PDA

Vis full versjon : Bygge om volvo 240 fra bensin til diesel



pLetten
07/06/10, 21:01
Noen som har gjort dette her før? Har lekt litt med tanken på å slenge dieselmaskinist i en 240 og lurer på om 740 turbodiesel maskina er brukanes? Eventuelt noen som har forslag til brukanes motor?

Volvo-Lars
08/06/10, 07:49
D5;) heh

BlåFare
08/06/10, 08:41
TD24 burde jo fungere bra.
Tar D24 festene fra en 240 diesel,fjærene å noe annet du trenger.
Så er det vell bare "skru å kjør" :P

DieselDriver
08/06/10, 09:04
TD24 burde jo fungere bra.
Tar D24 festene fra en 240 diesel,fjærene å noe annet du trenger.
Så er det vell bare "skru å kjør" :P

Ja du trur?
Du må ha alt fra en 240 diesel. Du må og fikse oljeretur på sug d24 bunnpanne. Cluchuset må være til 240. Jævelig masse arbeid og det er trangt og skru på. Har gjort det noen ganger så det går fort men første gang er det noe dritt.

turb00le
08/06/10, 13:23
Bare jeg som har lekt med tanken på en 2.0tdi, nyeste generasjon fra vag???
Liten kort og kompakt motor, må gi suveren vektfordeling.

Torra
08/06/10, 13:46
vag..... ?

Volvo-Lars
08/06/10, 13:58
vag..... ?

VW/Audi...

Volvo-Lars
08/06/10, 13:59
Bare jeg som har lekt med tanken på en 2.0tdi, nyeste generasjon fra vag???
Liten kort og kompakt motor, må gi suveren vektfordeling.

Ville vel stort sett holdt meg unna alle dissa VAG motorene. Trur E34 BMW diesel er veien å gå.

DieselDriver
08/06/10, 14:02
Bmw dieselen er jo mere søppel en vag. 1,9 td hadde passet bra i 240. Men er d24 turbo som er det morsomste.

Torra
08/06/10, 14:03
VW/Audi...

Var vel mer ment som at det der var å banne i kirka :p


:D
8RMTMZNL3d8&feature=related

Volvo-Lars
08/06/10, 14:13
Bare jeg som har lekt med tanken på en 2.0tdi, nyeste generasjon fra vag???
Liten kort og kompakt motor, må gi suveren vektfordeling.


Bmw dieselen er jo mere søppel en vag. 1,9 td hadde passet bra i 240. Men er d24 turbo som er det morsomste.

1,9 td... like dårlig som d24. Vag diesel er no dritt uansett størrelse. hehe

kermitt
08/06/10, 14:15
det er VAG motor det der og...

DieselDriver
08/06/10, 14:22
1,9 td... like dårlig som d24. Vag diesel er no dritt uansett størrelse. hehe

Bmw dieselen sprekker topper som f den og. Altså like dårlig. 0-40 syntetisk og passe på og ha vann og olje der hele tiden, Går d24 lenge de. Billig og kjøre med.

Soulair
08/06/10, 14:28
2,5 sekseren fra BMW 525 virker ganske grei. Så en Opel Omega med slik maskin på Lånkebanen med dugelig ladetrykk, og den holdt fint!

D24T holder leeeeenge bare man tar det litt kult når den er kald og passer på oljeskiftene.;)

T90
08/06/10, 16:22
ld 2.8 fra nissan?

Morgis
08/06/10, 16:34
Kjøp nå en ordentlig Isuzu diesel å bygg.. Da har man motorer som holder fra verdens beste bildieselmotor produsent.

Nilsson
08/06/10, 17:04
d5 i 240 hadde jo vært stygg tøft da...

T90
08/06/10, 19:48
Skal dette kunne godkjennes?

pLetten
10/06/10, 15:09
Se her ja.. plutselig ble det aktivitet ^^ om det skal godkjennes er uvisst. har lurt på 2.5 fra BMW som nevnt lengre oppe. eventuelt den velkjente steinknuseren fra første generasjons V70..

D5 tviler jeg det blir, pga common rail.. å sette dieselmotor i bilen er foreløpig bare noe jeg leker med tankemessig. greit med litt synsvinkler og meninger fra andre også :D

CID
10/06/10, 18:37
Se her ja.. plutselig ble det aktivitet ^^ om det skal godkjennes er uvisst. har lurt på 2.5 fra BMW som nevnt lengre oppe. eventuelt den velkjente steinknuseren fra første generasjons V70..

D5 tviler jeg det blir, pga common rail.. å sette dieselmotor i bilen er foreløpig bare noe jeg leker med tankemessig. greit med litt synsvinkler og meninger fra andre også :D

Siden du først vil ha diesel, hvorfor unngå common rail? Pga pris?
Som sagt tidligere idag, blir det BMW dieselen, så sliper du vekk merket:p

pLetten
10/06/10, 23:27
Hehe prisen e no ikkje noe hindring.. penger i banken.. er heller det at det er MYE ledningsnett og drit å kanel på en commonrail-motor...

Blir det bmw-motor blir det nok gjort litt slipearbeid ja!!

Stølen
26/06/10, 23:01
Blir det bmw-motor blir det nok gjort litt slipearbeid ja!!

Enten det, eller så legger du, tradisjon tro, et plastlokk over hele motorrommet med skriften VOLVO på :D

Luigi
26/06/10, 23:15
har også hørt at BMW diseln som står i omega er gode motorer!
er også tøff lyd i di!

Stølen
26/06/10, 23:54
har også hørt at BMW diseln som står i omega er gode motorer!
er også tøff lyd i di!

Har en slik i omegaen jeg har stående. Flott lyd i 2.5" rør ja

Men fanken slakte meg, det går skakkskeivt ut av rundkjøringer om man flytter balansepunktet nermere høyrefoten alstå :D

ClassicTurbo
27/06/10, 00:39
Poenget med denne diesel motoren skal være?

Stølen
27/06/10, 01:21
Poenget med denne diesel motoren skal være?

Tror det i prinsipp er det samme som bensinmotorens oppgave... Nemmelig å drive bilen. Eller missforstår jeg nå :confused:

Luigi
27/06/10, 01:41
Tror det i prinsipp er det samme som bensinmotorens oppgave... Nemmelig å drive bilen. Eller missforstår jeg nå :confused:

4HrIVFVCja8

dette kansje :p ?

turb00le
27/06/10, 12:03
Har ikke noe vondt å si om vag sine 1,9tdi motorer. Kjørt rundt 150000km med sånne motorer uten større problemer. Det som er en stor fordel er forbruket, samma hva en gjør så bruker den ikke stort mere enn 0,6 på mila uansett kjøring.
Det som også er ett stort pluss er motorens lengde, tror reimskiva på veiva kommer til å havne omtrent oppå traversen.

The Sven
27/06/10, 13:08
Rart ingen har foreslått Mercedes dieselmotorer her.

ep-soNJ8D8Y

S31vCdcW1QY

lofsbergracing
27/06/10, 13:17
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=5030

metrakit
27/06/10, 14:20
ville gått for mersedes ja.. noen av desse motorane har jo vert trimmet til respektable resultat...og etter det eg har hørt skal motorane vere bra holdbare ved små effektøkninger org?

