PDA

Vis full versjon : Oljeforbruk på B230F(x)



Agrostar
07/06/10, 20:43
Dels dumt spørsmål, men lurer på oljeforbruket til resten av folket her på forumet :rolleyes: Både med og utan turbo! Har ein b230f som kanskje har gått 180, og den brukar ihvertfall literen på 10.000km, om ikkje 1,5-2. Kanskje ein ide å ha med kva oljetype de har og?

tor
07/06/10, 22:23
Dels dumt spørsmål, men lurer på oljeforbruket til resten av folket her på forumet :rolleyes: Både med og utan turbo! Har ein b230f som kanskje har gått 180, og den brukar ihvertfall literen på 10.000km, om ikkje 1,5-2. Kanskje ein ide å ha med kva oljetype de har og?

forbruket ble reduser en del da jeg bytta fra 5w-30 til 15w-40

du kan jo prøve det og ikke kjøre med Blåtind,Reginol, cd cardic og andre no name havari væsker, og unngå havarist filter alla , Fram, biltema, purolator etc da de ikke har sjikklig returventil innvendig , MANN Filter har dette!http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/601.jpg

oljetrykket mitt øket fra 0.7 0.8 til 1.5 bar på varm tomgang da jeg bytta til valvoline 15w-40

GeTReibeAktienGesellschaf
08/06/10, 00:55
En liter på 10000km høres ikke noe unormalt for meg ihvertfall, like greit å skifte olje så slipper man å etterfylle den litern.

Mine biler har alltid brukt noe mere med god syntetisk olje, men ser lett hvor det kommer ut. Pakningene rundt akslingene på forkant av motoren svetter mere, tipper på at syntet olja renser bort møkk som ligger bak simmeringene og tetter dem.

1L olje per 100mil og skikkelig blårøyk på motor brems da veit man at noe er unormalt.:)

-Shark-
08/06/10, 19:53
En liter på 10000km høres ikke noe unormalt for meg ihvertfall, like greit å skifte olje så slipper man å etterfylle den litern.

Mine biler har alltid brukt noe mere med god syntetisk olje, men ser lett hvor det kommer ut. Pakningene rundt akslingene på forkant av motoren svetter mere, tipper på at syntet olja renser bort møkk som ligger bak simmeringene og tetter dem.

1L olje per 100mil og skikkelig blårøyk på motor brems da veit man at noe er unormalt.:)

hva er unormalt da?:p

ChrML
08/06/10, 20:00
Vil si at oljeforbruket er unormalt når man må etterfylle olje mellom hvert oljeskift er en grei huskeregel.

mcnugget
09/06/10, 19:25
Visst du bruker motor litt hardt er det jo en fordel å skifte olje kvar 10000 :) men eg veit jo selfølgeli ikkje korleis du kjøre bilen din... :p

kermitt
09/06/10, 20:03
tviler egentlig på at gisle kjører spesielt hardt :p

Agrostar
09/06/10, 21:15
tviler egentlig på at gisle kjører spesielt hardt :p

Kva veit vel du :p

Hmm, er eigentleg inne på den at om ein etterfylle mellom skift så er bruken unormal. Da har eg eit problem :rolleyes: