PDA

Vis full versjon : Elektriske problemer volvo 850



Forsberg
30/12/13, 20:28
Hei, har noen problemer med min 1995 volvo 850 2.5 10v (144hk)

- Signalhornene virker ikke. Har målt med multimeter og funnet ut at det ikke det er spenning på dem når jeg trykker på rattet. Lurer da på ossen jeg demonterer rattet slik at jeg kommer til bryteren under airbagen. kanskje et dumt spørsmål men kan jeg risikere å få airbagen i trynet.

- Blinklysene virker ikke når ABS lampa lyser. Noen som har en menig med hva det kan være.

- har en lampe som er gul med en grønn trekant inni tror det er lampen for feil på motorelektronikk, når den lyser har jeg ikke lys i dashbordet + at blinklyset i framskjermen på pasasjer siden ikke virker. Hva kan det være. Jordingsfeil?

Takker for svar og tips

850GLTsilver
01/01/14, 22:38
På "baksiden" av rattet er det fire TORX-skruer (T25 om jeg ikke minns feil)
Skru ut disse og du får puta løs.
Innenfor der er det meste selvforklarende. MEN: Koble vekk batteriet før du løsner på en eneste skrue.
Feilen på hornet kan også henge sammen med en manglende jordledning. Akkurat som de to andre feilene dine indikerer.

Sørg for å ha alle kontakter på plass igjen før du kobler på batteriet igjen. Særlig alle kontakter med oransje ledning på seg.

Ikke blink med ABS tent? samt det lambdasymblet. Du har nok en jordfeil enten på instrumentet ditt eller så mangler en jordledning fra instrumentet til jord.

mrstfu
02/01/14, 13:25
T27, faktisk. Både T25 og T30 går, men absolutt lettest å treffe med T27.

Forsberg
03/01/14, 19:07
takk, nå har jeg horn igjen på bilen, har sett etter om det mangler en jordingsledning men fant ingen.

icetwins
09/01/14, 15:24
Hva var feilen med signalhornet? Har samme problem med bilen min....Skulle gjerne fått det fikset.

mrstfu
09/01/14, 16:54
Pleier å bli slitte plastdetaljer rundt kontaktpunktene inne i rattet, som fører til dårlig kontakt og spenningsfall. Burde ligge en HowTo i Tips & Triks-seksjonen her på forsida.

icetwins
09/01/14, 23:20
Ok, skal skjekke det ut! Takk :)