PDA

Vis full versjon : Fjerning av dørtrekk på V70 07 mod



hobby610
07/06/10, 21:25
Hei, ønsker å oppgradere mine høytalere i min V70 07 mod (kun hu-650)
Siden dørtrekka må av både framme og bak, lurte jeg på om der var noen triks (greit å vite ting) før jeg begynner.
Hva med klipsa , og hvordan er det svarte trekant dekselet (innom spegelen) festa ??
Vurderer enten volvo orginal diskant (noen som vet pris)?
eller ett komponent system, med diskant (filter) og bass høytaler

Mr. RAH
07/06/10, 21:47
Foran:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/vccsMawebTransform.asp?type=html&uid=262d126e-ffb7-47ca-b794-4b48ef5538c3&culturecode=sv-SE&model=V70%20%2800-08%29%202007&modelyear=V70%20%2800-08%29%202007

Diskant:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/vccsMawebTransform.asp?type=html&uid=9e8dfc93-50e0-43c9-b8d7-c29191d9972a&culturecode=sv-SE&model=V70%20%2800-08%29%202007&modelyear=V70%20%2800-08%29%202007

Bakdør:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/vccsMawebTransform.asp?type=html&uid=7b0e52b4-74b3-4c38-8524-64622d3de350&culturecode=sv-SE&model=V70%20%2800-08%29%202007&modelyear=V70%20%2800-08%29%202007

Håper dette hjelper litt....må ha noen adapters for og montere de uorginale høytallarene, må vel jalle til noe for diskanten, hadde en side hvor det viste hvordan man fikset til uorginal diskant, men finner den ikke igjen.

hobby610
08/06/10, 14:37
Takker så meget, var noe sånt jeg trengde :-)))

runepv50
10/06/10, 19:25
Et tips er at når du skal ta ut klipsene så er det viktig at du trykker midten godt inn....den blir da liggende løs igjen i ei "hylse"..er litt treg å få ut men det går med litt tolmodighet.

Trekant dekselet er bare å dra rett ut.

Pris diskant er ca.7-800,- pr stk når jeg spurte.

hobby610
10/06/10, 20:31
Et tips er at når du skal ta ut klipsene så er det viktig at du trykker midten godt inn....den blir da liggende løs igjen i ei "hylse"..er litt treg å få ut men det går med litt tolmodighet.

Trekant dekselet er bare å dra rett ut.

Pris diskant er ca.7-800,- pr stk når jeg spurte.

Tok av dørtrekket på eine døra bak i dag, det var greit å løsne klipsene :-)))
Skal bytte ut høytalerene både famme og bak, så må sjekke hva som passer inn

mister j
13/06/10, 21:46
Se om ikke denne er til hjelp ;)
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=18246

hobby610
13/06/10, 22:05
Se om ikke denne er til hjelp ;)
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=18246

Var fin den der...greit med bilder oxo, :-)))
har byttet høytalerene mine bak, og framme står for tur, når jeg har bestemt meg for merke/type.
Jeg fiksa mine bak ,på omtrent samme måte som denne veiledningen...men brukte coaxial 3veis pioneer . vart bedre lyd alt nå, men tipper att største forskjellen kommer når jeg får bytta framme.
Mulig jeg senere vil fullføre med en "sub" bak, men det blir ikke før til høsten vertfall.

mister j
13/06/10, 22:07
Var fin den der...greit med bilder oxo, :-)))
har byttet høytalerene mine bak, og framme står for tur, når jeg har bestemt meg for merke/type.
Jeg fiksa mine bak ,på omtrent samme måte som denne veiledningen...men brukte coaxial 3veis pioneer . vart bedre lyd alt nå, men tipper att største forskjellen kommer når jeg får bytta framme.
Mulig jeg senere vil fullføre med en "sub" bak, men det blir ikke før til høsten vertfall.

Type høytalere skal du bruke foran?

runepv50
16/06/10, 21:57
Var fin den der...greit med bilder oxo, :-)))
har byttet høytalerene mine bak, og framme står for tur, når jeg har bestemt meg for merke/type.
Jeg fiksa mine bak ,på omtrent samme måte som denne veiledningen...men brukte coaxial 3veis pioneer . vart bedre lyd alt nå, men tipper att største forskjellen kommer når jeg får bytta framme.
Mulig jeg senere vil fullføre med en "sub" bak, men det blir ikke før til høsten vertfall.


