PDA

Vis full versjon : Volvo 940 - Skakk bakaksling



stian2k
30/12/13, 23:02
Hallo! Jeg var ute å prøvde ''ny'' snøen i dag og det endte selvsagt med at jeg fikk ene returen rett i en fortauskant, noe som gjorde at felgen ble bulka og små sprakk + at venstre bakhjul er lenger ut mot bakskjermen en høyre.
Noen som har no ide på hva som har skjedd, bare så jeg har en liten peke pinne liksom? Har ikke studert noe enda selv, da jeg reiste rett hjem og parkerte etter tabben.:mad:

volvoRsport
30/12/13, 23:04
Bøyd panhardstaget?

stian2k
30/12/13, 23:18
Bøyd panhardstaget?
Vil akslingen bli ''skakk'' av at panhardstaget blir bøyd? Aklsingen sitter vel i mer en det? eller det bare panhardstaget som holder akslingen i senter?

Tommy Skaug
30/12/13, 23:19
Samma problemet har jeg å, da jeg har på 18" tommera, merker ikkeno ellers.. Noen som har no go forklaring på detta?

volvoRsport
30/12/13, 23:25
Vil akslingen bli ''skakk'' av at panhardstaget blir bøyd? Aklsingen sitter vel i mer en det? eller det bare panhardstaget som holder akslingen i senter?

Panhardstaget hindrer akselen i å bevege seg sideveis, blir det bøyd vil akselen forskyve seg mot venstre.

stian2k
30/12/13, 23:34
Panhardstaget hindrer akselen i å bevege seg sideveis, blir det bøyd vil akselen forskyve seg mot venstre.

Akkurat! Er snakk om 1-2 cm for mye til venstre bare, så da har jeg kanskje hell i uhellet at det bare er det stage :D Takk for gode svar, VolvoRsport :)

Sondre93
31/12/13, 18:23
Ein kammerat gjorde det samme. Der var det feste i gulve som røyk.

Mange får også problem med at det subber kun på eine sida ved senk og store hjul. Dette er pågrunn av panhardstage flytter bakaksling litt sidesveis under demping. Så ved mye senk og breie dekk er det fordel med justerbart panhard :)