René Fredriksen
30/12/13, 20:16
Hei.
Hjelper en kamerat med 940'en hannes som har ett litt merkeligt problem...
Den ligger seg litt høyt på tomgang når den er varm.. 1500omd ich.. det som er tingen er at når maskinisten (b230fk) er drift varm så vil den ikke dra som den skal... Det som skjer er følgene:
Du gir flat pedal i foreksempel 3 gir.. Den drar slik den skal opp til 4200omd da bare "dør" den fint ut nett som en diesel som treffer sperren... Den bare holder 4200omd og verken synker eller øker helt til du slipper pedalen.... dette skjer nesten vær gang du drar den ut på varm motor... så begynner den og jage mellom 400-1200omd på tomgang når den begynner med denne hengingen under pådrag....
Det som er vert gjort med motoren er:
Rådelager
Rammelager
honet sylinder
nye stempelringer
alle pakninger og simmeringer nye
bensinpumpe relé
dyserelé
Motor var sånn før overhaling å..
Feilkode tall husker jeg ikke i hodet, men var feil signal fra gasspjell sensor, har byttet denne men samme feilkode kommer opp i gjenn.. ( den nye vet jeg virker)
Har prøvd andre styreenheter til ingen hjelp.
Det finnes ikke falskluft på maskinen.. og alt er koblet riktig....
spesielt problem...
MVH
René F
Hjelper en kamerat med 940'en hannes som har ett litt merkeligt problem...
Den ligger seg litt høyt på tomgang når den er varm.. 1500omd ich.. det som er tingen er at når maskinisten (b230fk) er drift varm så vil den ikke dra som den skal... Det som skjer er følgene:
Du gir flat pedal i foreksempel 3 gir.. Den drar slik den skal opp til 4200omd da bare "dør" den fint ut nett som en diesel som treffer sperren... Den bare holder 4200omd og verken synker eller øker helt til du slipper pedalen.... dette skjer nesten vær gang du drar den ut på varm motor... så begynner den og jage mellom 400-1200omd på tomgang når den begynner med denne hengingen under pådrag....
Det som er vert gjort med motoren er:
Rådelager
Rammelager
honet sylinder
nye stempelringer
alle pakninger og simmeringer nye
bensinpumpe relé
dyserelé
Motor var sånn før overhaling å..
Feilkode tall husker jeg ikke i hodet, men var feil signal fra gasspjell sensor, har byttet denne men samme feilkode kommer opp i gjenn.. ( den nye vet jeg virker)
Har prøvd andre styreenheter til ingen hjelp.
Det finnes ikke falskluft på maskinen.. og alt er koblet riktig....
spesielt problem...
MVH
René F