til :P

Det som har vært feil på de nye svinghjulene jeg har bestilt, er kransen for svinghjulsføleren..

Her er noen bilder av de aktuelle kransene for svinghjulsgiveren (hentet fra Google).

Svinghjul med riktig krans:
3871

Svinghjul med feil krans: (samme type krans som har vært på de to jeg har bestilt feil)
3872

R.G
03/01/14, 23:15
svinghjul nederste er den jeg har bruk på mine 6ere. spiller ingen rolle om runde høl el 4kanta tapper. brukt clutch til 850r

R.G
03/01/14, 23:16
nederste svinghjulet sitter på 850 sugemotorer bla osv.

skjønner ikke hva du mener med feil?? motora mine har nå gått som dem skal med det.


men det er bare å telle opphold eller tapper

Shaiko
04/01/14, 00:36
]Så lenge det er en 60-2 trigger så er det bare og pol-vende svinghjulsfølerem

R.G
04/01/14, 12:52
noen går det å polvende på, andre ikke. prøvd på to forskjellige 960, ene gikk, andre ikke.

men ser i dataene til volvo att det er polvendt fra automat-manuell.

zimenz
04/01/14, 15:41
Etter mye leting på nettet i går, fant jeg ut det samme som Shaiko nevner her, at det bare skal være å bytte om ledningene til svinghjulsgiveren, så da tror jeg at jeg prøver det først ihvertfall :)

Takk for svarene :)

Shaiko
04/01/14, 21:00
Dersom du ikke polvender så starter den fortsatt. Men tennings avanseringer blir 3 grader feil