DieselDriver
27/06/10, 16:00
Her har folk peiling på diesel ja.....

metrakit
27/06/10, 17:10
http://www.youtube.com/watch?v=NGHOzTYd0Fg&feature=related

Luigi
27/06/10, 17:13
http://www.youtube.com/watch?v=NGHOzTYd0Fg&feature=related

NGHOzTYd0Fg

larset
27/06/10, 19:24
245 med 1.9 vag tdi
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=100369&highlight=diesel+245

ClassicTurbo
27/06/10, 19:29
Tror det i prinsipp er det samme som bensinmotorens oppgave... Nemmelig å drive bilen. Eller missforstår jeg nå :confused:

Det klarer vel bensin motoren helt fint?

kermitt
27/06/10, 19:41
den klarer det ja, men den er langt å fra like effektiv og langt fra så billig å kjøre med som en diesel. du har jo også massevis med deilig dreiemoment på en diesel. personlig syns jeg også det er mer behagelig å kjøre med, får en mye mer avslappet kjørestil. og bor du litt ute på landet blir de ekstra billige å kjøre :D

ClassicTurbo
27/06/10, 21:33
Skal jaggu kjøre mye for å tjene inne en ombygging om du skal sette i noe brukbart. Var derfor jeg spurte om poenget.
Om det er for morro skyld er det jo greit, men økonomi messig tror jeg vinninga går opp i spinninga. Og å kjøre avgiftsfri som du hinter til er en saftig risiko, da det kan regne ut hva du skylder de på skjønn.

The Sven
27/06/10, 22:56
den klarer det ja, men den er langt å fra like effektiv og langt fra så billig å kjøre med som en diesel. du har jo også massevis med deilig dreiemoment på en diesel. personlig syns jeg også det er mer behagelig å kjøre med, får en mye mer avslappet kjørestil. og bor du litt ute på landet blir de ekstra billige å kjøre :D

Og kjører du på vinteren er de ekstra morsomme å få start på, og varme i varmeapparatet kan du bare glemme på småkjøring.. Er ikke bare fordeler med diesel akkurat så rent økonomisk og komfortmessig ser ikke jeg helt den store vinninga heller. Skal man bygge om en 240 til diesel så håper jeg også det er mer for moro skyld enn for noe annet.

rustan
28/06/10, 00:48
Mercedes 300TDT motorene er utrolig holdbare! Kan fint kjøre med 450hk på orginal innmat og da snakker vi et moment på nærmere 800NM:cool:

Har sett 2000mod D5 i en svensk 940 engang:)

rustan
28/06/10, 00:51
Og kjører du på vinteren er de ekstra morsomme å få start på, og varme i varmeapparatet kan du bare glemme på småkjøring.. Er ikke bare fordeler med diesel akkurat så rent økonomisk og komfortmessig ser ikke jeg helt den store vinninga heller. Skal man bygge om en 240 til diesel så håper jeg også det er mer for moro skyld enn for noe annet.

Er ikke alle diesel motorer som er så ille om vintern;) Fatterns -95 Audi A6 2,5 TDI med 350k på tellern starter med engang i -20:)

Det er også veldig gode motorer. 5.syl 140hk

The Sven
28/06/10, 15:07
Mercedes 300TDT motorene er utrolig holdbare! Kan fint kjøre med 450hk på orginal innmat og da snakker vi et moment på nærmere 800NM:cool:

Har sett 2000mod D5 i en svensk 940 engang:)

Da var det vel heller en TDI, D5 kom ikke før 2003 eller noe.

The Sven
28/06/10, 15:10
Er ikke alle diesel motorer som er så ille om vintern;) Fatterns -95 Audi A6 2,5 TDI med 350k på tellern starter med engang i -20:)

Det er også veldig gode motorer. 5.syl 140hk

Neida men bensin er generelt mer behagelig på vinteren når vi snakker om gammeldagse biler som 240. Skal en montere en nyere og mer moderne TDI motor snakker vi som regel uforholdsmessig store utgifter og større modifikasjoner for å få det på plass. Og da er økonomien i det langt over styr uansett, og man bør heller satse på en nyere bil om det er økonomi og komfort som er prioritert.