Fin info dette. Jeg står klar til å bytte jeg også...Hvordan gjorde du det med de originale kontaktene som ligger dørene? Bare kappet av og skøyta sammen med nye høytalere?

hobby610
17/06/10, 16:50
Fin info dette. Jeg står klar til å bytte jeg også...Hvordan gjorde du det med de originale kontaktene som ligger dørene? Bare kappet av og skøyta sammen med nye høytalere?

Jeg lodda på kabel stykker fra høytaler, til kontakten på adapteren(den orginale) da kunne jeg fortsette å bruke dei vanlige kontaktene som er der

Skal bytte framme snart, men der blir det med delingsfilter, men framgangs måten blir nok nokså likt den bak.

hobby610
17/06/10, 16:52
Type høytalere skal du bruke foran?

Framme ble valget FOCAL 165A1 (bestilte i går)

Mr. RAH
17/06/10, 18:30
Framme ble valget FOCAL 165A1 (bestilte i går)

Har bestillt Focal 165VB foran og Focal 165CVX bak, disse kommer vel i morgen.

runepv50
17/06/10, 20:32
Har bestillt Focal 165VB foran og Focal 165CVX bak, disse kommer vel i morgen.

Vil det gå bra å bare bytte disse ut eller må en gjøre noen endring på spilleren? Ingen feil meldinger etterpå?

Hvor kjøpte du fra?

Mr. RAH
18/06/10, 20:53
Vil det gå bra å bare bytte disse ut eller må en gjøre noen endring på spilleren? Ingen feil meldinger etterpå?

Hvor kjøpte du fra?

Jeg har byttet den orginale med en Pioneer DEH-P88RS II, har ikke fått noe feil etterpå.

Om du kan bruke den orginale spilleren vet jeg ikke men regner jo med det, skulle ikke tro det skulle by på noe spesiele problemer

Høyt. er kjøpt av www.bassbrothers.no men ble anbefalt de av www.iceaudio.no og de har ikke nettbutikk

runepv50
25/06/10, 18:00
Framme ble valget FOCAL 165A1 (bestilte i går)


Fått montert inn høytalerene? Hvordan ble resultatet?

hobby610
25/06/10, 21:50
Fått montert inn høytalerene? Hvordan ble resultatet?

Har fått høytalerene...men først blir det 2 uker i syden.
Men skal sette dei inn, en av første dagene etter hjemkomst.

Lyden bak (med nye pioneer) vart vertfall betydelig bedre en orginalt, så tipper dei framme, med egen diskant oppe, gir enda finere å bedre lyd:D

Mr. RAH
26/06/10, 23:18
Da har jeg monter mine Focal høyt. foran og bak,

165VB Foran
165CVX Bak

Dette ble helt supert, var ikke den helt store jobben, brukte vel ca 5timer med en kaffi pause midt i. ca 1 time pr dør.

Foran ble det litt modifisering av diskanten, dvs adapteren som sitter orginalt i bilen, måtte slipe litt ut av den kappe bort gitteret, og borre hull der den orginale ledningen var puttet inn og ta vekk den adapteren fra focal så gikk den fint inn.

Modifisering av tettningen som ligger mot dørtrekket kappe og lime litt, men det var ikke det helt store samme foran og bak.

Liten kjekk jobb, neste prosjekt blir vel diskantene i bagsjerom event. en sub, ble litt lite bass, men får prøve og justere litt på spilleren.

Loddet om ledningene bak for og bruke orginal kontakt bak og framme bruker jeg orginal kontakt koblet via delefilter.

runepv50
27/06/10, 11:08
Da har jeg monter mine Focal høyt. foran og bak,

165VB Foran
165CVX Bak

Dette ble helt supert, var ikke den helt store jobben, brukte vel ca 5timer med en kaffi pause midt i. ca 1 time pr dør.

Foran ble det litt modifisering av diskanten, dvs adapteren som sitter orginalt i bilen, måtte slipe litt ut av den kappe bort gitteret, og borre hull der den orginale ledningen var puttet inn og ta vekk den adapteren fra focal så gikk den fint inn.

Modifisering av tettningen som ligger mot dørtrekket kappe og lime litt, men det var ikke det helt store samme foran og bak.

Liten kjekk jobb, neste prosjekt blir vel diskantene i bagsjerom event. en sub, ble litt lite bass, men får prøve og justere litt på spilleren.

Loddet om ledningene bak for og bruke orginal kontakt bak og framme bruker jeg orginal kontakt koblet via delefilter.
Det høres bra ut. Jeg kjikka litt på det i går. Fikk plassert diskanten i holderen men har ikke prøvemontert i bilen. Ser den stikker litt ut så er usikker på om den vil ta i døra. Noen formening? Vedlagte link viser noen bilder.

Hvordan gjorde du det med ledningene. På min går det 4 stk ledninger inn på kontakten som går inn til høytaleren nede i døra (2 tynne ledninger og 2 litt tykkere). Så ser det ut til at det er parallell koplet 2 stk tynne ledninger som går til diskanten (som ikke er tilkoplet på min bil).

Skal jeg bare bruke de 4 ledningene som opprinnelig går til elementet nede i døra til å kople meg innpå delefilteret? Og bare droppe ut de 2 som er lagt opp til den originale diskanten, siden disse er paralellkoplet til de andre som går til elementet nede i døra?

http://picasaweb.google.com/runepettersen78/StereoV70?pli=1&gsessionid=5jv4hMXuwFd0AApPIcD_1w#

Mr. RAH
27/06/10, 12:10
Diskanten er montert slik som bildene dine viser, det gikk akkurat, men jeg borret hull slik at ledningen til focal diskanten kommer ut der som orginalledningen var på den fake orginaldiskanten. Så puttet jeg den på plass. Vart helt supert det.

Jeg klippet kontakten til høyt. brukte de største ledningene. Koblet denne inn via delefilter koblet den kontakten på woofer ledningene slik at jeg kunne bruke orginal kontakten på adapteret i døra.

Så jeg droppet de tynne, så ikke noe poeng med og ta disse med så lenge det ikke er i bruk, la opp ny ledning fra delefilter til diskant, festet delefilteret sammen med styringen til el. vindu på dørtrekket.

runepv50
27/06/10, 14:14
Diskanten er montert slik som bildene dine viser, det gikk akkurat, men jeg borret hull slik at ledningen til focal diskanten kommer ut der som orginalledningen var på den fake orginaldiskanten. Så puttet jeg den på plass. Vart helt supert det.

Jeg klippet kontakten til høyt. brukte de største ledningene. Koblet denne inn via delefilter koblet den kontakten på woofer ledningene slik at jeg kunne bruke orginal kontakten på adapteret i døra.

Så jeg droppet de tynne, så ikke noe poeng med og ta disse med så lenge det ikke er i bruk, la opp ny ledning fra delefilter til diskant, festet delefilteret sammen med styringen til el. vindu på dørtrekket.

Takk, nå skjønner jeg :)

mister j
27/06/10, 17:50
Men forstår forsatt ikke hvorfor man skal klippe og lime, samt ødelegge ledningsnett når det finnes orginale Volvo hi-performens høytalere i kunstfiber, som er plug n'play, låter kjempebra og faktist ikke koster mere en de dere kjøper :confused::rolleyes::)

runepv50
28/06/10, 18:12
Men forstår forsatt ikke hvorfor man skal klippe og lime, samt ødelegge ledningsnett når det finnes orginale Volvo hi-performens høytalere i kunstfiber, som er plug n'play, låter kjempebra og faktist ikke koster mere en de dere kjøper :confused::rolleyes::)
Tja, bare diskanten hos volvo koster jo 750,- pr stk. så kommer vel resten i tillegg.....!

mister j
28/06/10, 22:44
Tja, bare diskanten hos volvo koster jo 750,- pr stk. så kommer vel resten i tillegg.....!

Er jo ikke nødvendig å kjøpe nytt...
Har gjort masse oppgraderinger på min. Høytalere bak, helt nye Hi-Performens 800 sek for paret ink. frakt (Fant på Blocket.se) Kjøpte nettopp en HP høytaler til den ene fordøren 200 sek... (Bildelsbasen.se)
Poenget mitt er at en må faktisk ikke røkke ut alt som er orginalt for å få kjempelyd. Volvo har faktisk hatt dyktige folk til å sette sammen pakker som passer topp sammen, og om en gidder å søke litt på blocket.se, tradera.se eller bildelsbasen.se, ja til og med på finn.no kan man komme over kjempekjøp. Og da er det ikke minst orginalt:) Men nå er nok jeg litt sær da :p

runepv50
01/07/10, 22:13
Joda, high performance er bra det...Hadde det i min V50...og det var jeg fornøyd med.

Har nå satt inn Focal 165VR i min V70....Syns det blei bra. Ble noe helt annet når en fikk diskanten plassert oppe i døra.

mister j
01/07/10, 22:36
Joda, high performance er bra det...Hadde det i min V50...og det var jeg fornøyd med.

Har nå satt inn Focal 165VR i min V70....Syns det blei bra. Ble noe helt annet når en fikk diskanten plassert oppe i døra.

Enig der. Var som natt og dag når jeg monterte diskantene i dørene ja :)