PDA

Vis full versjon : fusking ved trilling på gir



Ben
01/01/14, 18:06
hei

har en 940 1995 model turbo som jeg har et problem med. Er litt fusking i bilen når jeg triller på gira uten å gi gass. Hadde problemet tidligere samtidig som ujevnt turtall og problemet løste seg da jeg byttet dumpventil, men nå ca 3 måneder etter jeg har bytta til ny dumpventil så har problemet kommet tilbake. Har lest litt om det og har hørt det kan være noe som falskluft, og har også lest at det kan være lurt å smøre dumventilen inn med olje innvendig pga fjæra i den. Vet ikke helt hvordan jeg sjekker det med falskluft.

Noen tips?. takker for svar.

Ben
03/01/14, 18:49
anyone?

sekse
05/01/14, 01:18
Falskluft kan du sjekke ved å spraye på med startgass der du mistenker at den suger falskluft og høre om motoren endrer/øker turtall.

Ellers må du gå over det meste og sjekke at alt på motoren er i god stand :)

Ben
05/01/14, 03:29
ok takker :)

får jeg kjøpt startgass på bensinstasjonen? så slipper jeg å vente til mandag før jeg kjøper det :p

stian2k
05/01/14, 03:32
ok takker :)

får jeg kjøpt startgass på bensinstasjonen? så slipper jeg å vente til mandag før jeg kjøper det :p

Japp, tipper det

Ben
05/01/14, 15:52
kjøpte startgass istad, samtidig som jeg fylte bensin. Fylte 98 isteden for 95 denne gangen, og fuskinga er allerede borte. Forundrer meg ikke om det er så lite som skal til :) skjønner jo godt at en chippa turbo bil liker seg bedre med 98 enn 95 :)