Femmeren i bilen til far din er samme motor som står i 850 og V70 TDI :)

kermitt
28/06/10, 15:23
Og kjører du på vinteren er de ekstra morsomme å få start på, og varme i varmeapparatet kan du bare glemme på småkjøring.. Er ikke bare fordeler med diesel akkurat så rent økonomisk og komfortmessig ser ikke jeg helt den store vinninga heller. Skal man bygge om en 240 til diesel så håper jeg også det er mer for moro skyld enn for noe annet.

snakker ikke om noen gammel bil som en 240 eller noe sånt nå nei ;) har mest erfaring med japse diesler i diverse pickuper og varebiler, og de har jeg bare positivt å si om. veldig grei å få start på om vintern bare du gløder. varme i varmeapparatet sliter da vitterlig bensin volvoene mine med og gitt. 30 minus som det var ei stund i vinter så blir ikke bilen varm på små kjøring. komfort messig så syns jeg at det er bedre med en diesel pga effekt registeret, lavere turtall for å hente dreiemoment og det er 0 poeng i å varve så voldsomt. med en bensin bil får jeg en mye hissigere kjørestil. men det er vel mer ett personlig problem :p

men det er smak og behag, trådstarter innbiller seg vel neppe at å bygge bil og ombygging av bil skal lønne seg.

TeamBørnOut
28/06/10, 15:51
japsen til muttern. 08model startet i 35 minus som ikkeno her i vinter. jeg gløder heller aldri! det banka som helvette men starta! gjorde det for å vise hvorfor man ikke skal kjøpe ny vag til noen kompiser som kom på besøk å trengte starthjelp. "gratis veihjelp fra vag" var vist fult opptatt hahaha :D tror faktisk gasspedalen deres + noe annet røyk på vei hjem også :D

Men hvis man skal bygge om bilen til diesel å er villig til å bruke litt kroner så reis til tyskland å hent en så moderne diesel bil du kan ha råd til. monter over alt som er av deler og kjør i vei :) audi (rettstilte seff) motorene, mercedes og bmw har bra motorer. velger du en bmw så får du vell minst problemer og en veldig god girkasse med på kjøpet :)

pLetten
28/06/10, 16:16
Mye svada her.. ClassicTurbo. Hvorfor diesel? Hvorfor ikke? oppjustert 6`er diesel har mer og billigere dreiemoment enn du noen gang kan drømme om å få i en bensinmotor. Og litt fordi jeg ikke gidder å gjøre det "vanlige" som da er å slenge FK i bilen.. ALLE har jo det i 240`ene sine.. Har lurt litt på 2.5 diesel fra bmw og trikse litt og lure inn en ekstra dieselpumpe. vet dette har vært gjort tidligere og det funket over forventningene bra og ga en rimelig grei effekt. bare såvidt snakket med en kar om det. men får se hva som skjer. ingen hastverk med prosjektet.

Og noe lusen 1.9 vag motor blir nok neppe aktuelt. er ikke noe skal være bruksbil eller kjøres om vinteren dette her.. blir bane/sommerbil/leketøy

TeamBørnOut
28/06/10, 16:22
Da er det bare å legge penga på en god bmw diesel :)
hadde vært moro å sett hvordan dette ville fungert på bane! håper du går for et slikt prosjekt :) ikke mange som gjør dette

The Sven
28/06/10, 16:23
er ikke noe skal være bruksbil eller kjøres om vinteren dette her.. blir bane/sommerbil/leketøy

Da ville jeg satsa på en MB 300 Turbo!

Soulair
28/06/10, 16:28
Mye svada her.. ClassicTurbo. Hvorfor diesel? Hvorfor ikke? oppjustert 6`er diesel har mer og billigere dreiemoment enn du noen gang kan drømme om å få i en bensinmotor. Og litt fordi jeg ikke gidder å gjøre det "vanlige" som da er å slenge FK i bilen.. ALLE har jo det i 240`ene sine.. Har lurt litt på 2.5 diesel fra bmw og trikse litt og lure inn en ekstra dieselpumpe. vet dette har vært gjort tidligere og det funket over forventningene bra og ga en rimelig grei effekt. bare såvidt snakket med en kar om det. men får se hva som skjer. ingen hastverk med prosjektet.

