PDA

Vis full versjon : ujevn motorgange etter motorvask



Oddwar
07/06/10, 20:31
ble foretatt motorvask på fatterns 850, etterpå fikk den en ujevn gange både på tomgang og ved vanslig kjøring. altså rykking.. har gått over fordelerboks og sett over resten av tenningssystemet. hva kan da være galt?

GMV
07/06/10, 20:42
Kommet vann nedi plugghullene til toppen. Ganske vanlig, forsvinner etter ei stund.

Kjell V70
07/06/10, 20:58
Lønner seg vel å blåse med trykkluft nedi rundt pluggene vel, få vekk vannet som evt ligger der?

GMV
07/06/10, 21:53
Lønner seg vel å blåse med trykkluft nedi rundt pluggene vel, få vekk vannet som evt ligger der?

Sist jeg vasket i motorrommet så hadde jeg ikke tilgang til trykkluft. Jeg lot bilen stå å gå på tomgang i 15-20 min. problemet forsvant da. Står vel egentlig i instruksjonsboka at fordeler og tenningsdeler skal tildekkes ved motorvask...

Oddwar
07/06/10, 22:39
Er ikke noe vann ved pluggene. heller ikke inni fordelerlokket.

ChrML
07/06/10, 22:59
Har nok kommet fukt i en kontakt eller plugg der det ikke skal være. Eventuellt rundt noen pluggledninger eller lignende. Går nok over når det har fått tørket litt.

Tar ofte motorvask selv med ivrig høytrykkspyling overalt i motorrommet uten å dekke til noe unntatt luftfilteret. Går somregel veldig bra det. Hvis det ikke gjør det så tar det ikke lang tid før det går seg til og den går normalt igjen :).

volvojoachim
08/06/10, 08:34
er ikke så mye fukt som skal til i tenningsdelene før det ender opp med rykk og napp.. selv etter vask, pleier jeg å kjøre bilen god og varm, før jeg setter den fra meg. hjelper hver gang =)