Og noe lusen 1.9 vag motor blir nok neppe aktuelt. er ikke noe skal være bruksbil eller kjøres om vinteren dette her.. blir bane/sommerbil/leketøy

That's the spirit! Bygg noe som ikke alle andre har! Er mye mer interressant å lese slike prosjekttråder også, synes nå jeg:cool:

pLetten
28/06/10, 17:07
Ja, jeg synes igrunn ikke 240 med ET/FT/FK er noe særlig kult lengre.. er jo nesten lettere å få tak i en 240 med turbomotor enn det er å få tak i en med orginal motor.. Diesel er kult! det virker, og bruker man rett motor, tåler det myye mer bank enn en bensinmotor.. Det er nå ivertfall min mening.

The Sven
28/06/10, 17:11
En bensinturbomotor er morsommere og mer anvendelig i en lekebil uansett, men det er klart morsomt å klemme ut store mengder dreiemoment i en dieselmotor.

pLetten
28/06/10, 17:19
Er dreiemoment som er gøy! har du nok dreiemoment, kan du ha det minst like gøy om ikke mer med en sprek dieselbakhjulstrekker, som en bensiner mener nå jeg. Med rette utvekslingen på gir og kardang blir det gode greier!

TeamBørnOut
28/06/10, 17:21
Har det moro i lastebil om vintern jeg... :D
Men litt seriøst igjen, til sladding så er jo en diesel motor veldig fin. eller noe stort med litt liter :) Ikke minst. holdbart :)

The Sven
28/06/10, 17:28
Effekt er alltid jobben som blir gjort, det gjelder også om jobben er hjulspinn, dreiemomentet i motoren er bare krafta girkassa må behandle:) Har vært borti litt biler med spreke dieselmotorer og det er håpløst å leke seg med på samme måte som en bensinbil med turbo, orker ikke dra ut på turtall... Og må en gire opp så blir momentet på hjula lavere igjen, så det er ikke BARE dreiemoment som er gøy nei.

The Sven
28/06/10, 17:38
Må vel legge til at det bare har vært snakk om automatbiler noe som også demper moroa en del, men en kjenner jo allikevel godt tendensen. Kan også se på filmer av dieselbiler som gjør rullende burnouter, de klarer ikke spinne hinsides rett frem på samme måte som en momentsterk bensinmotor (gjerne med mindre moment enn dieselmotoren, men høyere effekt) men gir seg fort når en får opp litt fart.

metrakit
28/06/10, 17:50
men er litt tøft og kunne gjøre som v8'er gutta i kryss:P
la hjulene spinne sakte runt nesten på tomgang for å så spinne avgårde:P

Fighter
28/06/10, 21:32
Syntes den mercedesen som er med her bare er helt fantastisk herlig, og for en lyyd:D

http://www.youtube.com/watch?v=uRF6W-y25RM

http://www.youtube.com/watch?v=3sNdp4okOYI

http://www.youtube.com/user/d1es3l#p/a/u/0/TfWbWJosV8w

Kan ha det kult med oljebrenner også :D

The Sven
28/06/10, 21:39
Ok greit hehe, går an å leke seg, men til sånt bruk er fysikken til en bensinmotor egentlig overlegen. Har man derimot nok effekt, går alt!;)

Forholdsvis heftig å se på forresten, klart mye mer underholdende med biler som er annerledes! Så jeg støtter absolutt dieselprosjekter:)

DieselDriver
28/06/10, 22:19
The sven du tar en del feil. En d24 sliter faktisk med og starte når det er 25 minus og kaldere. En merce 300 tdt sliter i 7 minus og kaldere. Og når en d24 starter opp, går den på hurtigtomgang og blir varm fort. Diesel bruker jo heller ikke noe mere en literen i timen på tomgang.

The Sven
28/06/10, 22:34
Har faktisk hatt en 240 med D24, den starta ganske greit i 15 minus iallfall, med 2 glødinger, prøvde den aldri når det var kaldere. Fin motor som faktisk gikk ganske pent. Tygde litt kjetting ved kaldstart bare. Men poenget mitt var at bensinmotorer generelt er lettere å starte når det er kaldt enn gamle dieselmotorer. En 240 med bensinmotor og friskt batteri samt ikke for tykk olje, har jo ikke noe problem med å starte i temperaturer under 30 blå. Den blir også varm, kanskje ikke fort på tomgang, men iallfall ved belastning. Tror nok D24n skal gå ganske lenge på tomgang for å bli varm hvis du mot formodning får start i 25 minus:)

ClassicTurbo
28/06/10, 23:44
Mye svada her.. ClassicTurbo. Hvorfor diesel? Hvorfor ikke? oppjustert 6`er diesel har mer og billigere dreiemoment enn du noen gang kan drømme om å få i en bensinmotor. Og litt fordi jeg ikke gidder å gjøre det "vanlige" som da er å slenge FK i bilen.. ALLE har jo det i 240`ene sine.. Har lurt litt på 2.5 diesel fra bmw og trikse litt og lure inn en ekstra dieselpumpe. vet dette har vært gjort tidligere og det funket over forventningene bra og ga en rimelig grei effekt. bare såvidt snakket med en kar om det. men får se hva som skjer. ingen hastverk med prosjektet.

Og noe lusen 1.9 vag motor blir nok neppe aktuelt. er ikke noe skal være bruksbil eller kjøres om vinteren dette her.. blir bane/sommerbil/leketøy

Var vel igrunn akkuratt derfor jeg spurte, for å vite om det var for å "spare" penger eller om det var for morro skyld. Når vi vet det er for morro skyld da er det jo bare å kjøre på:D

Soulair
29/06/10, 10:43
Hva med Cummins dieselmotor da? Finns mange varianter men det er vel stort sett seksere, og de tåler jo en god del. Tror DieselDriver kan en del om disse motorene

BTW, ser det er snakk om å spare penger og bygge lønnsomme prosjekter... Ærlig talt, er det noen bilprosjekter som er lønnsom?:p

pLetten
29/06/10, 15:51
Hva med Cummins dieselmotor da? Finns mange varianter men det er vel stort sett seksere, og de tåler jo en god del. Tror DieselDriver kan en del om disse motorene

BTW, ser det er snakk om å spare penger og bygge lønnsomme prosjekter... Ærlig talt, er det noen bilprosjekter som er lønnsom?:p


Trenger ikke nødvendigvis være billi billi, men trenger heller ikke nødvendigvis å BARE det dyreste. kommer nett an på hva det er snakk om og hvor flink man er til å gjøre det beste utav det. Er nok meget mulig jeg blir å gå for noe stjerneskit.. med mindre jeg får tak i komplett motor med girkasse osv fra en bimer.. tilogmed delebilene er jo dyre når det kommer til Bayerns MøkkaWerk..

Soulair
29/06/10, 15:59
3 liters mercedes turbodiesel høres kult ut.:cool: Er jo kjent for å gå laaaaaaaaangt og bruke lite, men går godt med de rette grepene!

pLetten
29/06/10, 16:03
3 liters mercedes turbodiesel høres kult ut.:cool: Er jo kjent for å gå laaaaaaaaangt og bruke lite, men går godt med de rette grepene!

Ja er det som er fint med de. Kundemottakeren på jobben har en sein 80-talls 300 TD stående uten skilter som har stått en god stund. lurer på å høre med han hvordan tilstand på motor osv var på den før den ble parkert. er automat da, men skal vel alltids gå an å få tak i en manuell kasse som passer..

DieselDriver
29/06/10, 19:42
300 motorenen drikker over literen uansett. De går langt men dieselforbruket er mye!

ArneR
30/06/10, 14:12
300 TD er kun stasjonsvogn da (Touring Diesel), må nesten ha en TDT om det skal flytte seg litt iallefall..

rustan
02/07/10, 11:38
300 motorenen drikker over literen uansett. De går langt men dieselforbruket er mye!

De bruker ikke så alt formye, men dem er veldig lette å trimme. Det skal ikke mye til for og få 400hk ;)

DieselDriver
02/07/10, 19:16
Myyyyyyyye lettere og trimme d24. Men folk er for trangsynte til og skjønne det.

Dan Bay-Johansen
02/07/10, 21:03
Myyyyyyyye lettere og trimme d24. Men folk er for trangsynte til og skjønne det.

Hvordan er tilgangen på denne da ? Kontra en Comerce maskinist mener jeg...

DieselDriver
02/07/10, 21:16
Hvordan er tilgangen på denne da ? Kontra en Comerce maskinist mener jeg...

Lette og få tak i. Jeg har fire motorer rundt om kring. 13mm og en flatrekker så er du i mål med pumpa. Lastebil turbo og da selfølgelig. Blir en fin drivverk killer:) Og det blir ikke noe fjusking og kan brukes daglig. Ryker mere en når lasteskip starter opp da.

TeamBørnOut
02/07/10, 21:19
400hk i en d24 hørtes ut som ras fare :D
300maskinene til mb er lette å hente ut effekt fra + at de er holdbare. er jo ikke få 300maskiner med slike oppsett.

DieselDriver
02/07/10, 21:21
400hk i en d24 hørtes ut som ras fare :D
300maskinene til mb er lette å hente ut effekt fra + at de er holdbare. er jo ikke få 300maskiner med slike oppsett.

Nei men det er dyrt. Skal man koste så mye kan man vel bruke volvo bensin turbo. Men d24 funker til det daglige bruk. Kan vel blande inn en del spillolje nå om sommeren som vi tapper fra hjulasterne og det blir bra billig og kjøre med.

TeamBørnOut
02/07/10, 21:25
ikke så dyrt å fikse 300 maskinene. men dyrt å hente ut mer en det vistnok. men 400hk er jo helt greit i en slik gammal maskin :D spole får man gjort uansett da. det er vell poenget her :D

DieselDriver
02/07/10, 21:30
Hjelper ikke og ha holdbar motor og gearkasse når bakakselen er søppel. Tennene på diffen knekker ved orginal effekt på en tdt med full bil.

TeamBørnOut
02/07/10, 21:37
joda. men dette er snakk om banebil. da holder volvos bakaksler mere en nok.
hadde vi snakket om en tung 940 med full bil så kunne man sagt bye bye fra første start ;D

de tåler jo ikke orginaleffekt + full bil og litt lek en gang. men det er OT :D

pLetten
03/07/10, 01:37
Ser litt på mulighetene med motor fra diverse fabrikater.. skal ivertfall være 6`er! kan ryke så mye det vil.. synd for han som kjører bak meg det ;)

Beachee
05/07/10, 00:54
Noen som har gjort dette her før? Har lekt litt med tanken på å slenge dieselmaskinist i en 240 og lurer på om 740 turbodiesel maskina er brukanes? Eventuelt noen som har forslag til brukanes motor?

Hei.
Jeg bygget om en Mitshubishi pajero motor(2,3 liter) med Galant girkasse i en volvo 245 for noen år siden. Alt ble godkjent BT, og den fungerte perfekt i 2 år. Det eneste jeg kan si er positivt med diesel'n, er at du får mye mil ut av diesel'n, noe mer positivt er det ihvertfall ikke. Lukter vondt, og bråker og ryker!!!!

gull pilen
06/07/10, 09:19
tenker det blir en truetrack på deg og....
tror ikke du klarer å slite istykker den...

pLetten
07/07/10, 01:19
er ikke kjent for å slite ting i stykker jeg ;) har det sjeldent lenge nok til å klare det xD